  • 1. Data: 2006-04-06 09:04:36
    Temat: odstapienie od umowy
    Od: Koala <...@...c>

    Witam,
    mam maly problem i mam nadzieje, ze ktos mi pomoze. Sprawa ma sie tak:
    chcemy budowac dom, znalezlismu oferte goscia, ktory buduje domy
    podobnie jak deweloperzy, kupuje ziemie i stawia na niej wybrany przez
    klienta z projektu dom. Zeby zarezerwowac dzialke, wplacilismy mu
    zaliczke, ktora ma isc w poczet pozniejszego kupna od niego ziemi, na
    ktorej bedzie budowal dom. Po wplaceniu zaliczki mielismy dwa tygodnie
    na wybranie projektu i podpisanie umowy przedwstepnej przenoszaca
    wlasnosc dzialki. Jednak problem zaczal sie z wyborem projektu, gdyz
    koles nie chce nam przedstawic listy uzywanych materialow budowlanych i
    i nie chce tego zawrzec w umowie (chodzi o to, że placimy za "lepsze"
    materialy, a obawiamy sie, że będzie budowal z czego popadnie). Stad
    moje pytanie: czy mamy prawo zadac, takiego spisu? lub w ogole
    zrezygnowac z uslug tego goscia i liczyc na oddanie zaliczki(jakas
    podstawa prawna?)? gdyz im dalej brniemy, tym bardziej podejrzane nam
    sie to wszystko wydaje. Zalozenie bylo takie, iz w ciagu dwoch tygodni
    mial nam przedstawic pelna oferte budowy domu a my mielismy sie na jakas
    zdecydowac, a teraz wychodzi na to ze mamy kupic kota w worku. Zawsze
    mozemy teraz zrezydgnowac ale wtedy przepada nam zaliczka, a uwazamy, ze
    problem jest w jego zachowaniu. Prosze o wszelkie sugestie,
    pozdrawiam,
    KJ

  • 2. Data: 2006-04-06 11:07:06
    Temat: Re: odstapienie od umowy
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Koala wrote:

    > zdecydowac, a teraz wychodzi na to ze mamy kupic kota w worku. Zawsze
    > mozemy teraz zrezydgnowac ale wtedy przepada nam zaliczka, a uwazamy, ze
    > problem jest w jego zachowaniu. Prosze o wszelkie sugestie,

    "Zaliczka" czy "zadatek"? Bo jak "w papierach" jesty zaliczka - to nie
    przepada. Przepada zadatek.

  • 3. Data: 2006-04-06 13:31:45
    Od: Koala <...@...c>

    Andrzej Lawa wrote:

    > "Zaliczka" czy "zadatek"? Bo jak "w papierach" jesty zaliczka - to nie
    > przepada. Przepada zadatek.
    ...niestety jest "zadatek" - więc nie ma szans odzyskania jego? Nawet
    jeśli to nie z naszej winy nie dojdzie do podpisania dalszych umow? I
    zrezygnujemy u uslug tego pana?

  • 4. Data: 2006-04-06 13:33:45
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Koala wrote:

    > ...niestety jest "zadatek" - więc nie ma szans odzyskania jego? Nawet
    > jeśli to nie z naszej winy nie dojdzie do podpisania dalszych umow? I
    > zrezygnujemy u uslug tego pana?

    Musielibyście wykazać, że to z jego winy (a skoro w umowie wstępnej nie
    było nic o specyfikacji...). A on będzie walczył, bo jak będzie jego
    wina, to będzie zwracał 2x...

  • 5. Data: 2006-04-07 07:38:42
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    radzie uwaznie przeczytace umowe przez pryzmat przepisow KC o zobowiazaniach

    skonsultuj umowe z prawnikiem

    pozdrawiam