  • 1. Data: 2004-06-08 16:48:32
    Temat: Czy Pan jest inwalida ??
    Od: "Memphis" <n...@p...pl>

    Dzsiaj zadzwonilem do Osrodka Egzaminowania Kierowcow(w Bydgoszczy i
    Toruniu) i zapytalem sie czy sa jakis szkoly jazdy, ktore ucza jezdzic na
    autach z automatyczna skrzynia biegow.(prawda jest taka, ze mam dostac od
    mamy jej Neon'a, a to jest automat. Na manualu, kiedys tam jezdzilem i
    stwierdzilem, ze to jest bezsensowne autko wiec do niego juz nigdy nie
    wsiade/gasl mi i w ogole takie tam/. A Neon mi w 100% odpowiada). Pierwsze
    pytanie tych Pan to: "A czy Pan jest inwalida?". Naturalnie powiedzialem, ze
    nie jestem. Potem dowiedzialem sie ze nie ma mozliwosci zdawania egzaminu i
    chodzenia na kurs na automacie w calej Polsce!.
    Czy to jest prawda?
    Ja na prawde nie umie(i juz sie nie naucze) jezdzic na tych samochodach
    z reczna skrzynia biegow. Czy to jest powod, zebym nie mogl zrobic prawo
    jazdy??(wg tej Pani tak jest).

    Z gory dziekuje
    i pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-06-08 16:53:19
    Temat: Re: Czy Pan jest inwalida ??
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik Memphis napisał:
    > Ja na prawde nie umie(i juz sie nie naucze) jezdzic na tych samochodach
    > z reczna skrzynia biegow.

    po to będziesz chodzić na kurs, żeby sie nauczyć

    > Czy to jest powod, zebym nie mogl zrobic prawo
    > jazdy??(wg tej Pani tak jest).

    "ja naprawde nie umiem tych wszystkich przepisów (i już sie nie naucze)
    - czy to jest powód żebym nie mógł robić prawa jazdy?"

    pomyśl troche..

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2004-06-08 17:06:56
    Od: "Beeslip" <c...@p...onet.pl>

    > Ja na prawde nie umie(i juz sie nie naucze) jezdzic na tych
    samochodach
    > z reczna skrzynia biegow. Czy to jest powod, zebym nie mogl zrobic prawo
    > jazdy??(wg tej Pani tak jest).

    Z takim podejsciem nie wroze Ci powodzenia ani na kursie ani na egzaminie
    (stawiam na min 5 oblanych egzaminow praktycznych). I za zadne skarby nie
    dalbym Ci prawa jazdy - przypuszczam ze grubo ponad 90% w Polsce (moze sie
    mysle, ale napewno wiekszosc) samochodow ma manualna skrzynie biegow. I
    dlaczego mialbys niby dostac prawo jazdy kat B skoro nie bedziesz umial
    jezdzic wiekszoscia samochodow, ktore zgodnie z prawem mozesz prowadzic. To
    jest niebezpieczne - niedaj Boze musialbys wsiasc do samochodu z manualem i
    mozesz kogos wtedy zabic - bo nie chcialo sie nauczyc zmieniac biegow -
    smieszne to jest. Z przestawieniem sie z manuala na automat nie ma zadnych
    problemow.
    Polecam Ci szczerze taxi, komunikacje miejska, rower albo zdrowe nozki - daj
    sobie spokoj z prawem jazdy.
    Nasuwaja mi sie ostre slowa pod Twoim adresem, ale powstrzymam sie.

    Beeslip

  • 4. Data: 2004-06-08 17:47:34
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    Użytkownik "Beeslip" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nasuwaja mi sie ostre slowa pod Twoim adresem, ale powstrzymam sie.

    A mnie pod twoim adresem.
    Kurs na prawo jazdy ma nauczyc prowadzic samochód zgodnie z prawem drogowym.
    Nic nie mówi JAKIM samochodem.
    Jesli ktos ma ochote jezdzic tylko automatem, to nikt nie ma prawa go
    zmuszac do nauki na skrzyni manualnej - tylko dlatego ze przyjelo sie ze w
    Europie jezdzi sie na manualu.

    Stosujac sie do twojego bolszewickiego sposobu myslenia, nalezaloby zabronic
    w ogóle prowadzenia aut z automatyczna skrzynia biegów bo przeciez
    "musialbys wsiasc do samochodu z automatem i mozesz kogos wtedy zabic - bo
    nie chcialo sie nauczyc operowac hamulcem i gazem w automacie".

    Ty i twój doradca scream macie w glowie bolszewizm mentalny.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 5. Data: 2004-06-08 17:48:31
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    Użytkownik "scream" <s...@...pl> napisał w wiadomości

    > po to będziesz chodzić na kurs, żeby sie nauczyć

    Na kurs sie chodzi, by sie nauczyc prowadzic auto przepisowao - a nie machac
    kijkiem.

    > "ja naprawde nie umiem tych wszystkich przepisów (i już sie nie naucze)
    > - czy to jest powód żebym nie mógł robić prawa jazdy?"
    >
    > pomyśl troche..

    Wlasnie. Pomysl biedaku - ze niektórzy sa inni.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 6. Data: 2004-06-08 18:30:30
    Od: poilkj <u...@d...invalid>

    Memphis wrote:

    > Dzsiaj

    Po to będziesz chodził na kurs, żeby się nauczyć.
    Najwyżej zajmie ci to trochę więcej czasu, albo będziesz gdzieś jeździł
    dodatkowo, na jakieś leśnej drużce, żeby poćwiczyć zmianę biegów.
    Za miesiąc nie będziesz miał żadnych problemów.

  • 7. Data: 2004-06-08 18:30:35
    Od: "Figaro" <l...@w...pl>

> [...]
    daj
    > sobie spokoj z prawem jazdy.
    > Nasuwaja mi sie ostre slowa pod Twoim adresem, ale powstrzymam sie.

    Trochę przesadziłeś. Większość ludzi w USA nie umie i nigdy nie jeżdziła
    samochodami z manualną skrzynia biegów. Nie jest to powodem aby nie mogli
    mieć prawa jazdy (w tym międzynarodowego, a więc i uprawniajacego do jazdy w
    Polsce). Poza tym ktoś może do końca życia wyłącznie jeżdzić na automatach
    bo ma taki kaprys lub kieruje sie innymi powodami. To że w Polsce jest
    zdecydowana większość samochodów z manualna skrzynią biegów nie może być
    powodem żeby nie mógł zdać egzaminu na automacie, skoro na takim bedzie
    później jeżdził. Idąc twoim tokiem rozumowania nie powinno się dawać prawa
    jazdy inwalidom którzy jeżdżą na specjalnie przystosowanych samochodach, bo
    co by było jakby wsiedli do zwykłego. Ano oni też będą do końca życia
    jeżdzić na tych specjalnych.

  • 8. Data: 2004-06-08 20:02:41
    Od: "Memphis" <n...@p...pl>

    [...]
    > dlaczego mialbys niby dostac prawo jazdy kat B skoro nie bedziesz umial
    > jezdzic wiekszoscia samochodow, ktore zgodnie z prawem mozesz prowadzic.
    > jest niebezpieczne - niedaj Boze musialbys wsiasc do samochodu z manualem

    To wg Ciebie prawie kazdy Kanadyjczyk, Meksykanin, Amerykanin itp. nie
    powinnien miec prawa jezdzic autkiem w Polsce?? To powiedz mi prosze
    dlaczego ma takie prawo.

    > mozesz kogos wtedy zabic - bo nie chcialo sie nauczyc zmieniac biegow -
    > smieszne to jest.

    Wieksze zagrozenie moze stanowic osoba, ktora zrobila sobie DL w wojsku i
    przez 20 lat nie miala kontaktu z autkiem. Znam taka sytuacje, ze delikwent
    po dlugiej przerwie przyjechal do miasta i rondo pod prad bral.

    > Z przestawieniem sie z manuala na automat nie ma zadnych problemow.

    Nie do konca moge sie z Toba zgodzic. Chyba znaczna czesc ludzi zyjacych w
    Polsce by nie umiala ruszyc tym autem, bo nie mieli z nim kontaktu. Ale nie
    ukrywam ze jest wygodniejszy i mniej stresowy.

    > Polecam Ci szczerze taxi, komunikacje miejska, rower albo zdrowe nozki -

    Dzieki za rade, ale mam tego juz dosc. Komunikacaja miejska do mnie nie
    trafia, bo nie mieszkam z tym motlochem w centrum...tylko na przedmiesciach.

    daj
    > sobie spokoj z prawem jazdy.
    Masz racja..chyba sobie dam spokoj z polskim DL. Polska nie jest pepkiem
    swiata i nie ma wylacznosci na prawo jazdy. Na Ukrainie mozna dostac za 70$.

    > Nasuwaja mi sie ostre slowa pod Twoim adresem, ale powstrzymam sie.

    Chetnie poslucham. Ale i tak z mojej strony to EOT.
    No...chyba, ze cos interesujacego napiszesz w co nieskromnie watpie.

    Pozdra

    PS:
    Pominmy juz ta moja antypatie do polski i wszystkiego co z nia zwiazane.
    Ja po PROSTU nie wiem jeszcze jednej rzeczy
    (Sorry jesli Ciebie uraze przez to co teraz napisze, ale taka jest prawda)
    Czy Ty rzeczywiscie jestes taki glupi czy tylko mnie prowokujesz do tego,
    abym tak uwazal. Zrozum, ze nie kazdy jest taki zdolny jak Ty, ze potrafi
    jezdzic na aucie ze stickiem. A to chyba nie powinno byc powodem, zeby
    osobom mniej zdolnym nie dawac mozliwosci legalnej jazdy po drogach.
    Inwalidzi maja taki prawo. Ale dlaczego ja nie mam miec?

    PROSZE przeczytaj temat jeszcze raz - wynika z niego ze inwalidzi moga, a ja
    nie moge.

  • 9. Data: 2004-06-08 20:03:20
    Od: "tch" <t...@w...pl>

    Użytkownik "Memphis" <n...@p...pl> napisał w wiadomości news:ca4qq7>
> [...]
    >
    > Z gory dziekuje
    > i pozdrawiam
    >

    > moim zdaniem przy takim nastawieniu darowałbym sobie prawko.
    jeżeli rodzaj skrzyni urasta do takiego problemu to co bedzie później?
    i tak na drogach jest za dużo takich co widzą tylko na wprost.
    jednym słowem zgroza

    ps.
    a co będzie zimą?
    gołoledź noc snieg z deszczem ?
    kłaść sie na ziemię i płakać?
    a pytanie zadane przez telefon było jak nabardziej zasadne
    tylko inwalida może mieć takie problemy.

  • 10. Data: 2004-06-08 20:04:20
    Od: "Memphis" <n...@p...pl>

> [...]
    > dodatkowo, na jakieś leśnej drużce, żeby poćwiczyć zmianę biegów.
    > Za miesiąc nie będziesz miał żadnych problemów.

    Tutaj glownie chodzi o zasady:)
    Bo ja twierdze ze to co charakteryzuje Europe to jest do d***.

    Pozdrawiam:)