  • 1. Data: 2006-04-06 10:31:13
    Temat: Czy sprzedawca może odmówić zwrotu towaru?
    Od: "A K" <a...@g...pl>

    Witam,
    załóżmy taką sytuację. Chcę kupić pewną kurtkę na aukcji Allegro. Właściwie to
    w sklepie, w którym owy Allegrowicz pracuje. I teraz, jeśli nie spodoba mi się
    towar albo okaże się na przykład okaże się za mały, sprzedawca ma obowiązek
    oddać mi pieniądze, jeśli w ciągu iluś tam dni wyśle mu ten towar? Zawsze
    wiedziałem, że kupując na odległość mam prawo do wymiany, ale od sprzedawcy
    się dowiedziałem że zakupionego towaru niestety nie będę mógł zwrócić. Jak do
    tego ma się prawo?

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2006-04-06 10:38:45
    Temat: Re: Czy sprzedawca może odmówić zwrotu towaru?
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > wiedziałem, że kupuj?c na odległo?ć mam prawo do wymiany, ale od sprzedawcy
    > się dowiedziałem że zakupionego towaru niestety nie będę mógł zwrócić. Jak do
    > tego ma się prawo?

    Jesli kupujesz jako konsument ... czyli "osoba prywatna od firmy", to przy
    "zdalnym" zakupie masz prawo do zwrotu w ciągu 10 dni bez podania przyczyn.
    Nie obejmuje tego przypadek, kiedy kupisz na allegro i odbierzesz towar
    osobiscie w siedzibie firmy.

    --
    Krzysiek, Kraków, http://www.kszysiek.prv.pl

  • 3. Data: 2006-04-06 11:14:48
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 06.04.2006 KrzysiekPP <k...@n...op.pl> napisał/a:
    > "zdalnym" zakupie masz prawo do zwrotu w ciągu 10 dni bez podania przyczyn.
    > Nie obejmuje tego przypadek, kiedy kupisz na allegro i odbierzesz towar
    > osobiscie w siedzibie firmy.

    Dlaczego?

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2006-04-06 11:41:38
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Dlaczego?

    Bo fakt kupna w praktyce nastąpił w siedzibie firmy ... tam zapłacił i tam
    odebrał towar.

    --
    Krzysiek, Kraków, http://www.kszysiek.prv.pl

  • 5. Data: 2006-04-06 11:51:59
    Od: "A K" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Czym, a właściwie jakim artykułem pouczyć sprzedawcę o swojej racji oraz jak w
    praktyce wyglądałoby wyegzekwowanie swoich pieniędzy na drodze sądowej za
    towar który mi się nie spodobał?

  • 6. Data: 2006-04-06 12:06:18
    Od: "JAPO" <s...@j...pl>

> [...]
    > przyczyn.
    > Nie obejmuje tego przypadek, kiedy kupisz na allegro i odbierzesz towar

    słyszałem że coś takiego jest, ale może mi ktoś nakierować, które przepisy
    to regulują?

  • 7. Data: 2006-04-06 12:08:53
    Od: "JAPO" <s...@j...pl>

> [...]
    > przyczyn.
    > Nie obejmuje tego przypadek, kiedy kupisz na allegro i odbierzesz towar

    w wypadku aukcji: 10 dni jest od zakonczenia aukcji do pojawienia sie towaru
    u sprzedajacego? od otrzymania przez kupujacego towaru, do momentu kiedy on
    zrezygnuje i wyśle go z powrotem? dni roboczych/kalendarzowych?

    mam podobną sytacje, czas leci i świeta idą..

  • 8. Data: 2006-04-06 12:22:03
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    > Bo fakt kupna w praktyce nastąpił w siedzibie firmy ... tam zapłacił i tam
    > odebrał towar.

    Co to jest fakt kupna? Kupno to umową a tę zawarł na odległość/poza
    lokalem przedsiebiorstwa i wtedy właśnie powstało zobowiązanie. Gdzie i
    kiedy zapłacił i jak odebrał nie ma tu znaczenia.

    --
    Marcin

  • 9. Data: 2006-04-06 12:25:13
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 06.04.2006 JAPO <s...@j...pl> napisał/a:
    > słyszałem że coś takiego jest, ale może mi ktoś nakierować, które przepisy
    > to regulują?

    USTAWA z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz
    o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2006-04-06 12:39:35
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    KrzysiekPP <k...@n...op.pl> naskrobał/a w

    > Bo fakt kupna w praktyce nastąpił w siedzibie firmy ... tam zapłacił
    > i tam odebrał towar.

    Kupno, sprzedaż, to nie są czynności realne.