  • 31. Data: 2004-11-04 08:58:57
    Temat: Re: Czy mozna zdejmować simlocki?
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > chodzi mi o:
    > "Są takie, dzięki którym można telefony odblokować za darmo..." do
    > nowych telefonów motorola np. P7389
    >
    > : )

    mowilem gdzie szukaj, sa mechanizmy generujace kody odblokowujace do
    telefonow, ja ostatnio z nokii 3100 zdjalem.

    P.

  • 32. Data: 2004-11-04 09:01:51
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > fiskus by go zajebał.
    >
    > Telefon w promocji, czy nie, stanowi własność kupujacego - zerwanie
    > umowy zaskutkuje sciągnięciem (lub nie) kary, zdjecie simlocka co
    > najwyżej uratą gwarancji, ewentualnie jakąś bzdurną "karą".
    >
    > W swietle prawa można wypruć/przeprogramować/cokolwiek z aparatem, o ile
    > nie spowoduje to ingerencji w sytem, powodującej szkodę, np. zaniżenie
    > opłat, ukrycie identyfikacji dla służb specjalnych etc.
    >

    > Co mozna powiedzieć o operatorze, który pisze, że telefon na warunkach
    > ogólnych kosztuje np. 1600 zł, a w sklepie firmowym producenta mozna go

    h. mu w d. i tyle. Twoj telefon mozesz robic z nim co chcesz, jezeli
    uzywasz oryginalnych akcsoriow telefonu
    robiac to co jest w instrukjci oraz na karcie gwarancyjnej (czyli zdjac
    simlocka poprzez wgranie nowego systemu
    ze strony producenta) to nie tracisz gawarncji, oddajesz telefon wprost do
    serwisu firmowego, nie do
    salonu operatora. Musza przyjac. Na karcie gwarancyjnej maz wypunktowane
    kiedy gawarancje tracisz.

    P.

  • 33. Data: 2004-11-04 13:14:00
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Jedyny negatywny skutek takiej operacji polega na tym, że traci się
    > gwarancję, bowiem jest to nieautoryzowana naprawa komórki. moim zdaniem
    > gwaranci nie mają racji, ale w umowach jest to zawarte. Poza tym, jak
    już
    > inni napisali, nie stoi nic na przeszkodzie, by to robić.

    masz taki punkt na karcie gwarancyjnej?
    Dajmy na to NOKIA, nie ma takiego punktu, oddaje do serwisu nokia, musza
    przyjac.

    Po za tym wpisanie kodu odblokowujacego to nie naprawa, to samo z wgraniem
    systemu operacyjnego,
    ze strony producenta wykorzystajac akcesoria oryginalne.

    P.

  • 34. Data: 2004-11-04 22:06:04
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > systemu operacyjnego,
    > ze strony producenta wykorzystajac akcesoria oryginalne.

    Też tak uważam. Jednak w umowie mam zapis. Karty gwarancyjnej już znaleźć
    pewnie nie znajdę, bo telefon mam kilka lat.

  • 35. Data: 2004-11-05 11:31:52
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Też tak uważam. Jednak w umowie mam zapis. Karty gwarancyjnej już
    znaleźć
    > pewnie nie znajdę, bo telefon mam kilka lat.

    oddanie telefonu wprost do serwisu firmowego (producenta telefonu) z
    podbita karta gwarancyjna
    w zupelnosci w tym momencie zalatwia sprawe.
    (+ ew. fakture(rachunek) zakupu telefonu - na niektorych kartach
    gwarancyjnych jest taki punkt).
    A jak nie przyjma federacja konsumentow.

    P.

  • 36. Data: 2004-11-05 11:48:01
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 11/5/2004 12:31 PM, Przemek R. wrote:

    [...]

> [...]
    > (+ ew. fakture(rachunek) zakupu telefonu - na niektorych kartach
    > gwarancyjnych jest taki punkt).
    > A jak nie przyjma federacja konsumentow.
    Popieram, a szczególnie jak np. uwali się wzmacniacz, a ktoś bajdurzy o
    simlocku.
    Telefony sprzedawane są z simlockiem i bez - przynajmniej kiedys tak
    było - skąd serwis grawancyjny niby wie, który miał simlocka lub który
    miał zdjetego przez operatora - a może ktoś zapłacił za zdjęcie i co ma
    pokazywać fakturę, że zapłacił?

    Pzdr; Catbert