  • 1. Data: 2004-06-26 14:15:01
    Temat: zatarcie skazania.
    Od: "SoMeOnE" <robewa"USUN TO"@tenbit.pl>

    Witam,
    po jakim czasie z ewidencji jest wymazane,ze ktos byl karany?
    Piotr

  • 2. Data: 2004-06-26 14:24:15
    Temat: Re: zatarcie skazania.
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@N...e-wro.pl>

    > Witam,
    > po jakim czasie z ewidencji jest wymazane,ze ktos byl karany?

    Zalezy od rodzaju orzeczonej kary.

    Konrad

  • 3. Data: 2004-06-26 14:41:37
    Od: "SoMeOnE" <robewa"USUN TO"@tenbit.pl>

    > Zalezy od rodzaju orzeczonej kary.
    >
    > Konrad

    Np za pobicie, kara 2 lat. i czy wtedy jak bedzie potrzebne zaswiadczenie o
    niekaralnosci to bedzie w nim, ze nie karany?

  • 4. Data: 2004-06-26 14:55:54
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@N...e-wro.pl>

    > Np za pobicie, kara 2 lat. i czy wtedy jak bedzie potrzebne zaswiadczenie o
    > niekaralnosci to bedzie w nim, ze nie karany?

    2 lata w zawieszeniu ? jezeli tak to zawieszone na ile ? kiedy wydano wyrok?
    trzeba to wszystko wiedziec by moc cokolwiek powiedziec. w kazdym razie jezeli w
    zawieszeniu to skazanie ulega zatarciu po 6 miesiacach od uplywu okresu proby
    (czyli np. 2 lata w zawieszeniu na 3 orzeczono (wyrok prawomocny) 20 IV 2002, to
    juz 21 X 2005 powinno byc zatarte, czy moze 20 X bo nie wiem jak to z tymi
    terminami). jezeli jednak byly to 2 lata bez zawieszenia to zaciera sie z
    uplywem 10. lat od wykonania kary, czyli 20 IV 2002 idziesz do siedziec,
    wychodzisz 20 IV 2004 i zaciera sie 20 IV 2014. Sad moze jednak na wniosek
    zarzadzic wczesniejsze skazanie (po 5. latach), jezeli kara nie przekraczala 3
    lat.

    Konrad