  • 11. Data: 2004-06-08 20:05:45
    Temat: Re: Czy Pan jest inwalida ??
    Od: "Memphis" <n...@p...pl>

    Użytkownik "Figaro" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:ca50l4$adc$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
    > Polsce). Poza tym ktoś może do końca życia wyłącznie jeżdzić na automatach
    > bo ma taki kaprys lub kieruje sie innymi powodami. To że w Polsce jest
    > zdecydowana większość samochodów z manualna skrzynią biegów nie może być
    > powodem żeby nie mógł zdać egzaminu na automacie, skoro na takim bedzie
    > później jeżdził. Idąc twoim tokiem rozumowania nie powinno się dawać
    prawa
    > jazdy inwalidom którzy jeżdżą na specjalnie przystosowanych samochodach,
    bo
    > co by było jakby wsiedli do zwykłego. Ano oni też będą do końca życia

    Calkowicie sie z Toba zgadzam:)

  • 12. Data: 2004-06-08 20:47:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    > "ja naprawde nie umiem tych wszystkich przepisów (i już sie nie naucze)
    > - czy to jest powód żebym nie mógł robić prawa jazdy?"
    >
    > pomyśl troche..

    Sam trochę pomyśl. Człowiek chce jeździć legalnie samochodami z
    automatyczną skrzynią - tylko i wyłącznie. W cywilizowanych krajach jest
    taka możliwość. U nas, nawet jeśli nigdy w życiu nie zamierzasz potem
    oglądać drążka zmiany biegów oraz sprzęgła - na egzaminie musisz obsłużyć.

    Bez sensu...

  • 13. Data: 2004-06-08 20:49:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    poilkj wrote:

    > Po to będziesz chodził na kurs, żeby się nauczyć.
    > Najwyżej zajmie ci to trochę więcej czasu, albo będziesz gdzieś jeździł
    > dodatkowo, na jakieś leśnej drużce, żeby poćwiczyć zmianę biegów.
    > Za miesiąc nie będziesz miał żadnych problemów.

    ...jak ty z polską pisownią?

  • 14. Data: 2004-06-08 20:59:12
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Beeslip wrote:

    > Z takim podejsciem nie wroze Ci powodzenia ani na kursie ani na egzaminie
    > (stawiam na min 5 oblanych egzaminow praktycznych). I za zadne skarby nie
    > dalbym Ci prawa jazdy -

    Pierdu-pierdu. I potem dostają prawa jazdy debile, którzy owszem -
    machać drążkiem się nauczyli i ruszać z piskiem opon też, ale o używaniu
    listerek czy kierunkowskazów to mało kto pamięta.

    A TO jest ważne, a nie jakaś [censored] skrzynia biegów.

    > przypuszczam ze grubo ponad 90% w Polsce (moze sie
    > mysle, ale napewno wiekszosc) samochodow ma manualna skrzynie biegow. I

    I co k*.* z tego? Kto mu każe jeździć tymi 90%?

    > dlaczego mialbys niby dostac prawo jazdy kat B skoro nie bedziesz umial
    > jezdzic wiekszoscia samochodow, ktore zgodnie z prawem mozesz prowadzic. To

    No popatrz. Myślisz, że delikwent robiący jazdy i zdający egzamin na
    Punto będzie od razu mógł się przesiąść na Porshe 911 albo Żuka albo
    jakiś duży samochód kempingowy?

    > jest niebezpieczne - niedaj Boze musialbys wsiasc do samochodu z manualem i

    Bo ty byś go pod lufą kałasza do tego zmusił?

    > mozesz kogos wtedy zabic - bo nie chcialo sie nauczyc zmieniac biegow -
    > smieszne to jest.

    BZDURY WYPISUJESZ

    Taki może najwyżej utrudniać niec ruch, jak będzie miałkłopoty z
    biegami. A na pewno nie będzie stanowił zagrożenia choćby porównywalnego
    z delikwentem, który umie płynnie zmieniać biegi, ale zapomniał o
    lusterkach...

    [ciach]

    > Nasuwaja mi sie ostre slowa pod Twoim adresem, ale powstrzymam sie.

    I vice versa.

  • 15. Data: 2004-06-08 21:03:48
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    tch wrote:

    > jeżeli rodzaj skrzyni urasta do takiego problemu to co bedzie później?
    > i tak na drogach jest za dużo takich co widzą tylko na wprost.
    > jednym słowem zgroza

    A u was biją Murzynów.

    > ps.
    > a co będzie zimą?
    > gołoledź noc snieg z deszczem ?

    A co ma piernik do wiatraka?

  • 16. Data: 2004-06-08 21:19:37
    Od: "tch" <t...@w...pl>

    wiadomości news:ca59i6$2gr8$1@news2.ipartners.pl...

    > A u was biją Murzynów.

    > A co ma piernik do wiatraka?

    pomyśl........co bedzie gdy małpie dasz brzytwę?

    a sprawa jest prosta
    zdobycie prawa jazdy w polsce
    wymaga spełnienia jakiegoś zestawu przepisów i wymagań
    to wszystko.
    nie wnikam w ich zasadność co kraj to obyczaj.
    a gdy ktoś chce iść pod prąd wolny wybór
    może prawko zrobić w stanach nikt nie broni.

    a przy okazji posiadanie umiejętności obsługi manuala nie boli i w niczym
    nie przeszkadza
    a czasem dzięki temu będzie można poprowadzić auto kolegi /trudno odmówić
    gdy kolega po flaszce :)))/
    lub z wypożyczalni albo pożyczak z warsztatu.
    ja uważam że lepiej coś umieć niż nie umieć.

  • 17. Data: 2004-06-08 21:56:46
    Od: "Memphis" <n...@p...pl>

    > może prawko zrobić w stanach nikt nie broni.

    to ze nie mam SSN mi broni:)

  • 18. Data: 2004-06-08 22:26:11
    Od: "tch" <t...@w...pl>

    Użytkownik "Memphis" <n...@p...pl> napisał w wiadomości

    > to ze nie mam SSN mi broni:)
    >
    > no to nie ma wyjścia
    ale proszę uwierzyć to nie boli
    a poza tym warto posiadać umiejętności
    które są lokalnie najbardziej popularne

  • 19. Data: 2004-06-08 23:22:19
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <ca50l4$adc$1@atlantis.news.tpi.pl>, Figaro wrote:
> [...]
    > Polsce). Poza tym ktoś może do końca życia wyłącznie jeżdzić na automatach

    W większość krajów istnieją procedury nakazujące zdawanie egzaminu jeśli
    taka jazda miałaby trwać nieco dłużej (zwykle po 3-6 miesięcach).

> [...]
    > później jeżdził. Idąc twoim tokiem rozumowania nie powinno się dawać prawa

    Ale też nie ma obowiązku aby zapewnić taki pojazd. W Polsce najbardziej
    popularne są nie-automaty i zapewne stanowią one blisko 100% o ile nie
    100% dopuszczonych do egzaminowania pojazdów. Jeśli nie ma przeciwskazań
    prawnych to niech kolega automaciarz zaadaptuje na swój koszt taki
    samochód do potrzeb NJ, a na pewno któryś z ośrodków przyjmie go do nauki
    i na egzamin.

    --
    Marcin

  • 20. Data: 2004-06-08 23:27:15
    Od: "SKY_NET" <w...@n...pl>

    > Ja na prawde nie umie(i juz sie nie naucze) jezdzic na tych
    samochodach
    > z reczna skrzynia biegow. Czy to jest powod, zebym nie mogl zrobic prawo
    > jazdy??(wg tej Pani tak jest).

    Tak, to jest powod....

    SKY_NET
    gg: 7356101