  • 1. Data: 2011-06-02 17:58:39
    Temat: Czy można pozwać pracownika zamiast pracodawcy?
    Od: smiechu <s...@i...pl>

    Dajmy na to że:
    Zleciłem wykonanie czegoś pewnemu zakładowi. Pracownik coś spieprzył i
    wyrządził szkodę.
    Czy mogę pozwać w sądzie cywilnym pracownika zamiast pracodawcy?
    Ot chociażby dlatego, że wiem, że pracodawca ledwie przędzie a pracownik
    bogaty (z domu) :-)

    Jest to możliwe w jakikolwiek sposób?

    Pozd
    smiechu

  • 2. Data: 2011-06-02 18:05:27
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    smiechu pisze:

    > ZleciĹ?em wykonanie czegoĹ? pewnemu zakĹ?adowi. Pracownik coĹ?
    > spieprzyĹ? i wyrzÄ?dziĹ? szkodÄ?.
    > Czy mogÄ? pozwaÄ? w sÄ?dzie cywilnym pracownika zamiast pracodawcy?

    Pozwać można. Wygrać nie można.

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 3. Data: 2011-06-02 19:19:24
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-06-02 20:05, Johnson pisze:

    > Pozwać można. Wygrać nie można.

    A jeśli, dajmy na to, udałoby się wykazać celowe działanie pracownika na
    szkodę klienta?

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    GG: 291246, skype: kenickie_PL

  • 4. Data: 2011-06-02 19:23:01
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

    > A jeĹ?li, dajmy na to, udaĹ?oby siÄ? wykazaÄ? celowe dziaĹ?anie
    > pracownika na szkodÄ? klienta?

    Którego słowa w zwrocie "wygrać nie można" nie rozumiesz?

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 5. Data: 2011-06-02 20:14:03
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> napisał

    > A jeśli, dajmy na to, udałoby się wykazać celowe działanie
    > pracownika na szkodę klienta?

    Dla klienta drugą stroną umowy jest zakład, nie jego pracownik.

  • 6. Data: 2011-06-02 23:00:05
    Od: <s...@a...pl>

    > Dla klienta drugą stroną umowy jest zakład, nie jego pracownik.

    Odbiegnę trochę od tematu. Kto odpowiada za:
    - zniszczenie mienia klienta w domu klienta (np. uszkodzenie telewizora
    uderzeniem drabiny) podczas wykonywania pracy przez pracownika? Zakładamy,
    że umowa nie przewidywała zabezpieczenia go podczas prac przez klienta.
    - kradzież mienia klienta przez pracownika?

  • 7. Data: 2011-06-03 05:11:33
    Od: goldi <m...@g...com>

    On 2 Cze, 21:23, Johnson <j...@n...pl> wrote:

    > Kt rego s owa w zwrocie "wygra nie mo na" nie rozumiesz?
    >
    > --
    > @2011 Johnsonhttp://db.tt/JzsPUMU

    A dlaczego uważasz, że "wygrać nie można"? Por. np. art. 122 k.p.

  • 8. Data: 2011-06-03 06:24:24
    Od: Mario <m...@g...pl>

    > Czy mogę pozwać w sądzie cywilnym pracownika zamiast pracodawcy?
    > Ot chociażby dlatego, że wiem, że pracodawca ledwie przędzie a pracownik
    > bogaty (z domu) :-)

    Ty wygrywasz w sporze z pracodawca, a ten ma instrumenty do tego zeby
    odzyskac co stracil od swojego pracownika... Pod warunkiem winy
    oczywiscie...

    Pzdr

  • 9. Data: 2011-06-03 07:09:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 2 Jun 2011, goldi wrote:

    > A dlaczego uważasz, że "wygrać nie można"? Por. np. art. 122 k.p.

    Jak rozumiem - dlatego, że pytanie nie było o to, czy pracodawca
    może wystąpić z regresem do pracownika.
    Widziałeś kiedyś 429 KC?
    To jest strona "od klienta" (dlaczego klient ma roszczenie
    do pracodawcy a nie pracownika).

    Jakby pracownik dokonał czynu *wykraczającego* poza sprawy związane
    z umową, to co innego. Ale drabinę przytargał w celu wykonania
    umowy, więc jak nią coś stłukł...

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2011-06-03 07:32:45
    Od: kauzyperda <n...@n...com>