  • 1. Data: 2004-06-26 09:59:08
    Temat: sprzedaż peronów przez PKP
    Od: "Mezon" <m...@k...pl>

    Witam,
    chciałbym zasięgnąć opini jak ma się w świetle prawa taka sytuacja:
    Od pewnego czasu Krakowske PKP nie pozwalają wchodzić na perony osobom
    rozdającym ulotki bądź oferującym przyjezdnym noclegi. PKP wymaga płacenia sobie
    za to, a w innym przypadku straszy karami - czy jest to zgdone z prawem, czy
    peron nie jest miejscem publicznym w którym można wykonywać takie czynności? Co
    więcej, jeśli jakaś firma wykupi perony 1-3 to już nikt inny nie ma prawa tam
    wejść ani ich wykupić. Przecież to jakaś choroba...

    Mezon

  • 2. Data: 2004-06-26 12:34:48
    Temat: Re: sprzedaż peronów przez PKP
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Mezon" <m...@k...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    prawa tam
    > wejść ani ich wykupić. Przecież to jakaś choroba...

    Kiedyś były wymagane bilety peronowe. Teraz chyba już nie ma ich w
    taryfach, a w każdym razie jeśli nawet są, to jest to przepis martwy w
    praktyce. Nie zmienia to postaci rzeczy, że peron jest terenem należącym
    do PKP. Jest niby publicznie dostępny, tym nie mniej jego właściciel może
    wprowadzać jakieś tam własne unormowania. Dokąd nie będą stały w
    sprzeczności z ustawami, to będą wiążące. Nie wiem na co PKP się powołuje,
    ale po ostatnich zmianach mogli ewentualnie wprowadzić jakieś tam przepisy
    porządkowe i teraz straszyć nie tyle karą, co odpowiedzialnością za
    wykroczenie. Ale to wcale nie jest takie oczywiste.

    Poszukaj w google, bo na grupie pl.misc.kolej jakiś czas temu toczyły się
    burzliwe dyskusje na temat prawa do fotografowania na terenach kolejowych.
    I dyskusja była burzliwa. Jedni twierdzili, że nie wolno, drudzy, że
    wolno. Problem był w tym, że na terenie kraju SOK-iści i Policja czyniła
    im z tego tytułu różne wstręty. Straszyła wnioskiem do sądu za naruszenie
    przepisów porządkowych na PKP, spisywała itd. W końcu ktoś się zdenerwował
    i wysmarował w swoim własnym imieniu pismo do jakiegoś tam zarządu PKP. W
    odpowiedzi dostał pismo, z którego jednoznacznie wynikało, że dokąd będzie
    się poruszał w obrębie powszechnie dopuszczalnych miejsc (m. in. perony) i
    jego zachowanie nie będzie nikomu zagrażało ani zakłócało pożarku
    publicznego, to żadnych przepisów PKP nie narusza.

    Niby w Twoim przypadku chodzi o co innego, ale moim zdaniem sprawa jest
    zbieżna. Ty też chcesz w obrębie publicznie dostępnych miejsc coś tam
    robić. Coś, co nie jest przez ustawę nakazane. Przejrzyj tamten wątek, bo
    facet - jak pamiętam - dokąłdnie to pismo cytował. Jeśli nie do końca
    będzie odpowiadało na Twoje pytanie, to ja proponuję pismo do Zarządu PKP
    z prośbą o wyjaśnienie, czy rozdawanie ulotek reklamowych w obrębie
    publicznych miejsc znajdujących się pod władaniem PKP narusza i jakie
    przepisy porządkowe wydane na PKP. Jeśli Co odpiszą, że nie nasza, to kwit
    foliujesz i ewentualnie wnoszącemu pretensje okazujesz.

    PKP ma różne genialne pomysły i nie jestem w stanie zagwarantować, że
    takiego przepisu porządkowego gdzieś nie wydali. Nawet nie potrafię Ci
    powiedzieć, gdzie oni te przepisy publikują. Co do zasady podejrzewam, że
    pewnie w jakimś ich dzienniku urzędowym, który dla osoby postronnej jest
    mało wiążący. Musiał byś przestudiować wszystkie informacje na dworcu.
    Może tam wisi jakiś regulamin dla publiczności. Coś w stylu "nie wychylać
    się, nie śmiecić". Ale w każdym razie wydaje mi się, że pismo do PKP
    powinno sprawę załatwić.

  • 3. Data: 2004-06-27 14:03:35
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

> [...]
    sobie
    > za to, a w innym przypadku straszy karami - czy jest to zgdone z prawem,

    Juz ci udzielono odpowiedzi na pl.regionalne.krakow. I to przez bardzo
    kompetentna osobe. To po co dalej trollujesz?

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 4. Data: 2004-06-27 14:05:03
    Od: "Lesio5" <l...@w...pI>

    > Poszukaj w google, bo na grupie pl.misc.kolej jakiś czas temu toczyły się
    > burzliwe dyskusje na temat prawa do fotografowania na terenach kolejowych.

    Ten temat nie ma nic wspólnego z ulotkowym. Jest (a raczej - byl) regulowany
    przepisami szczególowymi.

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    Ať si bylo, jak si bylo, přece jaksi bylo, ještě nikdy nebylo, aby jaksi

  • 5. Data: 2004-06-28 10:08:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Lesio5" <l...@w...pI> napisał w wiadomości

    > Ten temat nie ma nic wspólnego z ulotkowym. Jest (a raczej - byl)
    regulowany
    > przepisami szczególowymi.

    Jakimi? Znany mi jest zakaz rozlepiania ulotek. Ale ich wręczania? Z czego
    by wynikał.