  • 1. Data: 2012-03-08 10:07:40
    Temat: Podwykonawstwo
    Od: "Radomir" <r...@w...pl>

    Witam serdecznie

    Prowadzę działalność gospodarczą, w tym m. in. szkolenia. Obecnie nawiązuję
    kontakt z firmą COMXYZ (nazwa zmieniona i fikcyjna), dla której chcę
    pracować jako podwykonawca. W przesłanej mi umowie znajduje się m. in. taki
    punkt i podpunkt:

    POCZĄTEK CYTATU:

    Wykonawca zobowiązuje się w okresie obowiązywania Umowy:

    Przez okres 3 (trzech) miesięcy od zakończenia zajęć dla danego klienta
    COMXYZ, nie reklamować, nie promować, nie oferować klientom COMXYZ, z
    którymi nawiązał kontakt w związku z realizacją Umowy, w szczególności
    uczestnikom zajęć, usług identycznych lub zbliżonych bądź też mających takie
    samo zastosowanie jak usługi oferowane przez COMXYZ, także jako pracownik,
    współpracownik, agent, doradca, członek władz podmiotu konkurencyjnego;
    niniejsze zastrzeżenie nie wyłącza możliwości świadczenia innych usług na
    rzecz takich klientów;

    KONIEC CYTATU

    Czy "nie reklamować, nie promować, nie oferować" oznacza także "nie
    wykonywać"? Jeśli tak, to praktycznie nie mógłbym dla nikogo innego wziąć
    podwykonawstwa, bo z kolei nigdy nie wiem, kto jest ich klientem. Czy też
    może jeśli stroną inicjującą kontrakt jest klient, to nie jest to traktowane
    jako oferowanie?

  • 2. Data: 2012-03-08 10:54:46
    Temat: Re: Podwykonawstwo
    Od: Krzysztof Jodłowski <b...@p...onet.pl>

    > Czy "nie reklamować, nie promować, nie oferować" oznacza także "nie
    > wykonywać"?

    Znaczy tylko to co jest zapisane. Można wykonywać, tylko nie można
    oferować. Czyli Klient sam musi do Ciebie przyjść. A jak już przyjdziesz
    to nie możesz złożyć oferty, tylko Klient sam musi odczytać cenę z cennika.
    Wszystkich musisz najpierw zapytać czy nie są ich Klientem - jak nie to
    możesz oferować.
    Spoko - to tylko 3 miesiące.

    --
    pozdrawiam
    Krzysztof

  • 3. Data: 2012-03-08 18:46:29
    Od: Michał Pysz <p...@w...pl>

> [...]
    > wziąć podwykonawstwa, bo z kolei nigdy nie wiem, kto jest ich klientem.
    > Czy też może jeśli stroną inicjującą kontrakt jest klient, to nie jest
    Ale tu praktycznie chodzi tylko o tych klientów, którzy byli na Twoim
    szkoleniu.

    mp.

  • 4. Data: 2012-03-08 22:17:49
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 08 Mar 2012 11:54:46 +0100, Krzysztof Jodłowski napisał(a):

> [...]
    > to nie możesz złożyć oferty, tylko Klient sam musi odczytać cenę z
    > cennika. Wszystkich musisz najpierw zapytać czy nie są ich Klientem -

    Czy w wypadku podwykonawstwa klientem Radomira będzie nowy główny
    wykonawca" czy klient tego "nowego głównego wykonawcy"? A jeśli nawet
    uznamy, że klient to ofertę będzie składał nie jemu tylko "nowemu
    głównemu klientowi".