  • 1. Data: 2004-12-07 19:09:47
    Temat: Czy mozna wyrzucic dokumenty po 5 latach jesli sa przedmiotem prowadzonej sprawy przez komornika
    Od: "Patryk" <p...@o...mila.edu.pl>

    Witam
    Ostatnio udalo mi sie wymoc na komorniku, aby odebral naleznosc za fakture,
    ktorej nigdy mi nie wyplacono a od ktorej naliczono dochodowy ktorego nie
    uiscilem. Teraz mam pytanie. Faktura jest z 1999 r. czyli jesli dobrze licze
    to w 2005 roku juz dluznik nie bedzie musial trzymac tej faktury. Jesli
    dzisiaj - czyli w 2004 roku - komornik wyslal mu wezwanie do oddania
    pieniedzy, to czy ten dluznik bedzie mogl w styczniu wyrzucic fakture i
    powiedziec ze pieniadze wyplacil, a dowod wyplaty juz wyrzucil ?

    Patryk

  • 2. Data: 2004-12-07 19:58:32
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Patryk wrote:
> [...]
    > dochodowy ktorego nie uiscilem. Teraz mam pytanie. Faktura jest z
    > 1999 r. czyli jesli dobrze licze to w 2005 roku juz dluznik nie

    Źle liczysz.
    Ale to Ci i tak nic nie da,
    bo to się najzwyczajniej przedawniło.

  • 3. Data: 2004-12-07 20:09:29
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    cef wrote:
    > Źle liczysz.
    > Ale to Ci i tak nic nie da,
    > bo to się najzwyczajniej przedawniło.

    napisał coś o komorniku, więc niekoniecznie...

    KG

  • 4. Data: 2004-12-07 20:09:52
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    kam wrote:

    > napisał coś o komorniku, więc niekoniecznie...
    >
    > KG

    Faktycznie.
    Jakoś odniosłem wrażenie jednak,
    że on tylko "przekierował" tego komornika :-)

  • 5. Data: 2004-12-07 22:29:07
    Od: "Grzegorz W." <g...@p...onet.pl>

> [...]
    > pieniedzy, to czy ten dluznik bedzie mogl w styczniu wyrzucic fakture i
    > powiedziec ze pieniadze wyplacil, a dowod wyplaty juz wyrzucil ?

    Witam
    1) Z tego co piszesz wnioskuję, że miałeś wyrok sądowy na klienta i
    założyłeś sprawę u komornika w celu egzekucji.
    2) Co do terminu przechowywania dokumentów księgowych, to faktury wystawione
    w 1999 roku musisz przechowywać do końca 2004 roku, więc Twój dłużnik i Ty
    nie będziecie musieli przechowywać dokumentów.

    Więc, mając wyrok sądowy nie ma znaczenia czy Twój dłużnik ma dokumenty czy
    nie. To dłużnik musi udowodnić że już spłacił dług. A jeśli wyrzucił
    potwierdzenia wpłaty.. no cóż to ma problem.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 6. Data: 2004-12-07 22:53:03
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Grzegorz W." <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > 2) Co do terminu przechowywania dokumentów księgowych, to faktury
    > wystawione w 1999 roku musisz przechowywać do końca 2004 roku, więc Twój
    > dłużnik i Ty nie będziecie musieli przechowywać dokumentów.

    Obawiam sie, ze do konca 2005 roku.

    marekz

  • 7. Data: 2004-12-07 23:05:13
    Od: "Grzegorz W." <g...@p...onet.pl>

    > Obawiam sie, ze do konca 2005 roku.

    :)
    Będę uparty. Do końca roku 2004.
    Grzegorz

  • 8. Data: 2004-12-08 05:19:36
    Od: Mieczysław <m...@U...pl>

    Wed, 8 Dec 2004 00:05:13 +0100, na pl.soc.prawo, Grzegorz W. napisał(a):

    > :)
    > Będę uparty. Do końca roku 2004.
    > Grzegorz

    A na jakiej podstawie ?

    Bo IMHO 5 lat od końca roku w którym przypadał termin płatności podatku.
    termin płatności podatku za 1999r przypadał w 2000r.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 9. Data: 2004-12-08 07:18:38
    Od: "Grzegorz W." <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mieczysław" <m...@U...pl> napisał w wiadomości

    > A na jakiej podstawie ?
    >
    > Bo IMHO 5 lat od końca roku w którym przypadał termin płatności podatku.
    > termin płatności podatku za 1999r przypadał w 2000r.

    OK. Żeby dalej nie było coś niejasne.
    Oto moje stanowisko:

    Ordynacja podatkowa:
    Art. 21. § 1. Zobowiązanie podatkowe powstaje z dniem:
    1) zaistnienia zdarzenia, z którym ustawa podatkowa wiąże powstanie takiego
    zobowiązania,
    2) doręczenia decyzji organu podatkowego, ustalającej wysokość tego
    zobowiązania.
    Art. 86. § 1. Podatnicy obowiązani do prowadzenia ksiąg podatkowych
    przechowują księgi i związane z ich prowadzeniem dokumenty do czasu upływu
    okresu przedawnienia zobowiązania podatkowego.
    Art. 70. § 1. Zobowiązanie podatkowe przedawnia się z upływem 5 lat, licząc
    od końca roku kalendarzowego, w którym upłynął termin płatności podatku.

    Więc o FV dokumentujące zdarzenia gospodarcze do listopada włącznie ulegają
    przedawnieniu z końcem 2004 roku. Jednakże FV wystawione w grudniu ulegają
    przedawnieniu z końcem 2005 roku (do czasu rocznego rozliczenia za 1999 rok
    kiedy to roczna deklaracja składana była do końca kwietnia 2000 r.).
    I w tym momencie są schody, a raczej tzw. dwie szkoły. Jedna mówi że tym
    samym przedawnienie za rok 1999 ulega dopiero z końcem roku 2005. Druga zaś
    szkoła mówi podobnie do mnie.

    Pozdro
    Grzegorz

  • 10. Data: 2004-12-08 08:04:32
    Od: Maciej Bebenek <m...@u...org>

    Użytkownik Grzegorz W. napisał:

> [...]
    > samym przedawnienie za rok 1999 ulega dopiero z końcem roku 2005. Druga zaś

    I w tym momencie do gry wchodzi kolejna szkola, która zgodnie z ustawami
    UoPDoOF i UoPDoOP mówi, że rozliczenie dot. podatku dochodowego
    sporządza się za _ROK_, a nie za miesiąc.

    M.