  • 1. Data: 2012-03-08 12:00:27
    Temat: Umowa najmu lokalu
    Od: "gazeta" <o...@w...pl>

    Witam szanownych Grupowiczów

    Wynająłem lokal pod działalność gospodarcza i przez siedem lat nie
    prowadziłem żadnej konserwacji. Właściciel zaczol domagać się bym przywrócił
    lokal do stanu pierwotnego, wiec dnia 16 lutego napisałem mu pismo ze
    rozwiązuje umowę z dniem 1 marca.

    Na moje pismo otrzymałem odpowiedz: Przypominam, że umowa wygasa z dniem
    30-04-2012 na ten dzień zostanie sporządzony protokół zdawczo odbiorczy, lub
    wcześniej jeżeli lokal zostanie doprowadzony do stanu pierwotnego.

    Gdyż zgodnie z "§3 umowy Strony przewidują dwumiesięczny okres wypowiedzenia
    niniejszej umowy. Najemca zobowiązuje się do opuścić nieruchomość będącą
    przedmiotem umowy w terminie do ostatniego dnia ważności niniejszej umowy."

    Lokal opuściłem 29 lutego właściciel nie spisał umowy przekazania lokalu.

    Czy właściciel może Mie obciążyć za następne miesiące dzierżawą oraz za
    niemożliwość korzystania z tego lokalu do czasu ukończenia remontu.

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2012-03-08 12:31:27
    Temat: Re: Umowa najmu lokalu
    Od: Tadeusz Franciszek Zielinski <t...@i...fobus.pl>

    W dniu 2012-03-08 13:00, gazeta pisze:
> [...]
    >
    > Czy właściciel może Mie obciążyć za następne miesiące dzierżawą oraz za
    > niemożliwość korzystania z tego lokalu do czasu ukończenia remontu.

    Skoro umowa wygasa po 2 miesiącach, to sądzę, że do 15 kwietnia, jeśli
    nie było dopowiedziane, że ze skutkiem na koniec miesiąca kalendarzowego

  • 3. Data: 2012-03-08 12:42:56
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...pl>

    > Czy właściciel może mnie obciążyć za następne miesiące

    Tak, moim zdaniem do końca miesiąca kwietnia (jeśli płaciłeś miesięczny
    czynsz najmu).

    > za niemożliwość korzystania z tego lokalu do czasu ukończenia remontu.

    Tu pewnie powstałby jakiś spór, np. jaka jest uzasadniona długość czasu
    trwania doprowadzenia lokalu do stanu niepogorszonego ponad normalne zużycie,
    jak również co do uzasadnionych kosztów takiego doprowadzenia.
    Jak polecą kosztorysem wg KNR (a taki kosztorys wg KNR przed sądem i przede
    wszystkim przed biegłym da się obronić), to już odkładaj pieniążki ;-)

  • 4. Data: 2012-03-08 21:49:32
    Od: "gazeta" <o...@w...pl>

    Użytkownik "_ąćęłńóśźż." <j...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przede
    > wszystkim przed biegłym da się obronić), to już odkładaj pieniążki ;-)

    Dziękuję za juz.
    Czy istnieje jakaś możliwość jak ograniczyć koszty
    Pozdrawiam.

  • 5. Data: 2012-03-08 22:12:21
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 08 Mar 2012 22:49:32 +0100, gazeta napisał(a):

    > Czy istnieje jakaś możliwość jak ograniczyć koszty Pozdrawiam.

    Wyremontować taniej niż zrobiłby to właściciel.