eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › reklamacja usługi transportowej
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 8

  • 1. Data: 2012-03-08 17:42:48
    Temat: reklamacja usługi transportowej
    Od: " BTQ" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,

    pod koniec listopada w wyniku opóźnienia tramwaju spóźniłem się na pociąg i
    musiałem pojechać następnym. Opóźnienie wg mnie wynikło z winy przewoźnika.
    Złożyłem reklamację poprzez formularz na stronie tego samego dnia. W terminie
    30 dni nie otrzymałem odpowiedzi od przewoźnika. Powoli zbieram się do
    napisania pisma do przewoźnika w sprawie realizacji zadośćuczynienia, które
    było zawarte w treści reklamacji. Mam pytanie czy w przypadku reklamacji
    usługi transportowej obowiązuje 30-to dniowy okres na udzielenie odpowiedzi?
    Jeśli tak to na co mam się powołać w piśmie?

    Pozdrawiam
    BeTeQ

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 2. Data: 2012-03-08 18:44:36
    Temat: Re: reklamacja usługi transportowej
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-03-08 18:42, BTQ pisze:
    > Witam,
    >
    > pod koniec listopada w wyniku opóźnienia tramwaju spóźniłem się na pociąg i
    > musiałem pojechać następnym. Opóźnienie wg mnie wynikło z winy przewoźnika.
    > Złożyłem reklamację poprzez formularz na stronie tego samego dnia. W terminie
    > 30 dni nie otrzymałem odpowiedzi od przewoźnika. Powoli zbieram się do
    > napisania pisma do przewoźnika w sprawie realizacji zadośćuczynienia, które
    > było zawarte w treści reklamacji. Mam pytanie czy w przypadku reklamacji
    > usługi transportowej obowiązuje 30-to dniowy okres na udzielenie odpowiedzi?
    > Jeśli tak to na co mam się powołać w piśmie?

    No to zabierasz się do egzekucji żądania reklamacyjnego, a nie wiesz,
    czy przekroczenie 30-dniowego terminu "coś daje"? :)

    I jakież to masz żądanie? Mam nadzieję, że nie wyższe od kosztów
    taksówki przystanek->dworzec?


    --
    Liwiusz


  • 3. Data: 2012-03-08 18:52:22
    Temat: Re: reklamacja usługi transportowej
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:jjaumk$52$1@inews.gazeta.pl...
    >W dniu 2012-03-08 18:42, BTQ pisze:
    >> Witam,
    >>
    >> pod koniec listopada w wyniku opóźnienia tramwaju spóźniłem się na
    >> pociąg i
    >> musiałem pojechać następnym. Opóźnienie wg mnie wynikło z winy
    >> przewoźnika.
    >> Złożyłem reklamację poprzez formularz na stronie tego samego dnia. W
    >> terminie
    >> 30 dni nie otrzymałem odpowiedzi od przewoźnika. Powoli zbieram się do
    >> napisania pisma do przewoźnika w sprawie realizacji zadośćuczynienia,
    >> które
    >> było zawarte w treści reklamacji. Mam pytanie czy w przypadku reklamacji
    >> usługi transportowej obowiązuje 30-to dniowy okres na udzielenie
    >> odpowiedzi?
    >> Jeśli tak to na co mam się powołać w piśmie?
    >
    > No to zabierasz się do egzekucji żądania reklamacyjnego, a nie wiesz, czy
    > przekroczenie 30-dniowego terminu "coś daje"? :)
    >
    > I jakież to masz żądanie? Mam nadzieję, że nie wyższe od kosztów taksówki
    > przystanek->dworzec?

    Trochę tu moim zdaniem bez sensu piszesz. Jakby facet z góry wiedział, że
    nie dojedzie, to by nie zawierał umowy i nie wsiadał do tego tramwaju.
    Natomiast osobną sparwą jest, czy ktokolwiek uzna winę porzewoźnika za
    niedotrzymanie rozkąłdu jazdy, ale nie znamy szczegółów i moż ew tym
    konkretnym wypadku da się winę dowieść.


  • 4. Data: 2012-03-08 18:57:32
    Temat: Re: reklamacja usługi transportowej
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/8/2012 12:57 PM, qwerty wrote:
    > a ze swoją ofertą by wygrał

    a skąd wiesz?


  • 5. Data: 2012-03-08 18:57:53
    Temat: Re: reklamacja usługi transportowej
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Liwiusz" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:jjaumk$52$...@i...gazeta.pl...
    > I jakież to masz żądanie? Mam nadzieję, że nie wyższe od kosztów taksówki
    > przystanek->dworzec?

    Czemu nie mogą być wyższe? Skoro np. wiózł ofertę do przetargu, ale nie zdążył
    na czas (a ze swoją ofertą by wygrał) to stracił trochę więcej niż czas.


  • 6. Data: 2012-03-08 19:10:42
    Temat: Re: reklamacja usługi transportowej
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 08.03.2012 18:42, BTQ pisze:
    > Witam,
    >
    > pod koniec listopada w wyniku opóźnienia tramwaju spóźniłem się na pociąg i
    > musiałem pojechać następnym. Opóźnienie wg mnie wynikło z winy przewoźnika.
    > Złożyłem reklamację poprzez formularz na stronie tego samego dnia. W terminie
    > 30 dni nie otrzymałem odpowiedzi od przewoźnika.
    ale czy reklamacja dotyczy czegoś co przewoźnik gwarantuje czy tak sobie
    tyko wyobrażasz że coś tam powinno być, a nikt takich gwarancji nie daje?
    > Powoli zbieram się do
    > napisania pisma do przewoźnika w sprawie realizacji zadośćuczynienia, które
    > było zawarte w treści reklamacji.
    zadośćuczynienie dostaniesz "za porozumieniem" albo takie jakie Ci
    przyzna sąd _na podstawie_ wiarygodnych poniesionych strat. walczyłem z
    operatorem GSM, i trudno jest udowodnić że na 100% straciłem coś z winy
    nie działającego telefonu.

    > Mam pytanie czy w przypadku reklamacji
    > usługi transportowej obowiązuje 30-to dniowy okres na udzielenie odpowiedzi?
    termin jest trochę sztuczny. obowiązuje, ale z automatu niczego nie
    zmienia.
    ToMasz


  • 7. Data: 2012-03-08 19:13:01
    Temat: Re: reklamacja usługi transportowej
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-03-08 19:57, qwerty pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz" napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:jjaumk$52$...@i...gazeta.pl...
    >> I jakież to masz żądanie? Mam nadzieję, że nie wyższe od kosztów
    >> taksówki przystanek->dworzec?
    >
    > Czemu nie mogą być wyższe? Skoro np. wiózł ofertę do przetargu, ale nie
    > zdążył na czas (a ze swoją ofertą by wygrał) to stracił trochę więcej
    > niż czas.

    (do Roberta również)

    Zgodnie z art. 362kc odszkodowanie ulega odpowiedniemu zmniejszeniu,
    jeśli poszkodowany przyczynił się do powstania lub zwiększenia szkody.

    Jeśli jadę z bardzo ważnym przetargiem, to:

    1. Nie jadę ostatnim tramwajem na styk
    2. Jeśli widzę, że tramwaj się spóźnia i mogę nie zdążyć, biorę taksówkę.

    Czyli w naszym "przetargowym" przypadku to zaniechanie działań pasażera
    doprowadziło do zwiększenia strat, bowiem nijak nie zgodziłbym się, że
    prawidłową reakcją pasażera na opóźnienie się tramwaju, jeśli ma on do
    załatwienia sprawę, której niezałatwienie spowoduje duże straty, jest
    siedzenie jak kołek i czekanie.

    Nadto - zgodnie z par. 1 cytowanego 362kc. zobowiązany do odszkodowania
    ponosi odpowiedzialność tylko za normalne następstwa działania lub
    zaniechania, z którego wynikła szkoda. Można się będzie zatem spierać,
    czy normalnym następstwem spóźnienia się na autobus jest utrata przez
    pasażera dużej kwoty pieniędzy.

    --
    Liwiusz


  • 8. Data: 2012-03-08 19:16:08
    Temat: Re: reklamacja usługi transportowej
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-03-08 20:13, Liwiusz pisze:
    > Nadto - zgodnie z par. 1 cytowanego 362kc

    sorry, 361 par. 1.

    --
    Liwiusz

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1