  • 1. Data: 2011-11-11 17:52:50
    Temat: Cross-post. Wezwanie do Straży Miejskiej i odmowa załatwienia sprawy
    Od: Koziołek <d...@X...pl>

    Kilkanaście dni temu SM zostawiła mi wezwanie do stawienia się - parkowanie
    na zakazie - nie dotyczy samochodów z identyfikatorem mieszkańca. Tak się
    składa, że zakaz ów właśnie mnie nie dotyczy, a strażnicy przeoczyli
    identyfikator.
    Zadzwoniłem do nich - gość poinformował mnie, że nic się nie stanie, jeśli
    przeciągnę sprawę ponad trzy dni, bylebym się pojawił z tym identyfikatorem
    w łapie.
    No to się zjawiłem - dzisiaj koło osiemnastej. Facet na dyżurce powiedział,
    że sprawy nie załatwią, bo kogoś tam niby nie ma. Odmówił również
    potwierdzenia tego, że się zjawiłem w celu wyjaśnienia. Poinformowałem go,
    że w takim razie nakręcę mały film komórką z własnym komentarzem z offu,
    wyjaśniającym sytuację, dokumentujący moją obecność w tym przybytku
    rozpusty. Facet powiedział "proszę bardzo", po czym uciekł z dyżurki.

    Pytanie: faktycznie mogą mnie tak po kiju spuścić? Na wezwaniu nie ma
    podanych żadnych godzin kiedy można / nie można sprawy załatwić. Nic o
    świętach, dniach wolnych, etc. To samo na stronie SM.
    Mam szansę coś podymić i zrobić im koło pióra? Jakby co, mogą się na mnie
    jakoś odegrać pod pretekstem, że minęło więcej niż trzy dni? Jakieś teksty,
    że nie było identyfikatora? Pod adresem z tabliczki pod znakiem zakazu
    jestem zameldowany, a auto zarejestrowane.

    Straż Miejska w Krakowie przy Dobrego Pasterza.

    Z harcerskim pozdrowieniem,

    Koziołek
    --
    www.przepraszamzacrossposta.blox.pl

  • 2. Data: 2011-11-11 18:16:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Koziołek" <d...@X...pl> napisał w wiadomości

    > Mam szansę coś podymić i zrobić im koło pióra?

    Oczywiście, że tak. Z tym, że Ty nie masz dowodu na to, że faktycznie
    identyfikator miałeś wystawiony. Wygrasz rozmowę dyscyplinującą ze
    Strażnikiem - może - a zarobisz wniosek o ukaranie do Sądu Grodzkiego za
    brak identyfikatora. Nie wiem czy warto, ale spróbuj i zdaj relację, czy
    dobrze przewidziałem rozwój wypadków :-))

  • 3. Data: 2011-11-11 18:37:33
    Od: Koziołek <d...@X...pl>

    Robert Tomasik napisał:
> [...]
    > brak identyfikatora. Nie wiem czy warto, ale spróbuj i zdaj relację, czy
    > dobrze przewidziałem rozwój wypadków :-))

    Czyli co? Nic nie zawalczę? Identyfikator wożę w aucie od trzech lat.

    Aż zlazłem na ulicę, żeby dokładnie przeczytać, co tam na tabliczne jest
    napisane:
    " Nie dotyczy mieszkańców ul. XXXXX z ważnym identyfikatorem"

    Jestem mieszkańcem i posiadam ważny identyfikator. IMHO jeśli nawet strażnik
    nie dostrzegł identyfikatora, sprawa powinna być do wygrania, no bo tak to
    mogli by każdemu wmówić, że tego identyfikatora nie miał.

    Ile w ogóle takie parkowanie może kosztować?

    Pozdr.,

    Koziołek
    --
    www.przepraszamzacrossposta.blox.pl

  • 4. Data: 2011-11-11 18:54:22
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

> [...]
    > bo tak to mogli by każdemu wmówić, że tego identyfikatora nie miał.
    >
    > Ile w ogóle takie parkowanie może kosztować?

    Nic nie może ciebie kosztować, jesli jesteś mieszkańcem tej ulicy i wydano
    ci ważny identyfikator!
    To i tylko to bowiem jest warunkiem zwolnienia z zakazu parkowania!

    Spokojnie "rób koło pióra" tym (w większości) cwaniakom ze SM i nie bój się
    sądu - masz ważne uprawnienia do parkowania, a to, ze przygłupi straznik ich
    nie zauwazył to nie twoja sprawa;-)

  • 5. Data: 2011-11-11 18:59:05
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    Użytkownik "p 47" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > się sądu - masz ważne uprawnienia do parkowania, a to, ze przygłupi
    > straznik ich nie zauwazył to nie twoja sprawa;-)

    Dodam, jesli masz watpliwości,- na znaku wszak napisano , cyt. : "Nie
    dotyczy mieszkańców ul. XXXXX z ważnym identyfikatorem", a nie "Nie
    dotyczy jedynie mieszkańców ul. XXXXX tak wystawiających za szybą ważny
    identyfikator, że nawet przygłupi, albo ślepawy straznik miejski nie jest w
    stanie go nie zauważyć"

    ;-))

  • 6. Data: 2011-11-11 18:59:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]

    > strażnik nie dostrzegł identyfikatora, sprawa powinna być do wygrania, no
    > bo tak to mogli by każdemu wmówić, że tego identyfikatora nie miał.

    Chciałem Ci jedynie uzmysłowić, że nie warto wszczynać wojny, bo bitwę może
    i wygrasz, ale z wojną, to już moze być różnie.

    > Ile w ogóle takie parkowanie może kosztować?

    Teoretycznie grzywna zdaje sie do 5.000 zł. W praktyce pewnie góra 500 zł.
    Może uda Ci się wygrać uniewinnienie. Tylko po kiego grzyba wikłać sie w tę
    wojnę? Święto dziś. Normalne, że służby wszelakie pracują z minimalnym
    niezbędnym składem.

  • 7. Data: 2011-11-11 19:15:43
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

> [...]
    > tę wojnę? Święto dziś. Normalne, że służby wszelakie pracują z minimalnym

    A za co, tow. komisarzu, niby ta grzywna może grozić?? Konkretnie proszę...

    PS. a mówią, ze podobno policja strazników nie lubi, ale jednak ręka rękę
    myje..;-)

  • 8. Data: 2011-11-11 22:07:04
    Od: to <t...@x...abc>

    begin Koziołek

    > Aż zlazłem na ulicę, żeby dokładnie przeczytać, co tam na tabliczne jest
    > napisane:
    > " Nie dotyczy mieszkańców ul. XXXXX z ważnym identyfikatorem"

    Czyli jeśli posiadasz identyfikator, to możesz parkować. Nie ma tam nic o
    tym, że trzeba go wystawiać za szybą lub choćby trzymać w aucie. A to, w
    jaki sposób strażnik ustali czy masz ten identyfikator czy nie, to już
    jego problem.

  • 9. Data: 2011-11-11 23:58:11
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Fri, 11 Nov 2011 19:59:05 +0100, "p 47" <k...@w...pl> wrote:

> [...]
    >identyfikator, że nawet przygłupi, albo ślepawy straznik miejski nie jest w

    Od znaku IMHO ważniejsza jest uchwała Rady Miasta, a tam jest pewnie
    napisane, że identyfikator ma być umieszczony w widocznym miejscu.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 10. Data: 2011-11-12 06:18:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "jerzu" <t...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:lidrb7do1bhc2et10qu9s0opkectjusmlu@4ax.com...

    > Od znaku IMHO ważniejsza jest uchwała Rady Miasta, a tam jest pewnie
    > napisane, że identyfikator ma być umieszczony w widocznym miejscu.

    Uchwałą, moim zdaniem tak bardzo nie jest ważna, jak pouczenie na
    identyfikatorze.