eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Czy podstawą o przywrócenie do pracy może być nie przestrzeganie przez pracowadcę procedury przedłużenia umowy o pracę???

  • 1. Data: 2004-02-08 23:02:21
    Temat: Czy podstawą o przywrócenie do pracy może być nie przestrzeganie przez pracowadcę procedury przedłużenia umowy o pracę???
    Od: "misio" <m...@...pl>

    Przed trzema laty zawarłem umowe o prace - na czas okreslony - okres 3 lat. W
    lutym br. umowa wygasa - jednak moj pracodawca rozpoczal procedure przedluzenia
    umowy o prace - jednak nie dochowal w niej jednego z proceduralnych wymogów -
    brak konsultacji z pracownikami z ktorymi ja pracowalem / sądzić nalezy ze
    starania o przedluzenie umowy - ("wszecie innych procedur" ws. mojej osoby) o
    prace prowadzic mialy do dalszego zatrudnienia mnie na zajmowanym stanowisku.
    Umowa nie zostala przedluzona i stracilem swoje miejsce pracy/.

    Czy wobec tego moge wystapic z roszczeniem do sadu pracy o nieprzestrzeganie
    przez pracodawce procedury przedluzenia umowy o prace- czego rezultatem jest
    nie przedluzenie stosunku pracy? Dokladnie procedura jest opisana w
    http://www.men.waw.pl/prawo/rozp_224.htm - § 20 pkt 9 cytuję "9. Przed
    przedłużeniem powierzenia zadań doradcy metodycznego organ prowadzący publiczną
    szkołę lub placówkę zasięga opinii dyrektora wojewódzkiej placówki doskonalenia
    i dyrektora szkoły lub placówki, w której doradca jest zatrudniony, oraz
    nauczycieli korzystających z pomocy doradcy."

    Dokładnie pracodawca nie skonsultował się z nauczycielami korzystającymi z
    pomocy doradcy.

    Czy moge powolac sie na brak dochowania procedury i rzadac roszczenia
    uniewaznienia decyzji i przywrocenia mnie na zajmowane stanowisko?

    Za pomoc z gory serdeczne dzieki:)

  • 2. Data: 2004-02-09 08:58:36
    Od: m...@...pl

> [...]
    >
    > Czy moge powolac sie na brak dochowania procedury i rzadac roszczenia
    > uniewaznienia decyzji i przywrocenia mnie na zajmowane stanowisko?

    czy ktos pomoze...

  • 3. Data: 2004-02-09 12:11:40
    Od: " " <p...@W...gazeta.pl>

    Według mnie w opisywanym przypadku nie przysługiwałoby roszczenie o
    przywrócenie do pracy, ponieważ zgodnie z pkt 8 cytowanego
    rozporządzenia "Zadania doradcy metodycznego powierza się na okres trzech
    lat, z możliwością jego przedłużenia". Zatem nie nakłada to na pracodawcę
    obowiazku przedłużania umowy, a jedynie dopuszcza taką możliwość.Wedłu mnie
    roszczenie przysługiwałoby, gdyby umowa została rozwiązana w sposób
    nieprawidłowy, ale w opisanym przypadku po prostu wygasła.
    Pozdrawiam,

  • 5. Data: 2004-02-09 13:42:45
    Od: m...@...pl

> [...]
    > roszczenie przysługiwałoby, gdyby umowa została rozwiązana w sposób
    > nieprawidłowy, ale w opisanym przypadku po prostu wygasła.

    Ale moze zaistniec taki przypadek zgodnie z ktorym - rozpoczeta procedura
    przedluzenia przedluzenia zadan doradcy metodycznego - przeprowadzona zostala
    niezgodnie z wymaganiami proceduralnymi zawartymi w pkt 9

[...]

    Nie została wiec dopelniona procedura - nie zasiegnieto opinii nauczycieli
    korzystajacych z pomocy doradcy.

    Wiec czy wobec tego mozna wystapic z roszczeniem do Sadu Pracy - o
    uniewaznienie procedury podczas ktorej nie zasiegnieto jw. opinii nauczycieli
    korzystajacych z pomocy doradcy - wobec czego decyzja organu prowadzacego jest
    niewazna i nalezaloby ja przeprowadzic kolejny raz.

    za pomoc z gory dzieki

  • 6. Data: 2004-02-09 14:10:46
    Od: " " <p...@g...pl>

    Jeżeli taka procedura została wszczęta w tym przypadku, to może ona zostać
    unieważniona. Według mnie jednak Sad Pracy nie jest tu właściwy, gdyż kp nie
    przewiduje roszczenia o uznanie decyzji administracyjnej za bezskuteczną
    (można jedynie uznać np. wypowiedzenie za bezskuteczne)Tutaj należałoby się
    najpierw odwołać do wyższej instancji. Nie wydaje mi się aby sąd pracy był
    tutaj właściwy, gdyż wygaśnięcie umowy o pracę nie może być bezkuteczne.

  • 7. Data: 2004-02-09 14:49:45
    Od: m...@...pl

> [...]
    > tutaj właściwy, gdyż wygaśnięcie umowy o pracę nie może być bezkuteczne.

    a co byloby wyzsza instancja - sad administracyjny ???

  • 8. Data: 2004-02-09 19:23:58
    Od: " " <p...@W...gazeta.pl>

    jeśli chodzi o nauczycieli nad organem prowadzącym czuwa prezydent miasta.

    Jeżeli chce się pozwać organ prowadzący-tak jak w tmy wypadku- to do sądu
    administracyjnego.
    Powodzenia(-: