eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCross-post. Wezwanie do Straży Miejskiej i odmowa załatwienia sprawy › Re: Cross-post. Wezwanie do Straży Miejskiej i odmowa załatwienia sprawy
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
    Date: Tue, 15 Nov 2011 21:14:42 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Cross-post. Wezwanie do Straży Miejskiej i odmowa załatwienia sprawy

    On Tue, 15 Nov 2011, p 47 wrote:

    > Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał
    [...]
    > Czyli twierdzisz, że jesli ja, całkowicie bezprawnie ustawię na ulicy znak
    > zakazu parkowania, to sąd odpowiednio ukarze kierowców nie przestrzegających
    > tego mojego "prywatnego" znaku tak , jak ukarałby ich za nieprzestrzeganie
    > znaku "legalnego", mimo, że w czasie rozprawy zostanie dowiedzione, że zakaz
    > parkowania jest bezprawny
    [...]
    > Szkoda, ze nie mieszkam w obrebie twojej komendy, bo chętnie bym z takiej
    > wykładni skorzystał

    No nie wiem.
    Zapomniałeś o szczególe - na podstawie "przypadku A.Lawy" można
    domniemać, że co do robotników nawet nikt by nie wszczął (i nie
    wszcząłby) postępowania (jak to szło - "bezprawnym żądaniom trzeba
    się podporządkować"?), a co do Twojego znaku to natychmiast ktoś
    przypomniałby sobie, że za bezprawne postawienie znaku należy
    się coś 5000 grzywny.

    > A u mnie, niestety, obawiam się, że twoja wykładnia tylko by sąd
    > rozsmieszyła,

    Nie jestem pewien.
    Całkiem spora część tzw. "śmieszek", czyli wyznaczonych pasków
    dla rowerów oznaczonych jako DDR z przyczyn formalnoprawnych
    kwalifikowałaby się do "nieuznania" - i chodzi o "nieuznanie"
    w momencie postawienia znaków (żeby wykluczyć dyskusje "że tu
    panie już przed wojną a wtedy inne przepisy i w ogóle droga
    obok też za Ćwieczka wybudowana a jeździć po niej trzeba").

    > chociaz, przyznaję mozna na ten temat rozprawkę napisać, np.
    > jak kwalifikować zachowanie w takiej sytuacji kierowcy , jesli WIE on , że
    > znak jest nielegalny?

    Jestem za ;) (rozprawką)

    > Podobnie i w pytaniu autora wątku,- on przecież WIEDZIAŁ, że posiada
    > uprawnienia do parkowania i faktycznie uprawnienie takie posiada!

    Dochodzi sprawa czego dotyczy regulacja, a to że może dotyczyć
    *nie* strony merytorycznej a strony formalnej, dowodzi regulacja
    dotycząca prawa jazdy o której piszesz)

    > Czy SM ma prawo ukarac go, nawet jesli założyć, że nie wyłożył zezwolenia za
    > szybę mimo, że jest do parkowania uprawniony (bo posiada to zezwolenie).
    > -Niby w przypadku prawa jazdy jest kara za kierowanie pojazdem bez fzycznego
    > posiadania dokumentu przy sobie, no ale tam aby dać podstawę prawną do
    > takiego działania musiano az stworzyć odpowiedni nakazujący przepis
    > szczegółowy. Tu natomiast takiego przepisu nie ma (nigdy o czymś takim nie
    > słyszałem)

    Nie mogę wskazać miejsca, ale wydaje mi się że tabliczki takie jak
    pisze Robert ("posiadacze identyfikatorów") gdzieś widziałem.
    Nie wiem czy "prawne" rzecz jasna (czy napis na tabliczce
    odpowiada wykonaniu regulacji która go ustanowiła).

    pzdr, Gotfryd