eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCross-post. Wezwanie do Straży Miejskiej i odmowa załatwienia sprawy › Re: Cross-post. Wezwanie do Straży Miejskiej i odmowa załatwienia sprawy
  • Data: 2011-11-15 23:12:00
    Temat: Re: Cross-post. Wezwanie do Straży Miejskiej i odmowa załatwienia sprawy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:4ec2e770$1@news.home.net.pl...

    > Przepraszam bardzo, ale dlaczego Koziołek ma udowadniać, że nie jest
    > wielbłądem?

    A kto go zmusza?

    > Skoro identyfikator posiadał od dawna, to logiczne jest, że od dawna
    > umieszczał w widocznym miejscu, zatem o ile straszacy nie mają zdjęcia
    > dowodzącego, że na pewno nie było nic widać, to na logikę należałoby
    > przyjąć, że identyfikator był, a tylko straszacy byli niedbali.

    Odnoszę wrazenie, że sąd moze być odmiennego zdania,.

    > To po pierwsze - i bardziej "z ostrożności procesowej".
    >
    > Po drugie - skoro zakaz nie dotyczy posiadaczy, to dla uwolnienia od
    > zarzutu nieprawidłowego parkowania powinno wystarczać udowodnienie
    > posiadania.

    Powinno teoretycznie. Ale jeśl ipod znakiem było, ze nei dotyczy pozjadów z
    identyfikatorami, to juz jego samo posiadanie niekoniecznie musi
    wystarczyć - zwłaszcza, jeśli nie są przywiązane do pojazdów i przykąłdowo
    masz eden identyfikator na kilka samochodów. Tak, czy siak strażnicy mogą
    sparwę wysłąć do sądu i tam się to będzie wyjaśniać - a po co, skoro można
    wyjaśnić na miejscu.

    > Przez analogię - nie zostaniesz ukarany za brak ubezpieczenia jeśli
    > posiadasz OC. Do ukarania za brak dokumentu "przy sobie" potrzebny był
    > osobny przepis. Czyli do ukarania za złe umieszczenie identyfikatora
    > powinien być osobny przepis.

    Co rozumiesz przez "złe umieszczenie"? Bo jeśli go było widać, to miejsce
    umieszczenia nie ma znaczenia. A jeśli go nie było, to można sądzić, że był
    w innym samochodzie przykładowo. Nie znamy szczegółów i nie ma sensu
    gardłować.