  • 1. Data: 2005-09-12 04:55:51
    Temat: Co mi grozi za zdjecie kratki?
    Od: m...@t...pl.nojunk (Witek Mozga)

    Witam,

    Mam "cieżarowa" Skode z kratka, kupiona od poprzedniego wlasciciela,
    ktory nabył ja na firme. Czy zeby pozbyc sie tej kratki, to musze
    robic jakies specjalne zabiegi? Czy moze wystarczy ja po prostu
    odkrecic? Moje pytania:

    1. Kto moze sprawdzic brak kratki? Policja?
    2. Jakie sa konsekwencje braku kratki?

    --
    Witek
    http://www.trimen.pl/witek/

  • 2. Data: 2005-09-12 07:23:27
    Temat: Re: Co mi grozi za zdjecie kratki?
    Od: "MK" <i...@o...pl>

> [...]
    > robic jakies specjalne zabiegi? Czy moze wystarczy ja po prostu
    > odkrecic? Moje pytania:
    >
    > 1. Kto moze sprawdzic brak kratki? Policja?

    ad.1. Tak - policja. Mogą Ci nawet zatrzymać DR i odcholować na parking
    policyjny (mi tak zaproponowali, ale ich ubłagałem :) ).

    ad.2. Jeśli masz to auto na firmę i odliczyłeś VAT przy zakupie, to może
    sie nawet skończyć sprawą karno-skarbową.

    Jeśli auto masz prywatnie, to jedź do ASO Skody - zrobią Ci homologację
    na auto osobowe.

    pozdrawiam,
    MK.

  • 3. Data: 2005-09-12 07:48:08
    Od: m...@t...pl.nojunk (Witek Mozga)

    > Jeśli auto masz prywatnie, to jedź do ASO Skody - zrobią Ci homologację
    >na auto osobowe.

    Mam auto de facto osobowe, dzieki kratce zarejestrowane jako
    cieżarowe. Na poczatku martwilo mnie to, bo zarejestrowane jest tytlko
    na 4 osoby :(

    Jednak okazalo sie, ze za ciezarowe płace mniejsze OC o kilkaset
    zlotych na rok. Zatem nie bardzo mam motywacje, zeby robic homologacje
    na osobowe, bo koszta OC znacznie wzrosna. Zastanawialem sie jak
    pozbyc sie tej kratki i placic niższe OC :-)

    Czy mozna miec auto ciezarowe bez kratki?

    --
    Witek
    http://www.trimen.pl/witek/

  • 4. Data: 2005-09-12 08:03:19
    Od: Dominika Widawska <d...@b...man.szczecin.pl>

    Witek Mozga wrote:

    > Czy mozna miec auto ciezarowe bez kratki?

    Tak, np. cysternę.
    S,NMSP.

    Dominika

  • 5. Data: 2005-09-12 15:25:11
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    m...@t...pl.nojunk (Witek Mozga) napisał:

    >Czy mozna miec auto ciezarowe bez kratki?
    Można :-) Tyle, że grozi to kłopotami z policją.
    Sam. cięzarowy musi być wyposażony w trwałą przegrodę oddzielająca
    pasażerów od przestrzeni ładunkowej (§ 8. 4. 7 rozp. ws warunków
    technicznych pojazdów - link w stopce)

    Artur Golański
    --
    http://artgola.webpark.pl/kodeks

  • 6. Data: 2005-09-12 18:30:50
    Od: "Krzys" <m...@o...pl>

    >Czy mozna miec auto ciezarowe bez kratki?

    Obecnie zmieniły się przepisy. Aby auto było ciężarowe, to przestrzeń
    bagażowa musi mieć większą powierzchnię od przestrzeni pasażerskiej. Jeśli
    tak nie jest, to nie masz auta ciężarowego. Załatwia się to tak, że jedziesz
    do diagnosty, który wystawia zaświadczenie, że auto nie spełnia norm. W
    urzędzie komunikacji wtedy przerejestrowujesz na osobowe. Pamiętaj tylko, że
    jeśli masz firmę, a odliczałeś z tego auta zwrot VAT za paliwo, to podatek
    ten jest do zwrotu

  • 7. Data: 2005-09-12 18:57:22
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Krzys" <m...@o...pl> napisał:

    >Obecnie zmieniły się przepisy. Aby auto było ciężarowe, to przestrzeń
    Słyszałeś, że "dzwonili, tylko nie wiesz w któym kościele" ;-D

    Przepisy na temat jak ma być wyposażony samochód ciężarowy (czyli to
    co interesuje policję) nie zmieniły się. Zmieniono natomiast przepisy
    nt. odliczania VAT itp. dla potrzeb podatkowych stosowanych przez US

    >do diagnosty, który wystawia zaświadczenie, że auto nie spełnia norm.
    Jest akurat odwrotnie - wystawia się zaświadczenie, ze pojazd spełnia
    warunki określone w przepisach podatkowych.

    Artur Golański

  • 8. Data: 2005-09-13 01:19:10
    Od: "Dariusz Stefan" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Krzys" napisał w wiadomości ...
    > urzędzie komunikacji wtedy przerejestrowujesz na osobowe. Pamiętaj tylko, że
    > jeśli masz firmę, a odliczałeś z tego auta zwrot VAT za paliwo, to podatek
    > ten jest do zwrotu

    ot, ciekawostka... a może jeszcze jakaś podstawa prawna ?
    generalnie, bzdura... (mylisz zwrot za zakup śr.trwałego z zakupem
    paliwa a i tak w obu przypadkach po przerejestrowaniu nie ma korekty...)

    pozdr. Darek SP2BZW

  • 9. Data: 2005-09-13 01:20:26
    Od: "Dariusz Stefan" <s...@g...pl>

    Użytkownik "MK" napisał w wiadomości ...
    > ad.2. Jeśli masz to auto na firmę i odliczyłeś VAT przy zakupie, to może
    > sie nawet skończyć sprawą karno-skarbową.

    a możesz podać podstawę prawną ? (IMHO - nie...)

    pozdr. Darek SP2BZW

  • 10. Data: 2005-09-13 04:53:57
    Od: m...@t...pl.nojunk (Witek Mozga)

    >Obecnie zmieniły się przepisy. Aby auto było ciężarowe, to przestrzeń
    >bagażowa musi mieć większą powierzchnię od przestrzeni pasażerskiej.

    No to robi sie niezły mętlik.
    A co jesli ja mam przestrzen bagazowa mniejsza od pasazerskiej. Wedlug
    tego, co podałes moje auto nie spelnia warunków bycia autem
    ciezarowym. Skoro nie jest ciezarowe, a w dowodzie ma wpisane
    ciezarowe, czy to znaczy, ze ktos moze nakazac mi je przerejestrowac
    na osobowe?

    >tak nie jest, to nie masz auta ciężarowego. Załatwia się to tak, że jedziesz
    >do diagnosty, który wystawia zaświadczenie, że auto nie spełnia norm. W
    >urzędzie komunikacji wtedy przerejestrowujesz na osobowe.

    Ale ja nie chce przerejestrowywac na osobowe, bo dzieki temu place
    nizsze OC. Ja chce sie tylko kratki pozbyc :-)

    --
    Witek
    http://www.trimen.pl/witek/