  • 21. Data: 2012-03-12 10:45:08
    Temat: Re: Czy takie praktyki sa legalne?
    Od: "MarlonB" <z...@w...kon>

    Użytkownik "Shrek" <u...@d...invalid> napisał w wiadomości
    news:jjghhp$i8k$1@inews.gazeta.pl...

    > Tu się zgadzam.

    > A tu naprawdę jestem ciekawy jak do tego doszedłeś.

    To może ja odpowiem. To jest akurat racja i można to zaobserwować wszędzie
    na świecie. Płaca minimalna to głupota, tak w skrócie można by było
    zakończyć dyskusję :)

    Płaca minimalna jest dokładnie tym samym co centralna wycena dżemów w PRL.
    Państwo mówilo, że dżem ma kosztować 3zł i koniec. Oczywiście jest to
    głupie. Tym razem państwo stara się ingerować w rynek uważając, że pracownik
    powieniem kosztować minimum tyle, a tyle.

    Paca minimalna i jej następstwa:
    - podnośi ceny WSZYSTKICH produktów,
    - jest nielegalnym zatrudnienie kogoś o małych kwalifikacjach na umowę o
    pracę,
    - odbiera szansę na kredyt osobom o małych kwalifikacjach z powodu powyżej,
    - osoby mało wykwalifikowane, dające pracodawcy znikomy zysk, są zwalniane
    jeśli ich koszt wzrośnie,
    - osoby mało wykwalifikowane zasilają szarą strefę,
    - wzrost cen spowoduje wzrost zapotrzebowania na jeszcze większe pensje i
    koło się zamyka...

    To tak w skrócie. Z drugiej strony płaca minimalna jest bardzo silnym i
    skutecznym instrumentem politycznym.

    Pozdrawiam serdecznie!

    M.

  • 22. Data: 2012-03-12 10:53:51
    Od: "MarlonB" <z...@w...kon>

    wiadomości news:4f5dd38d$1@news.home.net.pl...

    > Nie, nie równie dobrze - bo istnieje niedobór pracy, a nie niedobór siły
    > roboczej (pomijając nieliczne przypadki szczególne).
    >
    > Nadmiar regulacji i opodatkowania jest szkodliwy, ale tak samo brak
    > jakichkolwiek regulacji powoduje patologie - wystarczy popatrzeć
    > chociażby na epokę wiktoriańską w Anglii. Rewolucja przemysłowa,
    > tuczenie kapitalistów i małe dzieci zasuwające wbrew podstawom BHP w
    > zakładach przemysłowych za pensyjkę ledwie pozwalającą przeżyć (albo i
    > to nie). A jak któryś miał wypadek? A niech zdycha pod płotem!
    >
    > Prawda jak zwykle leży gdzieś po środku...

    Jeżeli ludzi ci mieli wybór i nikt ich nie zmuszał, nie możesz wynić
    kapitalizmu przez pryzmat ich wyborów. Tak wybrali i tak chcieli. Inaczej
    nikt by nie pracował jeśli było coś bardziej opłacalnego do roboty. Jeśli
    nie było, to żadna regulacja by tu nie pomogła :) Jeśli z kolei nie mieli
    wyboru, to znaczy, że były regulacje, a to oznacza, że nie było kapitalizmu.

    Pamiętaj, że w kapitaliźmie nie ma wyzysków z żadnej strony.

    Pozdrawiam.

    M.

  • 23. Data: 2012-03-12 10:56:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 12.03.2012 11:53, MarlonB pisze:

> [...]
    > roboty. Jeśli nie było, to żadna regulacja by tu nie pomogła :) Jeśli z
    > kolei nie mieli wyboru, to znaczy, że były regulacje, a to oznacza, że

    Tak, mieli wybór: zdychać z głodu szybko, albo zasuwać od dziecka po 16
    godzin na dobę za kromkę chleba.

    Serdecznie ci życzę takiego "wyboru".

    > Pamiętaj, że w kapitaliźmie nie ma wyzysków z żadnej strony.

    ROTFL

    Co za brednie...

  • 24. Data: 2012-03-12 11:00:28
    Od: "Przemek Lipski" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Ajgor" <n...@...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "spp" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Popracuj w Holandii, Niemczech, czy Anglii, a zobaczysz, jaka jest roznica
    > w pracy w Polsce, i w innych krajach.
    > To jest polska cecha narodowa.

    Bzdury, gdyby tylko mogli, to by płacili mniej także w innych krajach...

  • 25. Data: 2012-03-12 11:00:57
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-03-12 10:02, Ajgor pisze:

    > Popracuj w Holandii, Niemczech, czy Anglii, a zobaczysz, jaka jest roznica w
    > pracy w Polsce, i w innych krajach.

    Pracowałem - miłość do pieniądza jest wszędzie jednakowa.

    > To jest polska cecha narodowa.

    Podobnie jak zrzędzenie ...

    --
    spp

  • 26. Data: 2012-03-12 11:02:51
    Od: "Przemek Lipski" <p...@i...pl>

    > do oszczednosci podchodzi sie u nas w najgorszy mozliwy sposob. Oszczedza
    > sie na płacach, na zatrudnieniu i na jakości. Dlatego mamy firmy, w
    > ktorych kazdy pracuje za trzech, zarabia za polowe, i wytwarza tandete
    > rozpadajaca sie w rekach, a jak by chcial wytwarzac porzadny jakosciowo
    > produkt, to nie moze, bo dostaje najtansze, czyli najgorsze materialy do
    > produkcji.

    O! Widzę kolega też w Irlandii pracuje :)))

    Przemek

  • 27. Data: 2012-03-12 11:24:09
    Od: "MarlonB" <z...@w...kon>

    wiadomości news:4f5dd65d$1@news.home.net.pl...

    > Tak, mieli wybór: zdychać z głodu szybko, albo zasuwać od dziecka po 16
    > godzin na dobę za kromkę chleba.

    Czyli sugerujesz, że regulacje stworzyły by magiczne jakieś jedzenie?

    > Serdecznie ci życzę takiego "wyboru".

    > ROTFL
    >
    > Co za brednie...
    ?
    Zauważyłem, że wiele osób myli co to jest kapitalizm i myślę, że ty też.
    Polecam ten link http://pl.wikipedia.org/wiki/Kapitalizm.

    System kapitalistyczny opiera się na zasadach:
    wolnego obrotu towarami i usługami
    wolnej konkurencji pomiędzy podmiotami
    wolnego obrotu kapitałem oraz środkami produkcji

    Nigdzie na świecie nie ma systemu w pełni kapitalistycznego. Kapitalizm jest
    ograniczany m.in. przez:
    monopole państwowe - według zwolenników kapitalizmu, prywatne monopole
    praktycznie nie występowałyby przy całkowicie wolnym rynku
    ograniczenia obrotu kapitałowego, np. przez kontrolę państwa nad systemem
    bankowym
    interwencjonizm i protekcjonizm (cła) państwowy
    nierówne traktowanie podmiotów przez prawo, w szczególności różne
    opodatkowanie
    różne ograniczenia w wolnym obrocie towarami i usługami
    koncesje, zezwolenia
    władzę biurokracji

    Teraz pomyśl, odsapnij i ponownie spróbuj wskazać gdzie nie mam racji. Raz
    ci sie nie udało, więc masz drugą szansę :)

    Pozdro.

    M.

  • 28. Data: 2012-03-12 11:30:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 12.03.2012 12:24, MarlonB pisze:

    > Czyli sugerujesz, że regulacje stworzyły by magiczne jakieś jedzenie?

    Paniska miały jedzenia wręcz nadmiar.

    [ciach]

    > System kapitalistyczny opiera się na zasadach:
    > wolnego obrotu towarami i usługami
    > wolnej konkurencji pomiędzy podmiotami
    > wolnego obrotu kapitałem oraz środkami produkcji

    No i w epoce wiktoriańskiej wszystko to było.

> [...]
    > monopole państwowe - według zwolenników kapitalizmu, prywatne monopole
    > praktycznie nie występowałyby przy całkowicie wolnym rynku

    Jesteś bardzo naiwny... albo niedouczony.

    Niech zgadnę - korwinista?

  • 29. Data: 2012-03-12 11:55:50
    Od: "MarlonB" <z...@w...kon>

    wiadomości news:4f5dde51$1@news.home.net.pl...

    > Paniska miały jedzenia wręcz nadmiar.

    Mieli za darmo? Jeśli ktoś chce pracować za głodową stawkę, to jego problem.
    Skoro byli bogaci i był wybór, to w czym problem?

    > No i w epoce wiktoriańskiej wszystko to było.

    > ROTFL
    >
    > Jesteś bardzo naiwny... albo niedouczony.

    Wiesz, to samo myślę o tobie :) Ostrożnie z osądami na temat wiedzy, w końcu
    to ty nie wiedziałeś co to kapitalizm...

    Wystarczy popatrzeć co się dzieje na świecie, który powstał dokładnie na tym
    w co ty naiwnie wierzysz.
    Ja nie wierze, że uczestnictwo urzędnika jest potrzebne w każdej transakcji
    jaką dokonuję, tym bardziej, że trzeba mu dać prowizję. Ty wierzysz i
    jednocześnie wymuszasz, aby każdy musiał za to płacić.

    > Niech zgadnę - korwinista?

    A to Korwin ma jakieś własne poglądy? :DDD

    Dla mnie EOT.

    Pozdro.

    M.

  • 30. Data: 2012-03-12 12:13:44
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 12.03.2012 12:55, MarlonB pisze:

    > Mieli za darmo? Jeśli ktoś chce pracować za głodową stawkę, to jego
    > problem. Skoro byli bogaci i był wybór, to w czym problem?

    No beton...

    Bogaci mieli wybór.

    Biedota - nie.

    [ciach]

    > Wiesz, to samo myślę o tobie :) Ostrożnie z osądami na temat wiedzy, w
    > końcu to ty nie wiedziałeś co to kapitalizm...

    Masz jakieś problemy z czytaniem, pamięcią czy może po prostu jesteś
    zakłamany? Doskonale wiem, co to kapitalizm. Ty nie rozumiesz skutków
    jego "najczystszej" odmiany.

    > Wystarczy popatrzeć co się dzieje na świecie, który powstał dokładnie na
    > tym w co ty naiwnie wierzysz.

    Najwyraźniej za słabyś by choćby zacząć pojmować, w co ja wierzę.

    Wyraźnie (przynajmniej dla inteligentnych ludzi) pisałem o szukaniu
    "złotego środka".

    > Ja nie wierze, że uczestnictwo urzędnika jest potrzebne w każdej
    > transakcji jaką dokonuję, tym bardziej, że trzeba mu dać prowizję. Ty
    > wierzysz i jednocześnie wymuszasz, aby każdy musiał za to płacić.

    Nie, nie wierzę. Naucz się łaskawie czytać.

    > A to Korwin ma jakieś własne poglądy? :DDD

    Własne czy nie własne - nie istotne. Po prostu przyciąga oszołomów
    którym się wydaje, że nieograniczony "dziki" kapitalizm jest receptą na
    sukces i dobrobyt dla wszystkich.