  • 11. Data: 2006-04-06 13:00:38
    Temat: Re: Czy sprzedawca może odmówić zwrotu towaru?
    Od: "JAPO" <s...@j...pl>

    i prawie wszystko jasne - dzięki wielkie ;)

  • 12. Data: 2006-04-06 13:03:33
    Od: "JAPO" <s...@j...pl>

    10 dni to ja mam na wystawienie oświadczenia i odesłanie, licząc o dmomentu
    otrzymania przesyłki..

    a ile czasu ma sprzedawca na rozpatrzenie sprawy i zwrot pieniędzy?

    co , jesli uzna on, że p.towar był używany itd (nie jest w niezmienionym
    stanie) i nie przyjmie zwrotu? powinien mi odesłac go z powrotem na swój
    koszt? w jakim terminie?

  • 13. Data: 2006-04-06 20:00:57
    Od: ...@...c

    Dnia Thu, 6 Apr 2006 10:31:13 +0000 (UTC), A K napisał(a):

    > Witam,
    > załóżmy taką sytuację. Chcę kupić pewną kurtkę na aukcji Allegro. Właściwie to
    > w sklepie, w którym owy Allegrowicz pracuje. I teraz, jeśli nie spodoba mi się
    > towar albo okaże się na przykład okaże się za mały, sprzedawca ma obowiązek
    > oddać mi pieniądze, jeśli w ciągu iluś tam dni wyśle mu ten towar? Zawsze
    > wiedziałem, że kupując na odległość mam prawo do wymiany, ale od sprzedawcy
    > się dowiedziałem że zakupionego towaru niestety nie będę mógł zwrócić. Jak do
    > tego ma się prawo?

    Zależy od intepretacji sądu co to jesy aukcja/licytacja internetowa która
    jest wyłączona spod tych przepisów. Generalnie federacja konsumentów
    kieruje się definicją w j. polskim dlategoteż wystawienie przedmiotu w
    serwise aukcyjnym nie oznacza automatycznie pozbawienia ustawowej ochrony
    kupującego. Nastepuje ona tylko w przypadku realnej licytacji przedmiotu
    czyli bez opcji "kup teraz" która powoduje że mamy do czynienia ze zwykłą
    sprzedaża. Oczywiście sąd zrobi co mu się spodoba (zazwyczaj nie ma o tym
    zielonego pojęcia).

    --
    pozdrawiam,

  • 14. Data: 2006-04-07 06:39:28
    Od: g...@p...onet.pl

    > 10 dni to ja mam na wystawienie oświadczenia i odesłanie, licząc o dmomentu
    > otrzymania przesyłki..

    Liczy się data wysłania (np stempel pocztowy) czy data otrzymania?
    Co w takim oświadczeniu powinno się znaleźć?

  • 15. Data: 2006-04-07 09:10:05
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 6 kwi o godzinie 14:08, na pl.soc.prawo, JAPO napisał(a):

    > w wypadku aukcji: 10 dni jest od zakonczenia aukcji.....

    W przypadku *aukcji* nie masz podstaw do zwrotu "bo ci się nie podoba, ze
    względu na to że ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów wyłącza
    aukcje z tego tryby "zwrotu".

    --
    Herbi
    07-04-2006 11:10:03

  • 16. Data: 2006-04-07 21:36:18
    Od: "JAPO" <s...@j...pl>

    > Liczy się data wysłania (np stempel pocztowy) czy data otrzymania?
    > Co w takim oświadczeniu powinno się znaleźć?

    o ile pamiętam, to liczy się data wysłania. Jesli sprzedający nie
    poinformował Cię o takiej możliwości, to nawet mas 3 m-ce na wrot zamiast 10
    dni ;)
    W oswiadczeniu oświadczasz że odstępujesz o umowy, czyli rezygnujesz z
    zakpu, najlepiej powołując się na konkretną ustawę (podana kilka postów
    obok) i domagasz się zwrotu pieniędzy = ceny+koszt odesłania towaru.

  • 17. Data: 2006-04-07 21:40:07
    Od: "JAPO" <s...@j...pl>

    > W przypadku *aukcji* nie masz podstaw do zwrotu "bo ci się nie podoba, ze
    > względu na to że ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów wyłącza
    > aukcje z tego tryby "zwrotu".

    a dlaczego nie?
    to też jest zakup=umowa dokonana na odległość.. a mam tu też na myśli zakup
    nowego przedmiotu od przedsiębiorcy, jakch wiele na Allegro (sklepy)..

  • 18. Data: 2006-04-08 00:12:10
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 07.04.2006 JAPO <s...@j...pl> napisał/a:
    > a dlaczego nie?
    > to też jest zakup=umowa dokonana na odległość.. a mam tu też na myśli zakup
    > nowego przedmiotu od przedsiębiorcy, jakch wiele na Allegro (sklepy)..

    Jeśli aukcja=licytacja, to nie podlega, bo wymieniona wcześniej Ustawa tak
    stanowi. Ale jeśli zakup był dokonany np. w opcji "kup teraz" to jak
    najbardziej można zwrócić.

    --
    Marcin

  • 19. Data: 2006-04-08 00:23:48
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 06.04.2006 JAPO <s...@j...pl> napisał/a:
    > 10 dni to ja mam na wystawienie oświadczenia i odesłanie, licząc o dmomentu
    > otrzymania przesyłki..
    > a ile czasu ma sprzedawca na rozpatrzenie sprawy i zwrot pieniędzy?

    Masz 10 dni na oświadczenie, że odstępujesz od umowy. Zarówno sprzedawca
    jak i Ty macie 14 dni na zwrot tego co sobie świadczyliście.
    Nb. warto pamiętać, że jeśli sprzedawca nie poinformował o tych 10 dniach
    (a zdaje się że tak tu jest) to masz na oświadczenie 3 miesiące lub 10 dni
    od daty kiedy się jednak przełamał i poinformował.

    > co , jesli uzna on, że p.towar był używany itd (nie jest w niezmienionym

    Jeśli się z tym nie zgodzisz to pozostaje Ci postępowanie sądowe lub
    próba negocjacji np. przy udziale Federacji Konsumentów.

    > stanie) i nie przyjmie zwrotu? powinien mi odesłac go z powrotem na swój
    > koszt? w jakim terminie?

    Raczej na Twój.

    --
    Marcin

  • 20. Data: 2006-04-08 00:36:36
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 07.04.2006 g...@p...onet.pl <g...@p...onet.pl> napisał/a:

    > Liczy się data wysłania (np stempel pocztowy) czy data otrzymania?

    Pewnie liczy się na zasadach ogólnych Kodeksu Cywilnego, czyli tu wtedy
    kiedy sprzedawca to otrzymał (mógł zapoznać się z treścią).

    > Co w takim oświadczeniu powinno się znaleźć?

    Zapewne, że oświadczas, że odstępujesz od umowy (tu podać nalezy kiedy
    była zawarta i czego dotyczyła) i tyle. Możesz jeszcze podać podstawę
    prawną jeśli spodziewasz się że sprzedawca się w niej nie orientuje.

    --
    Marcin