  • 11. Data: 2004-10-31 16:43:54
    Temat: Re: Czy mozna zdejmować simlocki?
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Ykhmmm ... subtelna acz bardzo istotna różnica pomiędzy operatorem sieci
    > komórkowej który sprzedaj za grosze aparaty telefoniczne a podrzędnym
    > warsztacikiem.
    > W każdej umowie, regulaminie świadczenia usług telekomunikacyjnych
    > zawieranych w ramach promocji przez opeartorów telefonii komórkowej jest
    > napisane że aparaty mają simlocki które za _odpowiednią_ opłatą "zdejmą"
    > punkcie obsługi klienta autoryzowane warsztaty.

    no to niech sobie zdejmuja za 500, widzisz przeciwskazania by ktos inny to
    za darmo robil?
    ja nie

    P.

  • 12. Data: 2004-10-31 16:49:37
    Od: adamb <z...@w...abkom.tk>

    Przemek R. napisał(a):
    > tak

    chodzi mi o:
    "Są takie, dzięki którym można telefony odblokować za darmo..." do
    nowych telefonów motorola np. P7389

    : )

    --
    pozdrawiam
    Adam

  • 13. Data: 2004-10-31 18:28:35
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "necik" <kontakt_tylko_przez_GG_4014480@bez_spamu.pl> napisał w
    wiadomości news:cm2ar3$btg$1@news.onet.pl...

    Jedyny negatywny skutek takiej operacji polega na tym, że traci się
    gwarancję, bowiem jest to nieautoryzowana naprawa komórki. moim zdaniem
    gwaranci nie mają racji, ale w umowach jest to zawarte. Poza tym, jak już
    inni napisali, nie stoi nic na przeszkodzie, by to robić.

  • 14. Data: 2004-10-31 18:28:49
    Temat: na pewno nie jest zabronione
    Od: RBprv <r...@U...onet.pl>

    a co nie jest zabronione przez prawo więc nie może być chyba ścigane,
    swoją drogą ciekawe jak jest z płatną telewizją cyfrową a dokładnie
    przerabianiem cyfrowych tunerów fta

  • 15. Data: 2004-10-31 20:38:12
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Artur Ch. wrote:

> [...]
    > napisane że aparaty mają simlocki które za _odpowiednią_ opłatą "zdejmą" w
    > punkcie obsługi klienta autoryzowane warsztaty.

    A czy gdzieś w umowie jest zakaz ich zdejmowania przez kogoś innego? Nie
    mogliby wprowadzić, bo naruszałoby to 'zasady współżycia społecznego'.
    Interesy operatora są chronione przez 'cyrograf' (terminową umowę o
    świadczenie usług).

  • 16. Data: 2004-10-31 20:40:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > gwaranci nie mają racji, ale w umowach jest to zawarte. Poza tym, jak już
    > inni napisali, nie stoi nic na przeszkodzie, by to robić.

    Sęk w tym, że to odblokowywanie nie wymaga z reguły żadnej ingerencji
    fizycznej - to tylko wpisanie kodu z klawiaturki.

    A ponieważ w instrukcji obsługi nigdzie nie jest wspomniane, że nie
    wolno jakichś określonych ciągów znaków wstukiwać, bo grozi to awarią ;)
    to na jakiej podstawie można utracić gwarancję? IMHO w takiej sytuacji
    odmowa naprawy gwarancyjnej jest bezprawna.

  • 17. Data: 2004-10-31 21:02:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:cm3ikh$1mpf$3@news2.ipartners.pl...
> [...]
    > to na jakiej podstawie można utracić gwarancję? IMHO w takiej sytuacji
    > odmowa naprawy gwarancyjnej jest bezprawna.

    Jestem tego samego zdania co Ty. jednak spotkałem się z odmowami napraw
    gwarancyjnych z tego powodu. Nie chce mi się szukać, ale nie wiem, czy nawet
    w umowie abonenckiej z PLUS-em nie mam tego napisanego.

  • 18. Data: 2004-10-31 21:31:25
    Od: Rafał M <markii@pocztaWYTNIJ_TO.gazeta.pl>

    >Nie chce mi się szukać, ale nie wiem, czy nawet
    > w umowie abonenckiej z PLUS-em nie mam tego napisanego.

    Jest, nie mozna sciagac simlocka poza salonem Plusa w okresie trwania umowy
    (chodzi o promocje typu telefon za cyrpgraf na 24 mies)

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 19. Data: 2004-10-31 21:43:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Rafał M" <markii@pocztaWYTNIJ_TO.gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Jest, nie mozna sciagac simlocka poza salonem Plusa w okresie trwania
    umowy
    > (chodzi o promocje typu telefon za cyrpgraf na 24 mies)

    No właśnie. Co zresztą jest moim zdaniem kompletną bzdurą, bowiem aparat
    jest moją własnością, więc żadną umową cywilno-prawną nikt nie może mi
    zabronić wykonywania władztwa nad tą rzeczą. Jeśli mam taką ochotę, to mogę
    go pod lokomotywę położyć.

  • 20. Data: 2004-10-31 22:41:29
    Od: Tomasz Waszczyński <w...@w...org>

> [...]
    > jest moją własnością, więc żadną umową cywilno-prawną nikt nie może mi
    > zabronić wykonywania władztwa nad tą rzeczą. Jeśli mam taką ochotę, to

    Ale wówczas nie będziesz już kwestionował odmowy naprawy gwarancyjnej? ;]

    --
    Pozdrawiam,
    Washko