    From: "Marcin Szeffer" <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy rozpoczynac konflikt z sasiadem...
    Date: Mon, 23 Jun 2003 11:06:01 +0200
    Sender: s...@p...onet.pl@qb239.katowice.cvx.ppp.tpnet.pl

    Użytkownik "stavi" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:bd6bl2$5br$1@news.onet.pl...

    > Skoro zapłaciłem za działkę uczciwie zarobionymi pieniędzmi, płacę podatki
    > można mi tą działkę ukraść to prawo NIE JEST UCZCIWE. Jakie jest to ja już
    > wiem i twierdzę, że jest złodziejskie i już. To że ktoś miał kiedyś jakieś
    > idee to nie znaczy, że idee te są słuszne i uczciwe tylko że _służą
    > silniejszym_.

    Akurat zasiedzenie nie służy silniejszym. Po prostu statuuje porządek
    w odniesieniu do nieruchomości, które uznaje się na porzucone
    przez dotychjczasowego właściciela.

    > Może patrząc z punktu makroekonomii to jest uzasadnione, ale w
    > końcu niepełnosprawnych nie wsadza się do komór gazowych, bo są w
    > mniejszości i trzeba na nich więcej podatków zapłacić.

    A Ty rozróżniasz człowieka od nieruchomości?

    [o tzw. aferze alkoholowej]
    > I tak więc uważam, że prawo, które dopuszcza do wykorzystania go przeciwko
    > nieznającym go idealnie jest nieuczciwe i złodziejskie. Należy tu
    > rozgraniczyć oczywiście przypadki, gdy ktoś nie wiedział, że nie można
    > wrzucić granatu do autobusu i przypadkach podobnych do zasiedzenia! Jak
    się
    > komuś nie robi krzywdy, i nie walczy zażarcie o swoje (władanie) to nie
    > powinno być możliwe ukradzenie mu czegoś.
    > Takie jest moje zdanie i już.

    Jakby ktoś porządnie wykonywał własność, albo miał dowody na jej
    wykonywanie, to do zasiedzenia by nie doszło. Swojego trzeba pilnować.

    A poza tym generalizujesz...rozmawialiśmy o zasiedzeniu
    a skończyło się na aferze alkoholowej....:)
    I tym torem idąc można by rzec, że ci, co wiedzą, jak zarabiać pieniądze
    są złodziejami, i są nieuczciwi, bo nie powiedzieli o tym innym...

    Mnie taka argumentacja nie przekonuje...

    --
    Pozdrawiam,
    shroeder