eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy komornik zabierze mieszkanie na kredyt z hipoteką, gdy spłacam? › Re: Czy komornik zabierze mieszkanie na kredyt z hipoteką, gdy spłacam?
    From: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy komornik zabierze mieszkanie na kredyt z hipoteką, gdy spłacam?
    Date: Wed, 20 Oct 2004 10:30:24 +0200
    Sender: l...@a...pl@aek210.internetdsl.tpnet.pl

    Dnia 19 Oct 2004 20:50:57 +0200, kredytobiorca naskrobał(a):

> [...]
    > kaucyjną w wysokóści ok. 2,5x wartości mieszkania - bo było brane na kredyt
    > (90% wartości to kredyt). Spłacone jest prawie wcale, bo raty równe więc na
    > razie spłacam odsetki. KREDYT NA MIESZKANIE SPŁACAM REGULARNIE! Pytanie mam -
    > czy komornik zabierze mi to mieszkanie również, mimo że go spłacam? Na jakiej
    > podstawie? Czy mnie eksmitują, tym bardziej, że mam żonę i za chwilę się urodzi
    > dziecko? Podobno nie można eksmitować w takiej sytuacji? Pomóżcie, bo jestem
    > załamany - życie finansowe legło mi w gruzach i nie wiem czy nie wyląduję

    Komornik na wniosek wierzyciela ma prawo i obowiązek przeprowadzić
    egzekucje z nieruchomości obciążonej hipoteką.
    Wcześniej dokona wpisu w KW w dziale 3 "ostrzeżenie o egzekucji z
    nieruchomości" i da 2 tygodnie na spłate całego zadłużenia wobec
    wierzycieli.

    Rzeczoznawca majątkowy dokona wyceny mieszkania a na podstawie jej komornik
    dokona licytacji w cenie wywoławczej 2/3 tej wartości. Po licytacji
    komornik poinformuje bank o egzekucji. On z kolei postawi kredyt w stan
    natychmiastowej wymagalności z powodu egzekucji z przedmiotu zabezpieczenia
    i skorzysta z zabezpieczenia ustawowego - hipoteki.
    Komornik dokona podziału środku z licytacji wg kolejności
    1. Koszty komornicze + koszty licytacji + koszty wyceny itd
    2. Kwota kredytu bankowego do wartości hipoteki
    3. Reszta dla wierzycieli innych.

    > Status prawny mieszkania to pełna własność hipoteczna.

    nie ma takiego stanu prawnego w RP

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org