  • 11. Data: 2004-06-26 14:51:24
    Temat: Re: Czy sądy stosują odmienny kalendarz niż reszta kraju? - jak napisac odwołanie?
    Od: "bella" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Johnson" <j...@g...pl.nospam> napisał w wiadomości
    news:cbjvca$qk7$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "kam" <X#k...@w...pl.#X> napisał w wiadomości
    > otrzymałeś od
    > Rejonowy".

    > To, że żadne termin do wniesienia czegokolwiek nie otwiera się od daty
    > doręczenia czegoś przez Sąd Rejonowy do Sądu Okręgowego. Terminy zazwyczaj
    > otwierają się bądź od dnia ogłoszenia orzeczenia bądź doręczenia go
    stronie.

    > --
    > JOHNSON :)

    NO WŁAŚNIE! Od dnia ogłoszenia lub doręczenia postanowienia ale STORNIE a
    nie sądowi.

  • 12. Data: 2004-06-26 15:04:20
    Od: Falkenstein <f...@p...fm>

    Dnia Sat, 26 Jun 2004 16:51:24 +0200, bella <b...@o...pl> napisał:

    [ciach]

    > NO WŁAŚNIE! Od dnia ogłoszenia lub doręczenia postanowienia ale STORNIE a
    > nie sądowi.

    A ja najpierw chciałbym się dowiedzieć, czy wogóle dane postanowienie było
    zaskarżalne. Bo to, że dołączono pouczenie nic nie oznacza - mógł byc to
    błąd sekretariatu.

    Falkenstein
    Sprawiedliwość jest podobno najwyższym dobrem Rzeczypospolitej
    Używam M2 - rzekomo innowacyjnego lecz najwidocznie zalanego w trupa
    klienta poczty z jakiegoś niewytłumaczalnego powodu wbudowanego w skądinad
    całkiem przyzwoitą Operę: http://www.opera.com/

  • 13. Data: 2004-06-26 15:23:01
    Od: "bella" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Falkenstein" <f...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > zaskarżalne. Bo to, że dołączono pouczenie nic nie oznacza - mógł byc to

    to najpierw napisz jakiej konkretnie to sprawy dotyczyło, bo przeciez nie na
    wszystkie postanowienia przysługuje zażalenie.

    b.

  • 14. Data: 2004-06-27 09:45:49
    Od: "handlar" <h...@o...pl>

    Witam ponownie, dziekuje za dotychczasowe wyjasnienia, postaram sie rozwiać
    dotychczasowe wątpliwości.

> [...]
    > Sądu Rejonowego "... Od powyższego postanowienia przysługuje odwołanie w
    > terminie 7 dni od daty doręczenia do sądu Okręgowego poprzez sąd

    Może nie był to dokładny cytat tylko przekazanie treści.
    Dokładnie jest to pieczątka przybita do postanowienia o treści:

    POUCZENIE OD POSTANOWIENIA

    Od doręczonego postanowienia / zarządzenia może Pan(i) wnieść zażalenia do
    Sądu Okręgowego w X za pośrednictwem Sądu Rejonowego w X w terminie 7 dni od
    daty doręczenia niniejszego postanowienia / zarządzenia. (słowa zarządzenia
    są przekreślone długopisem)

    Może jak sugeruje jeden z grupowiczów jest to błąd (nadgorliwość) kogoś w
    administracji.

    >Więc nie wierze, ze takie pouczenie otrzymałeś od
    > sądu. Pewnie źle zrozumiałeś.

    Mogłem co najwyzej źle zacytować -
    vide wyjaśnienia wcześniej.

    > Po przekroczeniu terminu na złożenie środka odwoławczego powinnaś otrzymać
    > nie pismo informujące, lecz postanowienie o odrzuceniu zażalenia
    > (apelacji).
    > Więc tutaj tez mi się coś nie zgadza w Twoim poście.

    A jednak coś takiego otrzymałem. Może jest to forma postanowienie o
    odrzuceniu zażalenia.
    Karteczka formaty A5 pod którą podpisał się przewodniczący Wydziału Sądu
    Rejonowego X.

    Na życzenie mogę wysłać skan wspomnianego pisma.

    >To, że żadne termin do wniesienia czegokolwiek nie otwiera się od daty
    doręczenia czegoś przez Sąd Rejonowy do Sądu Okręgowego.

    Fakt, przepraszam za pomyłkę, vide wyjaśnienia wcześniej.

    >Jaka decyzję? Dostałeś odpis postanowienia o odrzuceniu zażalenia? Pisz
    konkretnie i dokładnie, bo inaczej możesz otrzymać złe rady. Takiej
    >informacji jak zacytowąłeś kodeks nie przewiduje.

    Tak, dnia 17.06. dostałem postanowienie o utrzymaniu środka zapobiegawczego.
    Wg. cytowanej pieczątki, od dnia 17.06 przez 7 dni przysługuje mi prawo do
    wniesienia kolejnego zażalenia, co uczyniłem 21.06 czyli po 4 dniach od
    doreczenia mi zażalanego postanowienia.

    Potem otrzymałem pouczenie czy też postanowienie - cytowany świstek A5 że
    mojemu kolejnemu zażaleniu nie można nadać biegu bo jest ono prawomocne.

    Problem jest w tym że nie rozumiem kiedy stało się ono prawomocne jeżeli
    miało się uprawomocnić 24.06.

    Czy można to jeszcze jakoś odkręcić ?

    >Coś kręcisz.
    Rozumiem że było jakieś postanowienie.
    Postanowienie wydano 9 czerwca. Co to za postanowienie. Za mało szczegółów
    >żeby cokolwiek powiedzieć. Sprawa cywilna czy karna? Wydane na rozprawie
    czy na posiedzeniu niejawnym?

    Nie kręce tylko może jestem nieprecyzyjny.

    Sprawa karna;
    Posiedzenie 9.06;
    dotyczy zmiany środka zapobiegawczego;

    >Wygląda to na zażalenie.

    Tak zażlalenie.

    pozdr.
    M.B.

  • 15. Data: 2004-06-27 09:52:13
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    handlar wrote:

    > Tak, dnia 17.06. dostałem postanowienie o utrzymaniu środka zapobiegawczego.

    A dlaczego sąd wydał takie postanowienie? Składałeś wniosek o zmianę lub
    uchylenie? Ile takich wniosków składałeś? Jaki to środek zapobiegawczy?

    > Potem otrzymałem pouczenie czy też postanowienie

    Zarządzenie.

  • 16. Data: 2004-06-27 10:00:35
    Od: "Johnson" <j...@g...pl.nospam>

    Użytkownik "handlar" <h...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Nie kręce tylko może jestem nieprecyzyjny.
    >
    > Sprawa karna;
    > Posiedzenie 9.06;
    > dotyczy zmiany środka zapobiegawczego;

    Jeśli postanowienie dotyczy zmiany środka zapobiegawczego to stosuje się
    art. 254 kpk.
    § 1.Oskarżony może składać w każdym czasie wniosek o uchylenie lub zmianę
    środka zapobiegawczego; w przedmiocie wniosku rozstrzyga, najpóźniej w ciągu
    3 dni, prokurator, a po wniesieniu aktu oskarżenia do sądu - sąd, przed
    którym sprawa się toczy.

    § 2. Na postanowienie w przedmiocie wniosku oskarżonemu zażalenie
    przysługuje tylko wtedy, gdy wniosek został złożony po upływie co najmniej 3
    miesięcy od dnia wydania postanowienia w przedmiocie tymczasowego
    aresztowania dotyczącego tego samego oskarżonego.

    § 3.Zażalenie na postanowienie sądu rozpoznaje ten sam sąd w składzie trzech
    sędziów.

    Czyli zasadniczo nie służy zażalenie - chyba że dotyczy to tymczasowego
    aresztowania i upłynął termin 3 miesięczny od wydania postanowienia w
    przedmiocie tymczasowego aresztowania (zastosowania bądź przedłużenia). Ale
    nawet wówczas zażalenie nie powienen rozpoznawać Sąd Okręgowy lecz Sąd
    Rejonowy w tym samym składzie. Więc coś tu nie gra.

    Sąd Rejonowy jeśli uważa, ze Twoje zażalenie dotyczy prawomocnego orzeczenia
    nie powiene cię o tym informować, lecz Przewodniczący powienen odmówić
    przyjęcia zażalenia, na co służy zażalenie do tego samego sądu. Tak więc
    nawet wówczas sprawa nie trafi do Sądu Okręgowego.

    --
    JOHNSON :)

  • 17. Data: 2004-06-27 10:06:39
    Od: "Johnson" <j...@g...pl.nospam>

    > tego samego? Na podstawie?
    >
    > KG

    2001.03.27 postanow. SN I KZP 3/01 Prok.i Pr. 2001/5/11

    przegląd orzeczn.: Stefański R.A. WPP 2002/2/68

    Sąd właściwy do rozpoznania zażalenia na postanowienie jest także właściwy
    do rozpoznania zażalenia na zarządzenie o odmowie przyjęcia tego zażalenia.

    --
    JOHNSON :)

  • 18. Data: 2004-06-27 10:08:03
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

  • 19. Data: 2004-06-27 10:48:28
    Od: "handlar" <h...@o...pl>

    > A dlaczego sąd wydał takie postanowienie? Składałeś wniosek o zmianę lub
    > uchylenie? Ile takich wniosków składałeś? Jaki to środek zapobiegawczy?

    7.05 złożyłem zażalenie na zarządzenie Prokuratora o zatrzymaniu paszportu.
    Sąd Rejonowy na posiedzeniu 9.06 utrzymał w mocy postanowienie Prokuratora.
    Na wspomniane postanowienie złożyłem zażalenie wg cytowanej pieczątki w
    podanych terminach, poczym otrzymałem cytowane zarządzenie (A5)
    Czy bieg postępowania jest prawidłowy?

> [...]
    >3 dni, prokurator, a po wniesieniu aktu oskarżenia do sądu - sąd, przed

    Czy to znaczy że mogę w każdej chwili składać kolejne zażalenia za do
    pożądanego skutku?

> [...]
    > nie powiene cię o tym informować, lecz Przewodniczący powienen odmówić
    > przyjęcia zażalenia, na co służy zażalenie do tego samego sądu.

    Czyli rozumiem że taką odmową jest wpomniana kartka A5 i mogę w każdej
    chwili ponownie złożyć zażalenie? Ma to być zażalenie na zatrzymanie
    paszportu czy na odmowę nadania biegu sprawie?

    I jeszcze jedno - wpomniana pieczątka jest błedna ponieważ wszystko toczy
    się przed Sądem Rejonowym a Okręgówka nie ma nic do tego (jeżeli nie chodzi
    o tymczasowe aresztowanie)?

    M.B.

  • 20. Data: 2004-06-27 10:58:11
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    handlar wrote:
> [...]
    > Na wspomniane postanowienie złożyłem zażalenie wg cytowanej pieczątki w
    > podanych terminach, poczym otrzymałem cytowane zarządzenie (A5)

    Tak. Pouczenie było błędne.

    > Czy to znaczy że mogę w każdej chwili składać kolejne zażalenia za do
    > pożądanego skutku?

    Nie zażalenia (na zastosowanie), a wnioski o uchylenie. Do chwili
    wniesienia aktu oskarżenia rozpatrywać je będzie prokurator. Na jego
    decyzję przysługuje zażalenie do sądu.

    > Czyli rozumiem że taką odmową jest wpomniana kartka A5 i mogę w każdej
    > chwili ponownie złożyć zażalenie?

    Możesz złozyć zażalenie na odmowę przyjęcia.

> [...]
    > się przed Sądem Rejonowym a Okręgówka nie ma nic do tego (jeżeli nie chodzi

    Sąd Okręgowy rozpatrywałby jedynie zażalenie na zastosowanie przez sąd
    środka zapobiegawczego. Ty złożyłeś zażalenie na postanowienie
    prokuratora. Zażalenie rozpoznał sąd rejonowy i od jego postanowienia
    odwołanie nie przysługuje, a pouczenie było błędne.

    KG