  • 1. Data: 2007-07-16 17:51:09
    Temat: Czy ZUS to Przymus ? .
    Od: "P.S" <p...@p...onet.pl>

    Witam.
    Jestem przeciwny przymusowym ubezpieczeniom społecznym w obecnym kształcie
    , formie i wielkości ,
    w związku z tym poszukuję odpowiedzi na pytanie :
    jakim prawem , pod przymusem i groźbą zabiera się tak duże pieniądze z
    wynagrodzeń na
    ubezpieczenia społeczne ?

    Czytałem w internecie ustawę z dnia 13 października 1998 r. o systemie
    ubezpieczeń społecznych , ale nieznalazłem tam informacji kto dlaczego i na
    jakich warunkach nakłada , przykładowo , na mnie
    przymus podlegania obowiązkowym ubezpieczeniom społecznym .
    Czytałem także Konstytucję RP , i tam również nieznalazłem interesujacych
    mnie , i nie tylko mnie , informacji .

    Link do ustawy z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń
    społecznych http://www.abc.com.pl/serwis/du/1998/0887.htm

    W załączonych poniżej fragmentach ustawy wyczytałem tylko że , ustawa
    określa kto podlega obowiązkowo ubezpieczeniom emerytalnemu i rentowym ,
    ale w całej ustawie nie znalazłem informacji kto kiedy dlaczego i na
    jakich warunkach nakłada , przykładowo , na mnie
    przymus podlegania obowiązkowym ubezpieczeniom społecznym = w istotny
    sposób ogranicza moją wolność człowieka i obywatela .

    Bardzo proszę o opinie na ten temat .
    Pozdrawiam,
    Piotrek.

    Dziennik Ustaw z 1998 r. Nr 137 poz. 887

    USTAWA

    z dnia 13 października 1998 r.

    o systemie ubezpieczeń społecznych.

    (Dz. U. z dnia 10 listopada 1998 r.)

    Rozdział 2

    Zasady podlegania ubezpieczeniom społecznym

    Art. 6. 1. Obowiązkowo ubezpieczeniom emerytalnemu i rentowym podlegają, z
    zastrzeżeniem ust. 3 oraz art. 8 i 9, osoby fizyczne, które na obszarze
    Rzeczypospolitej Polskiej są:
    1) pracownikami, z wyłączeniem prokuratorów,
    2) osobami wykonującymi pracę nakładczą,
    3) członkami rolniczych spółdzielni produkcyjnych i spółdzielni kółek
    rolniczych, zwanymi dalej "członkami spółdzielni",
    4) osobami wykonującymi pracę na podstawie umowy agencyjnej lub umowy
    zlecenia, jeżeli zostały zawarte z jednym zleceniodawcą na czas dłuższy niż
    14 dni, a okres przerwy między nimi wynosi mniej niż 60 dni, zwanymi dalej
    "zleceniobiorcami", oraz osobami z nimi współpracującymi, z zastrzeżeniem
    ust. 4,
    5) osobami prowadzącymi pozarolniczą działalność oraz osobami z nimi
    współpracującymi, ----------------------------

  • 2. Data: 2007-07-16 18:49:46
    Temat: Re: Czy ZUS to Przymus ? .
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f7gb6f$3rb$1@news.onet.pl P.S <p...@p...onet.pl>
    pisze:

    > Jestem przeciwny przymusowym ubezpieczeniom społecznym w obecnym
    > kształcie , formie i wielkości ,
    Niezwykła odwaga.

    > w związku z tym poszukuję odpowiedzi na pytanie :
    > jakim prawem
    Prawem stanowionym w Polsce.

> [...]
    > na jakich warunkach nakłada , przykładowo , na mnie
    > przymus podlegania obowiązkowym ubezpieczeniom społecznym .
    Jest to jeszcze jeden dowód, jak rzadką cechą jest połaczenie umiejętności
    czytania z umiejętnością rozumienia czytanego tekstu.

    > Czytałem także Konstytucję RP , i tam również nieznalazłem interesujacych
    > mnie , i nie tylko mnie , informacji .
    J.w.

    > Link do ustawy z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń
    > społecznych http://www.abc.com.pl/serwis/du/1998/0887.htm
    Po co podajesz link do nieaktualnej treści?

> [...]
    > przymus podlegania obowiązkowym ubezpieczeniom społecznym = w istotny
    > sposób ogranicza moją wolność człowieka i obywatela .
    KC, KP, KK, KRiO, PoRD oraz wiele innych także.
    To niesłychane nadużycia.

    > Bardzo proszę o opinie na ten temat .
    Proszę uprzejmie.

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2007-07-17 04:30:47
    Od: "MT" <s...@d...pl>

    Prawem silniejszego !!!!!!!!!!!!

    W takich duzo bogatszych Niemcach ZUS jest dobrowolny.

  • 4. Data: 2007-07-17 06:14:32
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    MT pisze:

    > W takich duzo bogatszych Niemcach ZUS jest dobrowolny.

    Jakoś nie chce mi sie w to wierzyć ...
    No chyba że chodzi o możliwość ubezpieczenia Niemców w naszym ZUS-ie :)

    --
    @2007 Johnson
    http://johnsonpl.blogspot.com/

  • 5. Data: 2007-07-17 08:14:29
    Od: "GrzegorzG" <grzegorzeg1@_usunto_tlen.pl>

    "Johnson" <j...@n...pl> wrote in message

    > Jakoś nie chce mi sie w to wierzyć ...
    > No chyba że chodzi o możliwość ubezpieczenia Niemców w naszym ZUS-ie :)

    moze masz do wyboru "ubezpieczneie zdrowotne panstwowe" albo kupujesz se
    karte medicover prywatnie.

  • 6. Data: 2007-07-17 13:30:28
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    GrzegorzG pisze:

    > moze masz do wyboru "ubezpieczneie zdrowotne panstwowe" albo kupujesz se
    > karte medicover prywatnie.

    Myślałem że mówimy o ubezpieczeniu społecznym (emerytury, renty), anie
    zdrowotnym ...
    Ale myślę że i ubezpieczenie zdrowotne jest obowiązkowe, bo dobrowolne
    byłoby mało chętnych na "państwowe".

  • 7. Data: 2007-07-17 19:29:13
    Od: "P.S" <p...@p...onet.pl>

    Witam.
    pisze:

    > Prawem stanowionym w Polsce.

    Mam na myśli , konkretnie która ustawa dlaczego i
    na jakich warunkach nakłada , przykładowo , na mnie
    przymus podlegania obowiązkowym ubezpieczeniom społecznym .

    Mam wrażenie że cały ten przymus ubezpieczeniowy , ustawa o ubezpieczeniach
    społecznych
    jest mocno naciągana i niezgodna z Konstytucją RP , ponieważ w istotnym
    ogranicza wolność ekonomiczną obywateli .

    Uważam że jest bardzo wiele "złodziejskich ustaw i przepisów" naciąganych i
    niezgodnych z Konstytucją pisanych pod różne partie
    i biurokratów byleby tylko łatwo doić i okradać społeczeństwo mamiąc nas
    że to jest takie prawo.

    Ogólnie rozpoznaję sytuację w temacie przymusu ubezpieczeń społecznych ,
    ponieważ chcę złożyć pozew do
    "Europejskiego Trybunału Praw Człowieka w Strasburgu" o nieuzasadnione
    ograniczenie mojej wolności ekonomcznej.

    W Konstytucji jest napisane kiedy i na jakich warunkach można stosować
    przymus i ograniczenia wolności .
    Proszę zapoznać się z poniżej zamieczszonym artykułem z Konstytucji RP.

    Rozdział II

    WOLNOŚCI I PRAWA EKONOMICZNE, SOCJALNE I KULTURALNE
    Art. 67.

    1.. Obywatel ma prawo do zabezpieczenia społecznego w razie niezdolności
    do pracy ze względu na chorobę lub inwalidztwo oraz po osiągnięciu wieku
    emerytalnego. Zakres i formy zabezpieczenia społecznego określa ustawa.

    Moim zdaniem powyższy artykuł reguluje sprawy z zakresu ubezpieczeń
    społecznych .
    Proszę zwrócić uwagę że umieszczony on jest w rozdziale II Konstytucji RP ,
    określajacym "Wolności i Prawa ekonomiczne, socjalne i kultularne",
    a nie na przykład w rozdziale "obwiązki, przymus, ograniczenia wolności,
    podatki, przymusowe świadczenia na rzecz społeczeństwa, państwa ".

    I właśnie dlatego uważam że cały ten przymus ubezpieczeniowy , ustawa o
    ubezpieczeniach społecznych
    jest mocno naciągana i niezgodna z Konstytucją RP , ponieważ w istotnym
    ogranicza wolność ekonomiczną obywateli ( w tym i moją) .

    Uważam że społeczeństwo dla własnego dobra powinno oprzeć się na Konstytucji
    RP i bronić swoich konstytucyjnych praw
    przed złodziejskimi działaniami wszelkich biurokratów , wszelkich partii i
    innych co nas okradają i odbierają nam wolność i radość życia.
    Moim zdaniem jeśli społeczeństwo nie będzie aktywnie się bronić to będziemy
    okradani jeszcze bardziej i na każdym kroku i w coraz większym
    stopniu będziemy niewolnikami co tyko mają pracować na innych .

    Pozdrawiam.

    P.S.

  • 8. Data: 2007-07-17 19:47:46
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f7j5af$a69$1@news.onet.pl P.S <p...@p...onet.pl>
    pisze:

> [...]
    > przymus podlegania obowiązkowym ubezpieczeniom społecznym .
    > Mam wrażenie że cały ten przymus ubezpieczeniowy , ustawa o
    To nie jest tylko jedna ustawa, aktów prawnych dotyczących omawianej kwestii
    jest dużo więcej.
    Ja bym ZUS utopił w łyżce wody gdybym tylko mógł, pier#$%#&ych pasożytów.
    Rozumiem (chyba za Bismarcka wymyślone) ubezpieczenia działające na zasadzie
    solidarności społecznej i pokoleniowej, uważam je za sensowne i słuszne. Ale
    w naszym kraju przybrały one postać patologiczną, wręcz złodziejską.
    "Prawem" sankcjonowany terror podatkowy i złodziejstwo nie przestaje być
    terrorem i złodziejstwem.
    Na chwilę obecną nie widzę jednak realnych możliwości walki z tym zjawiskiem
    na drodze formalnej.
    Pozostają więc doraźnie środki pozaformalne i - co tu kryć - nielegalne
    (czyt. niezgodne z prawem), czyli partyzantka.
    Robię wszystko, co w mojej mocy i w mojej sytuacji zawodowej, aby uszczuplić
    kwoty kradzione mi przez ZUS.

    --
    Jotte

  • 9. Data: 2007-07-18 20:11:46
    Od: kravietz <p...@n...hush.com>

    ZUS powoli zaczyna funkcjonować jak w państwie prawa - wczoraj, po
    pięciu latach i na mocy wyroku sądowego udostępnili specyfikację od
    dawna znanego protokołu:

    http://ipsec.pl/podpis/w-koncu-specyfikacja-platnika
    -zus-ksi-mail.html

    --
    http://ipsec.pl/ - bezpieczeństwo IT, podpis elektroniczny
    http://fundusze-unijne.zlotemysli.pl/pdfebook.php - fundusze unijne i

  • 10. Data: 2007-07-19 00:23:42
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "kravietz" <p...@n...hush.com> wrote in message
    ps.com...
[...]

    dziwisz się.
    Przecież musieli mieć czas żeby tą specyfikację napisać.
    Sądzisz, że ona przed wyrokiem sądu istniała? bardzo wątpię. Chyba tylko w
    postaci kodu programu.