    From: "Figaro" <l...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Czy Pan jest inwalida ??
    Date: Tue, 8 Jun 2004 20:30:35 +0200

    Użytkownik "Beeslip" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:ca4rqn$jst$1@news.onet.pl...
    > samochodach
    >
    > Z takim podejsciem nie wroze Ci powodzenia ani na kursie ani na egzaminie
    > (stawiam na min 5 oblanych egzaminow praktycznych). I za zadne skarby nie
    > dalbym Ci prawa jazdy - przypuszczam ze grubo ponad 90% w Polsce (moze sie
    > mysle, ale napewno wiekszosc) samochodow ma manualna skrzynie biegow. I
    > dlaczego mialbys niby dostac prawo jazdy kat B skoro nie bedziesz umial
    > jezdzic wiekszoscia samochodow, ktore zgodnie z prawem mozesz prowadzic.
    > jest niebezpieczne - niedaj Boze musialbys wsiasc do samochodu z manualem
> [...]

    Trochę przesadziłeś. Większość ludzi w USA nie umie i nigdy nie jeżdziła
    samochodami z manualną skrzynia biegów. Nie jest to powodem aby nie mogli
    mieć prawa jazdy (w tym międzynarodowego, a więc i uprawniajacego do jazdy w
    Polsce). Poza tym ktoś może do końca życia wyłącznie jeżdzić na automatach
    bo ma taki kaprys lub kieruje sie innymi powodami. To że w Polsce jest
    zdecydowana większość samochodów z manualna skrzynią biegów nie może być
    powodem żeby nie mógł zdać egzaminu na automacie, skoro na takim bedzie
    później jeżdził. Idąc twoim tokiem rozumowania nie powinno się dawać prawa
    jazdy inwalidom którzy jeżdżą na specjalnie przystosowanych samochodach, bo
    co by było jakby wsiedli do zwykłego. Ano oni też będą do końca życia
    jeżdzić na tych specjalnych.