eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCross-post. Wezwanie do Straży Miejskiej i odmowa załatwienia sprawy › Re: Cross-post. Wezwanie do Straży Miejskiej i odmowa załatwienia sprawy
    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Cross-post. Wezwanie do Straży Miejskiej i odmowa załatwienia sprawy
    Date: Tue, 15 Nov 2011 16:17:42 +0100

    Użytkownik "p 47" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:j9se91$49j$1@news.task.gda.pl...

> [...]
    > podstawie mojego widzi-mi-się, czyli, innymi słowy, ze oni parkowali tam,
    > gdzie to parkowanie było całkowicie legalne!
    > Szkoda, ze nie mieszkam w obrebie twojej komendy, bo chętnie bym z
    > takiej wykładni skorzystał , bo parkują mi różni naprzeciwko wjazdu na
    > moją posesję i do garażu, co utrudnia mi wyjazd...
    > A u mnie, niestety, obawiam się, że twoja wykładnia tylko by sąd
    > rozsmieszyła, chociaz, przyznaję mozna na ten temat rozprawkę napisać,
    > np. jak kwalifikować zachowanie w takiej sytuacji kierowcy , jesli WIE on

    A skad ja mam wiedzieć, co w Twoim wypadku zrobi sąd? Widziałem juz tak
    dziwne wyroki, że w tej materii nic nie jest mnie w stanie zdziwić.

    > Podobnie i w pytaniu autora wątku,- on przecież WIEDZIAŁ, że posiada
    > uprawnienia do parkowania i faktycznie uprawnienie takie posiada!
    > Czy SM ma prawo ukarac go, nawet jesli założyć, że nie wyłożył zezwolenia
    > za szybę mimo, że jest do parkowania uprawniony (bo posiada to
    > zezwolenie). -Niby w przypadku prawa jazdy jest kara za kierowanie
    > pojazdem bez fzycznego posiadania dokumentu przy sobie, no ale tam aby
    > dać podstawę prawną do takiego działania musiano az stworzyć odpowiedni
    > nakazujący przepis szczegółowy. Tu natomiast takiego przepisu nie ma
> [...]

    A ja tak - pod znakiem bywa tabliczka, ze zakaz nie dotyczy samochodó z
    identyfikatorami np. "B".

    >, a więc , znów przez analogię do zwalnienia po okazaniu ex post
    >opłaconego kwitu parkingowego z kary za nieopłacone parkowanie ,

    To zupełnie inna płaszczyzna, bowiem to postępowanie cywilne. Zresztą
    proponowana przez Ciebie procedura mogłaby by dotyczyć tylko sytuacji, gdy
    parkometr identyfikuje jakoś pojazd indywidualnie.

    > także i okazanie ważnego uprawnienia MZ powinno uchylać karę za
    > parkowanie tam, gdzie to zezwolenie jest wymagane!

    To zależy co jest pod znakiem i czy karta parkingowa jest do pojazdu, czy
    do osoby przyporządkowana.

    > W innym opisie,- Rada Miasta, lub inny organ uprawniony uchwaliła, że na
    > ulicy x wprowadza się zakaz parkowania. Z zakazu tego wyłączono np.
    > mieszkańców tej ulicy, którzy otrzymali odpowiednie prawnienia. -Nasz
    > autor spełnia ten warunek, - moze zatem legalnie tam parkować!.

    Jeszcze raz Ci napiszę, ze treść uchwały ma drugorzędne znaczenie. Kluczowe
    ma treść znaku.