  • 1. Data: 2004-12-07 17:12:04
    Temat: co sadzicie o tym wyroku ???
    Od: "coolchick" <l...@o...pl>

    Bezkarne kserowanie
    07.12.2004 16:23 (aktualizacja 17:47)
    http://fakty.interia.pl/news?inf=569630

    Sąd uniwinnił właściciela punktu ksero / RMF
    Wrocławski Sąd Okręgowy uniewinnił dziś Marka F., oskarżonego o nielegalne
    rozpowszechnianie publikacji naukowych. Mężczyzna jest właścicielem punktu
    ksero, w którym kserował m.in. podręczniki dla wrocławskich studentów.

    Sąd I instancji w lutym tego roku skazał mężczyznę na karę roku więzienia w
    zawieszeniu na dwa lata. Od wyroku odwołała się prokuratura i oskarżony.

    Uzasadniając dzisiejszy wyrok sędzia Grzegorz Szepelak powiedział, że
    oskarżony kserując podręczniki realizował zamówienia. - Do punktu ksero
    przychodzili studenci, którzy zamawiali u oskarżonego usługę, a on ją
    wykonywał - mówił sędzia. Mężczyzna nie naruszał więc ustawy o prawach
    autorskich.

    Szepelak podkreślił, że dziwne jest, że prokuratura oskarżyła właściciela
    punktu ksero, a nie postawiła zarzutów osobom, które zlecały kopiowanie.
    Jako absurdalny uznał też argument sądu I instancji, który stwierdził, że
    oskarżony powinien zbadać, czy klienci są autorami książek przeznaczonych do
    kopiowania.

    Sędzia powiedział też, że oskarżony mógłby ponieść odpowiedzialność karną
    gdyby oferował do sprzedaży kserowane książki lub kserokopie prezentował w
    gablotach. Oskarżony takich usług nie oferował.

    Po ogłoszeniu wyroku oskarżony rozpłakał się. - Nigdy nie przypuszczałem, że
    coś takiego mnie spotka. Nie łamałem prawa. Też byłem studentem i kserowałem
    książki. Życie mnie do tego zmusiło. Na kupno podręczników nie było mnie
    stać - powiedział po rozprawie Marek F.

    Dzisiejszy wyrok jest prawomocny.

    (PAP)

  • 2. Data: 2004-12-07 17:26:45
    Temat: Re: co sadzicie o tym wyroku ???
    Od: "Grzegorz Kruk, Ph.D." <g...@t...pl>

    Użytkownik "coolchick" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > rozpowszechnianie publikacji naukowych. Mężczyzna jest właścicielem punktu
    > ksero, w którym kserował m.in. podręczniki dla wrocławskich studentów.

    Bardzo sprawiedliwy wyrok.

    Grzegorz Kruk, Ph.D.

  • 3. Data: 2004-12-07 17:29:08
    Od: "coolchick" <l...@o...pl>

    > Bardzo sprawiedliwy wyrok.
    >
    >Grzegorz Kruk, Ph.D.

    ok - zle zadalem pytanie - co sadzicie o prokuratorach
    ktorzy scigaja za takie rzeczy ? maja za malo pracy ?
    chca byc w gazetach ? czy tego typu podejscie jest
    w prokuraturach typowe ?

  • 4. Data: 2004-12-07 17:47:05
    Od: "Grzegorz Kruk, Ph.D." <g...@t...pl>

    > ok - zle zadalem pytanie - co sadzicie o prokuratorach
    > ktorzy scigaja za takie rzeczy ? maja za malo pracy ?
    > chca byc w gazetach ? czy tego typu podejscie jest
    > w prokuraturach typowe ?

    Chyba typowe na razie, ale kiedy pan mecenas Giertych i komisja sledcza
    zakoncza porzadki to moze cos sie zmieni.

    Grzegorz Kruk, Ph.D.

  • 5. Data: 2004-12-07 18:19:09
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Chyba typowe na razie, ale kiedy pan mecenas Giertych i komisja sledcza
    > zakoncza porzadki to moze cos sie zmieni.

    Jestes Żydem ? Czy masonem ? ;-)

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 6. Data: 2004-12-07 18:28:40
    Od: "Grzegorz Kruk, Ph.D." <g...@t...pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@n...op.pl> napisał w wiadomości
    > Jestes Żydem ? Czy masonem ? ;-)

    A skad te podejrzenia? Ani jednym ani drugim. O masonach to w ogóle
    slyszalem, ale malo wiem o nich. Co do Zydów nie bede sie wypowiadal.

    Grzegorz Kruk, Ph.D.

  • 7. Data: 2004-12-07 19:14:44
    Od: "Robert Tomasik - praca" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "coolchick" <l...@o...pl> napisał w wiadomości

    Ponieważ naruszanie praw autoskich jest wnioskowe, więc pokurator sam z
    siebie zrobić niewiele mógł. Ktoś musiał złożyć wiosek o ściganie.

    Mnie natomiast ciekawi, czym się sąd kierował uniewinniając oskarżonego. Czy
    były jakieś bęłdy dowodowe, czy też wreszcie mamy precedens, że kopiowanie
    na własny użytek nei jest zabronione. Bo moim zdaniem ni jest, skoro
    organizacje zbiorowego zarządzania prawami biorą tantiemy od kserokopiarek,
    magnetofonów, nagrywarek i innych temu podobnych przedmiotów.

  • 8. Data: 2004-12-07 19:43:00
    Od: "Sonn" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > ktorzy scigaja za takie rzeczy ? maja za malo pracy ?
    > chca byc w gazetach ? czy tego typu podejscie jest

    Nie, wynika to z nieprecyzyjnych zapisów w ustawie o prawie autorskim.
    podobnie nie jest w żaden sposób uregulowane pobieranie filmów i muzyki
    z netu. jest to paserstwo w myśla prawa autorskiego, czy nie. Brak po
    prostu uregulowań w tej kwestii. niejednokrotnie zwracano na to uwagę,
    ale nasz parlament ma lepsze rzeczy do roboty, np. komisje śledcze
    ktorymi jest zachwycony ten troll który pisze w tym wątku. BTW chyba
    jest Żydem skoro nie chce się wypowiadać w tej kwestii :)

    --
    "Ignorantów pouczaj..... w poszukiwaniu dobra, piękna i prawdy"

    Pozdrawiam: Sonn

  • 9. Data: 2004-12-07 20:00:17
    Od: _ValteR_ <s...@n...thx>

    *coolchick* wrote in <news:cp4o95$jer$1@korweta.task.gda.pl> :

    > Bezkarne kserowanie
    > 07.12.2004 16:23 (aktualizacja 17:47)
    > http://fakty.interia.pl/news?inf=569630
    >
    > Sąd uniwinnił właściciela punktu ksero / RMF

    A powinien dostać karę dożywotniego więzienia ;) (uwaga tu jest
    smiley)

    --
    Najlepsza definicja człowieka: niewdzięczny dwunóg.

  • 10. Data: 2004-12-08 11:37:55
    Od: "Mithos" <m...@o...No.More.Spam.polska>

    coolchick wrote:

    > ok - zle zadalem pytanie - co sadzicie o prokuratorach
    > ktorzy scigaja za takie rzeczy ? maja za malo pracy ?
    > chca byc w gazetach ? czy tego typu podejscie jest
    > w prokuraturach typowe ?

    Przeciez prokurator tez sie odwolal od wyroku. A co do ilosci pracy to w
    jakichs mniejszych miastach podobno faktycznie za malo pracy maja. Mogli by
    ich przeniesc np do Wawy ;)

    pozdrawiam
    --
    Mithos