  • 21. Data: 2006-04-08 09:39:41
    Temat: Re: Czy sprzedawca może odmówić zwrotu towaru?
    Od: "JAPO" <s...@j...pl>

    >>> 10 dni to ja mam na wystawienie oświadczenia i odesłanie, licząc o

    > Pewnie liczy się na zasadach ogólnych Kodeksu Cywilnego, czyli tu wtedy
    > kiedy sprzedawca to otrzymał (mógł zapoznać się z treścią).

    raczej to jest tak, że kupujący ma 10dni/3m-ce od wydania rzeczy(otrzymania
    towaru pocztą?), do wysłania oświadczenia o odstąpieniu od umowy- tak mówi
    ustawa.. potem trzeba niezwłoczeni (14dni) zwrócić towar..

  • 22. Data: 2006-04-08 12:19:04
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 08.04.2006 JAPO <s...@j...pl> napisał/a:
    > raczej to jest tak, że kupujący ma 10dni/3m-ce od wydania rzeczy(otrzymania
    > towaru pocztą?), do wysłania oświadczenia o odstąpieniu od umowy- tak mówi
    > ustawa.. potem trzeba niezwłoczeni (14dni) zwrócić towar..

    Dobrze, ale nie o to pytał przedpiśca :)

    --
    Marcin

  • 23. Data: 2006-04-08 17:49:20
    Od: TLZ <t...@w...info.com.pl>

    A K napisał(a):
    > Witam,
    > załóżmy taką sytuację. Chcę kupić pewną kurtkę na aukcji Allegro. Właściwie to
    > w sklepie, w którym owy Allegrowicz pracuje. I teraz, jeśli nie spodoba mi się
    > towar albo okaże się na przykład okaże się za mały, sprzedawca ma obowiązek
    > oddać mi pieniądze, jeśli w ciągu iluś tam dni wyśle mu ten towar? Zawsze
    > wiedziałem, że kupując na odległość mam prawo do wymiany, ale od sprzedawcy
    > się dowiedziałem że zakupionego towaru niestety nie będę mógł zwrócić. Jak do
    > tego ma się prawo?

    Prawny obowiązek poinformowania o możliwości zwrotu towaru i możliwość
    samego zwrotu towaru (w oryginalnym opakowaniu, nie noszącego śladów
    użytkowania), powstaje wtedy i tylko wtedy gdy spełnione są następujące
    warunki:

    a. sprzedający prowadzi działalność gospodarczą w jakiejkolwiek formie i
    sprzedaż następuje w wyniku prowadzenia tejże działalności
    b. kupujący jest konsumentem, czyli osobą fizyczną, i zakup dokonuje dla
    celów własnych z wyłączeniem własnej ewentualnej dz. gosp
    c. sprzedaż nastąpiła w wyniku wyboru opcji KUP TERAZ,a nie licytacji

    W każdym innym przypadku prawo do zwrotu może być dobrowolnie udzielone,
    lub nie, przez sprzedawcę.

    --
    TLZ, chcesz dzwonić za grosze? Rozliczać czas połączeń sekundowo?
    http://www.actio.pl/index.php?idpartner=262

  • 24. Data: 2006-04-08 23:37:54
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 08.04.2006 TLZ <t...@w...info.com.pl> napisał/a:
    > Prawny obowiązek poinformowania o możliwości zwrotu towaru i możliwość
    > samego zwrotu towaru (w oryginalnym opakowaniu, nie noszącego śladów

    Jeśli przez oryginalne opakowanie rozumiesz opakowanie nienaruszone to nie
    jest to warunek konieczny.

    > użytkowania), powstaje wtedy i tylko wtedy gdy spełnione są następujące
    > warunki:

    Także towar może nosić ślady użytkowania. Dokonane zmiany nie mogą jednak
    przekraczać zakresu zarządu zwykłego.
    Przykładowo, jeśli zakupisz kartę graficzną i dostarczą Ci ją w
    plastikowej zgrzewce, to wolno Ci ją rozpruć a kartę wsadzić do komputera
    i sprawdzić. Taki towar nadal podlega zwrotowi.

> [...]
    > b. kupujący jest konsumentem, czyli osobą fizyczną, i zakup dokonuje dla
    > celów własnych z wyłączeniem własnej ewentualnej dz. gosp

    Pojęcie konsument nie jest tożsame z pojęciem osoba fizyczna :)

    --
    Marcin