  • 21. Data: 2004-11-01 03:01:46
    Temat: Re: Czy mozna zdejmować simlocki?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cm3khp$plh$5@inews.gazeta.pl>, Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    > wiadomości news:cm3ikh$1mpf$3@news2.ipartners.pl...
    >
    > Jestem tego samego zdania co Ty. jednak spotkałem się z odmowami napraw
    > gwarancyjnych z tego powodu. Nie chce mi się szukać, ale nie wiem, czy nawet
    > w umowie abonenckiej z PLUS-em nie mam tego napisanego.

    Jeśli w umowie są warunki gwarancji to jest to MZ dokument gwarancyjny
    (lub przynajmniej jego cześć). Więc jesli tam jest taka uwaga to odmowa
    nie jest bezprawna. Natomiast nie widzę przeciwskazań aby w takiej
    sytuacji naprawy dokonać z tyt. niezgodnosci z umową.

    --
    Marcin

  • 22. Data: 2004-11-01 05:57:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marcin Debowski wrote:

> [...]
    > nie jest bezprawna. Natomiast nie widzę przeciwskazań aby w takiej
    > sytuacji naprawy dokonać z tyt. niezgodnosci z umową.

    Wiesz, równie dobrze w umowie może być napisane, że dzwonienie pod
    numery komórkowe należące do konkurencyjnych sieci albo dzwonienie pod
    997 powoduje utratę gwarancji na telefon.

    Pamiętaj, że mówimy o zdejmowaniu blokady karty SIM poprzez 'wykręcenie'
    pewnego specyficznego numeru, który przez telefon jest traktowany jako
    kod odblokowujący.

  • 23. Data: 2004-11-01 06:15:47
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cm4j8j$27aj$1@news2.ipartners.pl>, Andrzej Lawa wrote:
    > Wiesz, równie dobrze w umowie może być napisane, że dzwonienie pod
    > numery komórkowe należące do konkurencyjnych sieci albo dzwonienie pod
    > 997 powoduje utratę gwarancji na telefon.

    Nie sądze aby to było "równie dobrze". To nie jest zapis uwłaczajacy w
    jakikolwiek sposób godności klienta, ani taki którego wykonanie będzie
    związne z nadmierna uciążliwością, ani inny z serii niedozwolonych
    postanowień umowy. Zapis taki może mieć np. uzasadnienie ekonomiczne i być
    konsekwencja umowy operatora z gwarantem.

    > Pamiętaj, że mówimy o zdejmowaniu blokady karty SIM poprzez 'wykręcenie'
    > pewnego specyficznego numeru, który przez telefon jest traktowany jako
    > kod odblokowujący.

    To bez znaczenia - nie koniecznie chodzi tu o kwestie techniczne.

    --
    Marcin

  • 24. Data: 2004-11-01 22:47:24
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 10/31/2004 5:43 PM, Przemek R. wrote:

    > no to niech sobie zdejmuja za 500, widzisz przeciwskazania by ktos inny to
    > za darmo robil?

    Operator zapisuje w umowie, że telefon stanowi nierozłączna całośc "w
    promocji" z karta etc. czyni tak ze względów podatkowych, bo gdyby
    sprzedawał telefon za złotówkę i stanowił on "rozłaczną" całość to
    fiskus by go zajebał.

    Telefon w promocji, czy nie, stanowi własność kupujacego - zerwanie
    umowy zaskutkuje sciągnięciem (lub nie) kary, zdjecie simlocka co
    najwyżej uratą gwarancji, ewentualnie jakąś bzdurną "karą".

    W swietle prawa można wypruć/przeprogramować/cokolwiek z aparatem, o ile
    nie spowoduje to ingerencji w sytem, powodującej szkodę, np. zaniżenie
    opłat, ukrycie identyfikacji dla służb specjalnych etc.

    Co mozna powiedzieć o operatorze, który pisze, że telefon na warunkach
    ogólnych kosztuje np. 1600 zł, a w sklepie firmowym producenta mozna go
    kupić bez żadnego simlocka za 600 zł ?

    Pzdr: Catbert

  • 25. Data: 2004-11-02 05:09:37
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 31 paź o godzinie 22:43, na pl.soc.prawo, Robert Tomasik napisał(a):

    > No właśnie. Co zresztą jest moim zdaniem kompletną bzdurą, bowiem aparat
    > jest moją własnością, więc żadną umową cywilno-prawną nikt nie może mi
    > zabronić wykonywania władztwa nad tą rzeczą. Jeśli mam taką ochotę, to mogę
    > go pod lokomotywę położyć.

    A np. obowiązek opłacania i posiadania polisy AC na samochód kupowany na
    kredyt? Wymaga tego bank kredytujący od Ciebie, w prosty sposób *zmuszając*
    do ponoszenia dodatkowych kosztów, acz nie całkiem jest Ci to potrzebne ;)
    Zmusza Cię bank jednak do czegoś ;)

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 26. Data: 2004-11-02 08:54:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Nov 2004, Artur Ch. wrote:

> [...]
    >+
    >+ A np. obowiązek opłacania i posiadania polisy AC na samochód kupowany na

    IMHO jest drobny szczegół: samochód albo jest wprost własnością banku
    (i "przy okazji kredytu" jest zwyczajnie *pożyczony* pożyczkobiorcy)
    albo jest zastawiony na rzecz banku.
    W przypadku telefonów AFAIK takich kfiatków nie ma. Operatorzy deklarują
    że *sprzedają ci* aparat (za 1 zł).

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 27. Data: 2004-11-02 10:24:14
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Artur Ch. wrote:

> [...]
    > do ponoszenia dodatkowych kosztów, acz nie całkiem jest Ci to potrzebne ;)

    Tak, ale to jest samochód banku. Przynajmniej częściowo. Telefon jest w
    całości mój.

  • 28. Data: 2004-11-02 18:31:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Artur Ch." <s...@r...pbz> napisał w wiadomości

> [...]
    *zmuszając*
    > do ponoszenia dodatkowych kosztów, acz nie całkiem jest Ci to potrzebne ;)

    No ale w tej sytuacji samochód nie stanowi mojej własności, tylko banku. I
    oczywiście nie musisz podporządkowywać się ich woli. Możesz za niego
    zapłacić. Wówczas będziesz jego pełnoprawnym właścicielem i nie ma siły
    ludzkiej, by Cię do AC ktoś zmusił.

  • 29. Data: 2004-11-03 02:47:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marcin Debowski wrote:

    > Nie sądze aby to było "równie dobrze". To nie jest zapis uwłaczajacy w
    > jakikolwiek sposób godności klienta, ani taki którego wykonanie będzie

    Jak to nie jest? Uniemożliwia swobodne korzystanie z własnego urządzenia.

    > związne z nadmierna uciążliwością, ani inny z serii niedozwolonych
    > postanowień umowy.

    Jak dla mnie jest to nadmierna uciążliwość. Powiedzmy, że mam dwa
    telefony - jeden 'służbowy', drugi 'prywatny' (sam sobie jestem sterem i
    okrętem - stąd cudzysłowy :) )

    Jeden mi się zepsuł, powiedzmy że 'służbowy', jest właśnie 'w naprawie'.
    A ja muszę mieć cały czas ten numer 'w gotowości'. Chcę włożyć SIM z
    tego uszkodzonego do sprawnego, a tam blokada...

    > Zapis taki może mieć np. uzasadnienie ekonomiczne i być
    > konsekwencja umowy operatora z gwarantem.

    Spróbuj wymyśleć owo 'uzasadnienie ekonomiczne'. Dochód operatora jest
    zapewniony przez 'cyrograf' (po jego upłynięciu blokada i tak jest
    gratisowo przez operatora zdejmowana).

    > To bez znaczenia - nie koniecznie chodzi tu o kwestie techniczne.

    Ma znaczenie, bo na pewno nie spowoduje żadnego uszkodzenia urządzenia.

  • 30. Data: 2004-11-03 20:26:23
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cm9gsk$1rlq$1@news2.ipartners.pl>, Andrzej Lawa wrote:
    > Jak to nie jest? Uniemożliwia swobodne korzystanie z własnego urządzenia.

    Przecież możesz korzystać swobodnie. Mozesz ten telefon utopić, spalić,
    przemalować na zielono i usunąć z niego simlocka.

    > Jeden mi się zepsuł, powiedzmy że 'służbowy', jest właśnie 'w naprawie'.
    > A ja muszę mieć cały czas ten numer 'w gotowości'. Chcę włożyć SIM z
    > tego uszkodzonego do sprawnego, a tam blokada...

    A wyobraź sobie że masz jeden gsm a drugi stacjonarny i wtedy jest dopiero
    duzy problem :) Problemu by nie było, gdybyś nabył 2 odpowiednie telefony
    gsm. Ale Ty nabyłeś zupełnie świadomie jeden odpowiedni a drugi
    nieodpowiedni. Zresztą o tyle takie rozważania są bezprzedmiotowe, że
    zawsze możesz skorzystać tu z niezgodnosci z umową.

    > Spróbuj wymyśleć owo 'uzasadnienie ekonomiczne'. Dochód operatora jest
    > zapewniony przez 'cyrograf' (po jego upłynięciu blokada i tak jest
    > gratisowo przez operatora zdejmowana).

    Nie znasz wszystkich elementów tego dochodu (a może sie mylę?). Nie znasz
    szczegółów podziału zysków producent telefonów - operator. Nie wiesz jaki
    jest model zachowania klienta w przypadku posiadania telefonu z simlokiem
    i np. wtórnego wyboru operatora pre-paidu. Serio sądzisz, że operatorzy
    stosują taki zabieg bez jakiegokolwiek ekonomicznego uzasadnienia? A
    takich uzasadnień mogę CI wymyślić kilka, tylko że bez szczegółowych
    danych (ot choćby tych ww.) będą one nic nie warte.

    > Ma znaczenie, bo na pewno nie spowoduje żadnego uszkodzenia urządzenia.

    Możesz mi powiedzieć skąd tkwi w Tobie przekonanie, że postanowienie umowy
    musi się sprowadzać do wad urządzenia?

    --
    Marcin