  • 21. Data: 2007-07-28 19:59:28
    Temat: Re: Czy ZUS to Przymus ? .
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:6847.00000183.469fce45@newsgate.onet.pl Tomek
    <k...@v...pl> pisze:

    > Dorabiasz ideologię.
    Ani trochę.

    > Na te KC,KP itd zgodziliśmy się pośrednio w
    > referendum konstytucyjnym.
    A skąd, co za bzdura!

    > Dla wszystkich praw jakie obowiązują w Polsce
    > źródłem ma być konstytucja.
    Źródłem? Dziwaczna teoria, skąd taki pomysł?

    > I jednocześnie nie umieściliśmy w konstytucji zapisu o
    > obowiązku płacenia na własna emeryturę.
    O obowiązku meldunkowym także nie.

    > To nie istnieje obowiązkowy ZUS.
    > Kłamstwo ze emerytura się należy jak się płaciło składki jest
    > obrzydliwe. Obywatel ma tylko prawo ją dostać. Tak wynika z konstytucji.
    Ty coś z tą konstytucją na bakier jakby jesteś...

    --
    Jotte

  • 22. Data: 2007-07-30 18:12:04
    Od: "Tomek" <k...@o...pl>

> [...]
    > Źródłem? Dziwaczna teoria, skąd taki pomysł?

    > O obowiązku meldunkowym także nie.

    > Ty coś z tą konstytucją na bakier jakby jesteś...

    Prosisz i masz
    ŹRÓDŁA PRAWA

    Art. 87.

    1. Źródłami powszechnie obowiązującego prawa Rzeczypospolitej Polskiej są:
    Konstytucja, ustawy, ratyfikowane umowy międzynarodowe oraz rozporządzenia.
    Zwróć uwagę na hierarchiczny układ. Tomek

  • 23. Data: 2007-07-30 18:29:09
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:17bc.000000f1.46ae29f2@newsgate.onet.pl Tomek
    <k...@o...pl> pisze:

> [...]
    > Konstytucja, ustawy, ratyfikowane umowy międzynarodowe oraz
    > rozporządzenia. Zwróć uwagę na hierarchiczny układ. Tomek
    Pisałeś, że dla _wszystkich_ praw źródłem jest konstytucja. Nie jest.
    Konstytucja to ustawa o znacznym stopniu ogólności.
    Również z tym "hierarchicznym układem" to niezupełnie tak.

    --
    Jotte

  • 24. Data: 2007-07-30 22:07:54
    Od: "Tomek" <t...@p...onet.eu>

> [...]
    > Konstytucja to ustawa o znacznym stopniu ogólności.
    > Również z tym "hierarchicznym układem" to niezupełnie tak.

    Tęsknisz za prawem powielaczowym. To se ne wrati. Tomek

  • 25. Data: 2007-07-31 07:24:32
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:17bc.00000146.46ae6139@newsgate.onet.pl Tomek
    <t...@p...onet.eu> pisze:

    > Tęsknisz za prawem powielaczowym. To se ne wrati.
    Eee tam, gadanina...
    Zamiast bez sensu kombinować jakie mam tęsknoty zauważ specyficzną rolę
    konstytucji (ustawy zasadniczej) w systemie prawnym.

    --
    Jotte

  • 26. Data: 2007-07-31 12:11:04
    Od: "Tomek" <k...@v...pl>

> [...]
    > Zamiast bez sensu kombinować jakie mam tęsknoty zauważ specyficzną rolę
    > konstytucji (ustawy zasadniczej) w systemie prawnym.

    Masz rację ze specyficzny dokument. Bo jedyny i najważniejszy. Daj przykład
    dostosowywania konstytucji do ustawy, skoro konstytucja nie jest najważniejsza
    to powinieneś jak z rękawa nimi sypać. Konstytucja jest tak ważna że nawet
    interpretować jej nie wolno. I nie dlatego że sobie to wymyśliłem, tylko że tak
    się umówiliśmy przyjmując ją. Skoro umówiliśmy się ze Polak ma w sumie tylko
    kilka obowiązków to nikomu nie wolno dopisać dodatkowych. Bo te co są wystarczą.
    Wśród obowiązków nie ma obowiązkowego zusu. No chyba ze masz inne wydanie
    konstytucji. Konstytucja wcale nie jest ogólna. Wszystko co w niej napisaliśmy
    sobie ( bo to nie jacyś oni pisali tylko my ) jest dostatecznie szczegółowe żeby
    było stosowane na co dzień. Ja wiem ze z punktu widzenia urzędników to
    niedobrze jak ludzie znają swoje prawa i obowiązki. Ciężko takich zastraszać i
    manipulować nimi. Tomek

  • 27. Data: 2007-07-31 13:23:04
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:7f00.00000012.46af26d7@newsgate.onet.pl Tomek
    <k...@v...pl> pisze:

> [...]
    > jest najważniejsza to powinieneś jak z rękawa nimi sypać. Konstytucja
    > jest tak ważna że nawet interpretować jej nie wolno.
    A o TK słyszałeś?

> [...]
    > umówiliśmy się ze Polak ma w sumie tylko kilka obowiązków to nikomu nie
    > wolno dopisać dodatkowych. Bo te co są wystarczą.
    Jasne. Całą reszta ustaw, rozporządzeń, zarządzeń jest zbędna.
    Łącznie z obowiązkiem przestrzegania prawa stanowionego.

    > Wśród obowiązków nie
    > ma obowiązkowego zusu.
    Eee, no znowu bajdurzysz - już ci pisałem: obowiązku meldunkowego też tam
    nie ma.
    Weź poczytaj trochę w temacie w którym głos zabierasz, bo te twoje
    "przemyślenia" to są mocno nie bardzo...

    --
    Jotte

  • 28. Data: 2007-07-31 14:25:46
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On Jul 17, 10:14 am, "GrzegorzG" <grzegorzeg1@_usunto_tlen.pl> wrote:
    > moze masz do wyboru "ubezpieczneie zdrowotne panstwowe" albo kupujesz se
    > karte medicover prywatnie.

    No wlasnie. Teoretycznie gdybym był murzynem i przyjechal do poslki po
    obkuciu sie w konstytucje to wlasnie z

    1.. Obywatel ma prawo do zabezpieczenia społecznego w razie
    niezdolności
    do pracy ze względu na chorobę lub inwalidztwo oraz po osiągnięciu
    wieku
    emerytalnego. Zakres i formy zabezpieczenia społecznego określa
    ustawa.

    uznałbym ze nie musze płacic zus-owi, wystarczy jak sie zobawiaze do
    tego ze bede opłacał składke w "stowarzyszenie zdrowego usmiechu i
    raka prostaty". I placił składke brazowa, srebnra i zlota. Placic tak,
    ale tam gdzie ja chce a nie zus-owi ktoremu sie nalezy ale mi juz nie.

  • 29. Data: 2007-07-31 14:27:11
    Od: "Tomek" <k...@o...pl>

> [...]
    > nie ma.
    > Weź poczytaj trochę w temacie w którym głos zabierasz, bo te twoje
    > "przemyślenia" to są mocno nie bardzo...

    wiesz ze dzwonią, tylko nie wiesz gdzie.
    Trybunał Konstytucyjny orzeka w sprawach:

    1. zgodności ustaw i umów międzynarodowych z Konstytucją,

    2. zgodności ustaw z ratyfikowanymi umowami międzynarodowymi, których
    ratyfikacja wymagała uprzedniej zgody wyrażonej w ustawie,

    3. zgodności przepisów prawa, wydawanych przez centralne organy państwowe, z
    Konstytucją, ratyfikowanymi umowami międzynarodowymi i ustawami.

    Jeśli coś jest niezgodne z konstytucja to znaczy ze tego nie ma, lub musi być do
    niej dostosowane.
    Czepiłeś się meldunku, ale nie masz racji.
    Art. 51.

    2. Władze publiczne nie mogą pozyskiwać, gromadzić i udostępniać innych
    informacji o obywatelach niż niezbędne w demokratycznym państwie prawnym.

    Informacja o miejscu stałego zameldowania jak najbardziej podchodzi pod te
    zapisy. Meldunek jest zgodny z konstytucją. Informacja o zameldowaniu łączy się
    z innymi zapisami konstytucji. Jakimi nie napiszę. Przeczytaj ze zrozumieniom
    konstytucję a będziesz wiedział. Tomek

  • 30. Data: 2007-07-31 15:21:18
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:7f00.00000044.46af46be@newsgate.onet.pl Tomek
    <k...@o...pl> pisze:

> [...]
    > państwowe, z Konstytucją, ratyfikowanymi umowami międzynarodowymi i
    > ustawami. Jeśli coś jest niezgodne z konstytucja to znaczy ze tego nie
    Radziłem ci poczytać, nie posłuchałeś i dalej wypisujesz bzdury, w dodatku
    nie bardzo na temat.
    TK orzeka na wniosek. Czyli ustawę (np. tę o tym twoim obowiązkowym ZUSie)
    trzeba do niego zaskarżyć.
    Spowoduj to więc, a nie jęczysz na grupie. Co komu po twoim stękaniu?
    Być może masz jeszcze inną możliwość - przestań płacić zusowskie składki, a
    jak zostanie przeciwko tobie wszczęte postępowanie to się powołuj na
    konstytucję we własnej, chałupniczej interpretacji. Kiedy już przegrasz we
    wszystkich instancjach, to jazda do Strasburga.
    Co się będziesz, znawco, na newsach marnował?

> [...]
    > Informacja o miejscu stałego zameldowania jak najbardziej podchodzi pod te
    Logika "inaczej"?

    > Meldunek jest zgodny z konstytucją. Informacja o zameldowaniu
    > łączy się z innymi zapisami konstytucji.
    To tylko twoja interpretacja.

    > Jakimi nie napiszę.
    Ani o to nie proszę, ani się temu nie dziwię.

    > Przeczytaj ze zrozumieniom konstytucję a będziesz wiedział.
    Przeczytaj ze zrozumieniem cokolwiek, a będzie to już postęp.

    --
    Jotte