eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy sądy stosują odmienny kalendarz niż reszta kraju? - jak napisac odwołanie? › Re: Czy sądy stosują odmienny kalendarz niż reszta kraju? - jak napisac odwołanie?
    From: "handlar" <h...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy sądy stosują odmienny kalendarz niż reszta kraju? - jak napisac
    odwołanie?
    Date: Sun, 27 Jun 2004 11:45:49 +0200
    Sender: h...@o...pl@ayx98.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Witam ponownie, dziekuje za dotychczasowe wyjasnienia, postaram sie rozwiać
    dotychczasowe wątpliwości.

    >Zwłaszcza totalnie idiotyczne jest to pouczenie, które rzekomo otrzymałeś
    > od
    > Sądu Rejonowego "... Od powyższego postanowienia przysługuje odwołanie w
    > terminie 7 dni od daty doręczenia do sądu Okręgowego poprzez sąd
    > Rejonowy".

    Może nie był to dokładny cytat tylko przekazanie treści.
    Dokładnie jest to pieczątka przybita do postanowienia o treści:

    POUCZENIE OD POSTANOWIENIA

    Od doręczonego postanowienia / zarządzenia może Pan(i) wnieść zażalenia do
    Sądu Okręgowego w X za pośrednictwem Sądu Rejonowego w X w terminie 7 dni od
    daty doręczenia niniejszego postanowienia / zarządzenia. (słowa zarządzenia
    są przekreślone długopisem)

    Może jak sugeruje jeden z grupowiczów jest to błąd (nadgorliwość) kogoś w
    administracji.

    >Więc nie wierze, ze takie pouczenie otrzymałeś od
    > sądu. Pewnie źle zrozumiałeś.

    Mogłem co najwyzej źle zacytować -
    vide wyjaśnienia wcześniej.

    > Po przekroczeniu terminu na złożenie środka odwoławczego powinnaś otrzymać
    > nie pismo informujące, lecz postanowienie o odrzuceniu zażalenia
    > (apelacji).
    > Więc tutaj tez mi się coś nie zgadza w Twoim poście.

    A jednak coś takiego otrzymałem. Może jest to forma postanowienie o
    odrzuceniu zażalenia.
    Karteczka formaty A5 pod którą podpisał się przewodniczący Wydziału Sądu
    Rejonowego X.

    Na życzenie mogę wysłać skan wspomnianego pisma.

    >To, że żadne termin do wniesienia czegokolwiek nie otwiera się od daty
    doręczenia czegoś przez Sąd Rejonowy do Sądu Okręgowego.

    Fakt, przepraszam za pomyłkę, vide wyjaśnienia wcześniej.

    >Jaka decyzję? Dostałeś odpis postanowienia o odrzuceniu zażalenia? Pisz
    konkretnie i dokładnie, bo inaczej możesz otrzymać złe rady. Takiej
    >informacji jak zacytowąłeś kodeks nie przewiduje.

    Tak, dnia 17.06. dostałem postanowienie o utrzymaniu środka zapobiegawczego.
    Wg. cytowanej pieczątki, od dnia 17.06 przez 7 dni przysługuje mi prawo do
    wniesienia kolejnego zażalenia, co uczyniłem 21.06 czyli po 4 dniach od
    doreczenia mi zażalanego postanowienia.

    Potem otrzymałem pouczenie czy też postanowienie - cytowany świstek A5 że
    mojemu kolejnemu zażaleniu nie można nadać biegu bo jest ono prawomocne.

    Problem jest w tym że nie rozumiem kiedy stało się ono prawomocne jeżeli
    miało się uprawomocnić 24.06.

    Czy można to jeszcze jakoś odkręcić ?

    >Coś kręcisz.
    Rozumiem że było jakieś postanowienie.
    Postanowienie wydano 9 czerwca. Co to za postanowienie. Za mało szczegółów
    >żeby cokolwiek powiedzieć. Sprawa cywilna czy karna? Wydane na rozprawie
    czy na posiedzeniu niejawnym?

    Nie kręce tylko może jestem nieprecyzyjny.

    Sprawa karna;
    Posiedzenie 9.06;
    dotyczy zmiany środka zapobiegawczego;

    >Wygląda to na zażalenie.