eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCross-post. Wezwanie do Straży Miejskiej i odmowa załatwienia sprawy › Re: Cross-post. Wezwanie do Straży Miejskiej i odmowa załatwienia sprawy
  • Data: 2011-11-15 22:28:00
    Temat: Re: Cross-post. Wezwanie do Straży Miejskiej i odmowa załatwienia sprawy
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 11.11.2011 19:16, Robert Tomasik pisze:
    > Użytkownik "Koziołek" <d...@X...pl> napisał w wiadomości

    > Oczywiście, że tak. Z tym, że Ty nie masz dowodu na to, że faktycznie
    > identyfikator miałeś wystawiony. Wygrasz rozmowę dyscyplinującą ze
    > Strażnikiem - może - a zarobisz wniosek o ukaranie do Sądu Grodzkiego za
    > brak identyfikatora. Nie wiem czy warto, ale spróbuj i zdaj relację, czy
    > dobrze przewidziałem rozwój wypadków :-))

    Przepraszam bardzo, ale dlaczego Koziołek ma udowadniać, że nie jest
    wielbłądem?

    Skoro identyfikator posiadał od dawna, to logiczne jest, że od dawna
    umieszczał w widocznym miejscu, zatem o ile straszacy nie mają zdjęcia
    dowodzącego, że na pewno nie było nic widać, to na logikę należałoby
    przyjąć, że identyfikator był, a tylko straszacy byli niedbali.

    To po pierwsze - i bardziej "z ostrożności procesowej".

    Po drugie - skoro zakaz nie dotyczy posiadaczy, to dla uwolnienia od
    zarzutu nieprawidłowego parkowania powinno wystarczać udowodnienie
    posiadania.

    Przez analogię - nie zostaniesz ukarany za brak ubezpieczenia jeśli
    posiadasz OC. Do ukarania za brak dokumentu "przy sobie" potrzebny był
    osobny przepis. Czyli do ukarania za złe umieszczenie identyfikatora
    powinien być osobny przepis.