  • 1. Data: 2006-04-06 09:50:19
    Temat: 3 miesięczne przeszkolenie-co zrobić żeby nie iść
    Od: St@siu<s...@v...pl>

    Witam i proszę o pomoc. Najśmieszniejsze w tym wszystkim jest to że młode
    roczniki które zaczęły studia odrazu po szkole średniej idą z automatu do
    rezerwy a mnie starego konia męczą wezwaniami. Więc byłem w WKU wczoraj i niby
    narazie mam spokój (studiuje więc do konca roku szkolnego odroczyli). Potem mam
    dac pismo aby umożliwili mi obronę pracy licencjackiej. Powiedzieli, że po
    obronie wezma mnie na 3 miesieczne przeszkolenie i żebym nawet nie łudził się że
    mi się upiecze. Nie interesuje ich, że mam pracę i dziewczynę w ciąży. Bronie
    się we wrześniu a w styczniu kończę 28 lat. Czy jeśli uda mi się migać do
    stycznia to już looz jak to jest

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2006-04-06 09:56:27
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <s...@v...pl> napisal(a):
> [...]
    > się we wrześniu a w styczniu kończę 28 lat. Czy jeśli uda mi się migać do

    Obecnie nie looz, granica 28 lat zniknęła. Obecnie mają czas do bodajże (sprawdź
    w nowej ustawie) 18 miesięcy po studiach.
    --
    Samotnik
    http://www.bizuteria-artystyczna.pl/

  • 3. Data: 2006-04-06 10:18:58
    Od: b...@o...pl

    St@siu napisał(a):
> [...]
    > się we wrześniu a w styczniu kończę 28 lat. Czy jeśli uda mi się migać do

    To ja sie podepnę pod wątek i zadam dodatkowe pytanie. Też jestm na
    5-tym roku i chciałbym jak najszybciej przejść to przeszkolenie to
    czy mogę to zrobić w dowolnym terminie czy dopiero po skończeniu
    studiów - w wakacje ?
    P.S. Czy zależy to od WKU czy od rozporządzenia ministra

  • 4. Data: 2006-04-06 11:19:30
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    Ostatnio byla rozmowa o instytucji "obywatelskiego nieposluszenstwa", ktora
    w moim mniemaniu nie jest zasadna w przypadku np. placenia podatkow, czy
    ZUSu. Tu natomiast az mi sie cisnie na usta niesprawiedliwosc spoleczna i
    przymus panstwowy, ktory rozwala zycie wielu mlodym ludziom. Czy w tej
    sytuacji jest jakas miedzynarodowa instytucja odwolawcza, w ktorej mozna cos
    "zalatwic" w tej kwestii? Nie mowie o Amnesty International, bo oni niewiele
    moga... choc pewnie warto byloby pofatygowac sie do nich... moze cos
    poradza. Wracajac do pytania: Kto moze uratowac (np. w UE) takiego mlodego
    czlowieka przed wiezieniem(wojsko), torturami(fala) i niemal przymusowym
    narazaniem swojego zdrowia/zycia(pijanstwo, narkotyki w wojsku)?

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 5. Data: 2006-04-06 11:52:43
    Od: Marian Stopa <s...@p...home.pl>

    Dnia Thu, 6 Apr 2006 13:19:30 +0200, Tiger napisał(a):

> [...]
    > moga... choc pewnie warto byloby pofatygowac sie do nich... moze cos
    > poradza. Wracajac do pytania: Kto moze uratowac (np. w UE) takiego mlodego
    nikt, pobor istnieje w kazdym zachodnim panstwie, w niektorych zostal tylko
    zawieszony na czas nieokreslony, jedna uchwala parlamentu i mlodzierz w
    anglii/francji/niemczech zasuwa do wojska bez zadnego ale...

    > torturami(fala) i niemal przymusowym
    > narazaniem swojego zdrowia/zycia(pijanstwo, narkotyki w wojsku)?
    Skoncz studia, bedziesz sie narazal na pijanstwo, narkotyki i tortury wsrod
    swoich kolegow, jak przez 5 lat studiowania.

    --
    stopczyk