  • 31. Data: 2012-03-12 15:44:45
    Temat: Re: Czy takie praktyki sa legalne?
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "Przemek Lipski" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:jjkl22$fb8$1@usenet.news.interia.pl...

    > Użytkownik "Ajgor" <n...@...pl> napisał w wiadomości

    > Bzdury, gdyby tylko mogli, to by płacili mniej także w innych krajach...

    A czemu nie mogą? Aaaa też mają płacę minimalną?

  • 32. Data: 2012-03-12 15:45:35
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    > Użytkownik "Ajgor" <n...@...pl> napisał w wiadomości

    > O! Widzę kolega też w Irlandii pracuje :))

    Nie. W Polsce.

  • 33. Data: 2012-03-12 15:49:44
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "MarlonB" <z...@w...kon> napisał w wiadomości

    > Mieli za darmo? Jeśli ktoś chce pracować za głodową stawkę, to jego
    > problem. Skoro byli bogaci i był wybór, to w czym problem?

    Ty na prawdę jesteś chory. Ale nie. nie chciałem Cię w ten sposób wykpić,
    ani obrazić. Jesteś chory na kompletny brak logicznego myślenia.
    Nawet szkoda dyskutować z czymś tak bardzo oderwanym od rzeczywistości, jak
    te Twoje brednie.

  • 34. Data: 2012-03-12 17:33:27
    Od: m <m...@g...com>

  • 35. Data: 2012-03-12 18:53:40
    Od: Shrek <u...@d...invalid>

    On 2012-03-12 11:45, MarlonB wrote:

> [...]
    > pracownik powieniem kosztować minimum tyle, a tyle.
    >
    > Paca minimalna i jej następstwa:
    > - podnośi ceny WSZYSTKICH produktów,
    > - jest nielegalnym zatrudnienie kogoś o małych kwalifikacjach na umowę o
    > pracę,
    > - odbiera szansę na kredyt osobom o małych kwalifikacjach z powodu powyżej,
    > - osoby mało wykwalifikowane, dające pracodawcy znikomy zysk, są
    > zwalniane jeśli ich koszt wzrośnie,
    > - osoby mało wykwalifikowane zasilają szarą strefę,
    > - wzrost cen spowoduje wzrost zapotrzebowania na jeszcze większe pensje

    Ale to nie jest odpowiedź na moje pytanie...

    Shrek.

  • 36. Data: 2012-03-13 09:49:22
    Od: "MarlonB" <z...@w...kon>

    Użytkownik "Shrek" <u...@d...invalid> napisał w wiadomości

    > Ale to nie jest odpowiedź na moje pytanie...

    Jeśli nie byłoby płacy minimalnej - każdy by mógł pracować. Myślałem, że to
    oczywiste. Ktoś kto sprząta ubikacje za 600zł i nic innego nie umie i nie
    chce umieć nie znalazłby pracy, jeśli cena minimalna byłaby od 1500zł. Nasz
    sprzątacz by się już nie załapał, bo nie jest tyle wart. Musiałby zasilić
    szarą strefę i oficjalnie byłby na bezrobociu.

    Pozdro.

    M.

  • 37. Data: 2012-03-13 09:56:34
    Od: "MarlonB" <z...@w...kon>

> [...]
    > ani obrazić. Jesteś chory na kompletny brak logicznego myślenia.
    > Nawet szkoda dyskutować z czymś tak bardzo oderwanym od rzeczywistości,

    Hahah. No to cie dobije. Te "brednie" uczą na studiach. Niektórzy, co je
    głosili dostali nawet nobla :) Straszny ten świat, nie? :)

    Pozdro.

    M.

  • 38. Data: 2012-03-13 10:03:00
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 13.03.2012 10:49, MarlonB pisze:

> [...]
    > 1500zł. Nasz sprzątacz by się już nie załapał, bo nie jest tyle wart.
    > Musiałby zasilić szarą strefę i oficjalnie byłby na bezrobociu.

    ROTFL

    Co za brednie...

    Ty w ogóle masz jakiś kontakt z rzeczywistością?

    Posiadacz toalet do sprzątania nie musi mieć kogoś do sprzątania na
    etat, zwłaszcza cały!

    A płaca minimalna dotyczy wyłącznie etatu!

  • 39. Data: 2012-03-13 10:14:26
    Od: "MarlonB" <z...@w...kon>

    wiadomości news:4f5de878$1@news.home.net.pl...

    > No beton...
    >
    > Bogaci mieli wybór.
    >
    > Biedota - nie.

    Nadal nie widzę problemu. Mówisz, że był wybór - czyli można się stać
    bogatym, tak czy nie? Bo w "dzikim kapitaliźmie" nie ma problemu, aby przy
    odrobinie pracy stać sie bogatym (inna sprawa, że nigdzie nie ma prawdziwego
    kapitalizmu...). Ty chyba wierzysz, że wszyscy są równi i równie mądrzy i
    równie pracowici. Ja nie wierze i akceptuje fakt, że głupi i leniwy jak nie
    dostanie od państwa, to nie dostanie od nikogo. Ty byś co chciał? Dać mu z
    własnej kieszeni? Droga wolna, ale mnie do tego nie zmuszaj.

    Biedota nie ma wyboru - tak jak i teraz, mimo, że dostaje socjal. Teraz też
    mamy biedę plus całą rzeszę symulantów co CHCĄ być biedni! Co ty na to?

    > [ciach]

    > Masz jakieś problemy z czytaniem, pamięcią czy może po prostu jesteś
    > zakłamany? Doskonale wiem, co to kapitalizm. Ty nie rozumiesz skutków
    > jego "najczystszej" odmiany.

    Oświeć mnie. Serio. Zmienie zdanie i przyznam Ci rację, przedstaw chociaż
    namiastkę logicznego myślenia.

    Osobiście nie wyobrażam sobie, jak w "najczystrzej" formie kapitalizmu można
    np. głodować?

    > Najwyraźniej za słabyś by choćby zacząć pojmować, w co ja wierzę.
    >
    > Wyraźnie (przynajmniej dla inteligentnych ludzi) pisałem o szukaniu
    > "złotego środka".

    > Nie, nie wierzę. Naucz się łaskawie czytać.

    > Własne czy nie własne - nie istotne. Po prostu przyciąga oszołomów
    > którym się wydaje, że nieograniczony "dziki" kapitalizm jest receptą na
    > sukces i dobrobyt dla wszystkich.

    Rozumiem, że teraz jest świetnie? W USA jest świetnie? W Szwecji - wybornie?

    PS:
    Jestem w stanie zaakceptować brak wiedzy, a nawet stanowczy ton, ale braku
    kultury jest mi ciężko. Chcesz dyskusji, czy tak tylko obśmianie czegoś co
    nie jesteś w stanie pojąć?

    PS2:
    Tak, olałem swój własny EOT.

    Pozdro.

    M.

  • 40. Data: 2012-03-13 10:22:55
    Od: "MarlonB" <z...@w...kon>

    wiadomości news:4f5f1b54$1@news.home.net.pl...

    > ROTFL
    >
    > Co za brednie...

    ORLY? Dajesz i udowadnias, że sie mylę!

    > Ty w ogóle masz jakiś kontakt z rzeczywistością?
    > Posiadacz toalet do sprzątania nie musi mieć kogoś do sprzątania na
    > etat, zwłaszcza cały!
    >
    > A płaca minimalna dotyczy wyłącznie etatu!

    Spokojnie, to tylko przykład. Wiesz, możesz podstawić sobie za tego
    sprzątacza kogo chcesz :) To taki przykład chłopie, przykład! Ten sprzątacz
    nawet nie istnieje haha :)))

    Dziwi mnie, że podstawy ekonomi przychodzą ludziom tak trudno. Co jest
    nielogicznego w tym co napisałem? Serio, fascynuje mnie sposób myślenia
    osób, które nie rozumieją tak prostego języka? Jeśli się mylę, tym nardziej
    banalnym będzie obalenie, tego co piszę :)

    Pozdro.

    M.