  • 51. Data: 2004-06-10 22:57:57
    Temat: Re: Czy Pan jest inwalida ??
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 9 Jun 2004, Maddy wrote:

> [...]
    > +
    > + > > abym tak uwazal. Zrozum, ze nie kazdy jest taki zdolny jak Ty, ze potrafi
    > + > > jezdzic na aucie ze stickiem. A to chyba nie powinno byc powodem, zeby
    > + > > osobom mniej zdolnym nie dawac mozliwosci legalnej jazdy po drogach.
    > + > > Inwalidzi maja taki prawo. Ale dlaczego ja nie mam miec?
    > + >
    > + Obrażasz w tej chwili każdego inwalidę prowadzącego samochod.
    > + To sa inwalidzi narządów ruchu, nie inwalidzi umysłowi.
    > + Potrafią się nauczyc ale fizycznie nie moga wykonac czynności związanych z

    Maddy, sprzeciw. Nie chodzi o obrażanie kogokolwiek: przepisy mają
    jakiś CEL. Dlaczego coś co uznaje się za WYSTARCZAJĄCE dla osoby
    niepełnosprawnej NIE MA BYĆ wystarczające dla pełnosprawnego ?
    Chyba nie chcesz poprowadzić do wniosku że rzeczony układ przepisów
    jest bez sensu - i ma zostać "bo tak", ani że niepełnosprawnym
    daje się do ręki coś czego NIE POWINNI dostać - a przynajmniej
    nie powinni by dostać jakby niepełnosprawni nie byli ?
    Przecież owe przepisy nie służą "wyrównywaniu szans", IMHO.

    > + Ty fizycznie możesz obsłuzyć manuala ale nie potrafisz lub nie chcesz sie
    > + nauczyc.

    Moment.
    A co DLA MNIE, jako innego użytkownika drogi, za różnica: czy powodem
    jest że nie chce czy nie umie ?

    > + Nie chcesz - no cóz, lenistwo to grzech glówny i jeden z tych których nie
    > + cierpię najbardziej

    Doceniam. Ale tu potrzebna jest zimna kalkulacja: chodzi o zycie
    (owych "innych użytkowników"), i albo z kalkulacji wynika różnica
    - albo nie. IMO oczywiście. Racjonalność ustawiodawcy zakładając ;)

    Osobiście *nad* lenistwo byłbym skłonny uznać za grzech głośne
    słuchanie muzyki, niepatrzenie na jezdnię oraz umyślne wyprzedzanie
    na zakręcie - przynajmniej DLA MNIE (w roli rowerzysty :>) to były
    powody powaznego zagrożenia przez kierujących.

    > + Nie potrafisz - pewnie nie będzisz też umiał zapamiętać znaków drogowych,

    Hm... to ja też skorzystam z tendencji do uogólniania i napiszę
    że masz tendencję do uogólniania ;)
    Ja się nie mam zamiaru odnosić do kwestii powodu - dla wygody można
    równie skutecznie przyjąć że Memphist jest:
    - leniem ("a po co ma się uczyć rzeczy zbędnych") ;)
    - niepełnosprawny ("a dlaczego ma być traktowany gorzej niż ci
    z dysfunkcją") - oczywiście zakładając że hamulca z przyspieszeniem
    i migaczy z wycieraczkami nie pomyli ;> - chodzi o SAME biegi...

    > + To faktycznie bardzo radykalny pogląd. "Jestem tak tępy że nie dam rady więc
    > + nawet nie próbuję".
    > + Przyznam że nigdy bym się na taka samokrytyke nie zdobyła.

    ...ależ, Maddy, nie chodzi o wysokie mniemanie o sobie jednego czy
    drugiego grupowicza ;) Chodzi o SAMO PRAWO, które powinno być
    "bez względu na osobę"...

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 52. Data: 2004-06-11 10:30:21
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > I co k*.* z tego? Kto mu każe jeździć tymi 90%?

    Dostajesz prawo jazdy uprawniające cię do prowadzenia pojazdów
    mechanicznych o określonej ładowności.
    Nie ma żadnego opisu o skrzyni biegów.
    Więc - posiadając prawo jazdy, masz umieć prowadzić samochód. Nie ważne
    jaki. Automat czy manual.
    Jeśli nie umiesz prowadzić, prawa jazdy nie dostaniesz. Proste.
    Chyba że wprowadzą prawa jazdy "tylko na automaty".
    Albo na zielone samochody.
    Pierdzenie, że będzie jeździł automatem, nie ma znaczenia.
    Bo dokument uprawnia go do prowadzenia manuali również. A tego - nie
    umie. Więc z jakiej paki ma taki dokument dostać?
    Nie widzę opcji żeby mu to umozliwiać, chyba że będzie to prawo jazdy
    tylko na automat.
    BTW, takie uprawnienie na automat tylko, moim zdaniem nie ma sensu.
    Bo jazda samochodem to nie tylko zmienianie biegów. A jak ktoś nie umie
    sobie poradzić z manualną skrzynią, jest to dla niego za trudne, to
    oznacza że inne czynności związane z jazdą samochodem też będą za
    trudne.
    Mieszać lewarkiem nie umie? to pewnie i kierunku nie włączy... zbyt
    skomplikowane.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 53. Data: 2004-06-12 22:10:44
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Wed, 9 Jun 2004 08:18:13 +0200, "Krzysztof Doniczka"
    <k...@N...pl> wrote:

    >Poza tym nie wiem czy nie ma przepiu
    >który mówi o tym, że egzamin na prawo jazdy może odbywać się tylko na
    >konkretnych autach (Plac - Fiat Punto, Miasto - Opel Corsa ??)
    Nie ma. W roznych regionach kraju sa rozne auta egzaminacyjne.

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 54. Data: 2004-06-12 22:12:49
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Thu, 10 Jun 2004 19:16:45 +0200, "Alek"
    <a...@A...onet.pl> wrote:

    >Zapomniałem jeszcze o jednej bardzo ważnej rzeczy... są różne modele
    >skrzyni biegów (np. R pod 5, albo R wrzucany jak jedynka ale z
    >podciągniętym pierścieniem).
    Jeszcze: R jak jedynka ale wciskany w dol :)

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl