eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCross-post. Wezwanie do Straży Miejskiej i odmowa załatwienia sprawy › Re: Cross-post. Wezwanie do Straży Miejskiej i odmowa załatwienia sprawy
  • Data: 2011-11-15 23:14:52
    Temat: Re: Cross-post. Wezwanie do Straży Miejskiej i odmowa załatwienia sprawy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "p 47" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:j9umji$i7a$1@news.task.gda.pl...

    > To argument co najmniej obosieczny,- można bowiem właśnie dowodzić, że
    > aby stworzyć podstawę do ukarania za fizyczne nieposiadanie dokumentu pt.
    > "prawo jazdy" jadącego pojazdem, mimo, ze posiada uprawnienia to trzeba
    > było aż specjalnego zapisu w ustawie. Można zatem wnosić, że gdyby tych
    > specjalnych zapisów nie było to nie byłoby także tej podstawy.

    Bo by nie było. Osoba formalnie ma uprawnienia. Zresztą uważam, ze w
    sytuacji, gdy każdy policjant obecnie ma techniczną możliwość sparwdzenia
    uprawnień, to na obszarze kraju nie ma sensu ściganie sparwców
    nieposiadania blankietu.

    > Tabliczki takie bez wątpienia istnieją, ale dyskusja dotyczy tego, czy
    > można karać ( i to później!) posiadacza uprawnień, który z nich
    > skorzystał za to, ze w chwili ich wykorzystania ich nie okazał (jak
    > powinien uczynić), a uczynił to w momencie , gdy tę karę na niego chciano
    > nałożyć.( pomjam tu dość zasadnicza sprawę, że w opisywanym przypadku to
    > strażnik byc może identyfikatora nie zauważył)

    Jesli tabliczka jest dowiazana do osoby i samochodu, to Twój tok
    rozumowania jest słuszny. Co, gdy gość ma dwa samochody i jeden
    identyfikator opłacony?