  • 1. Data: 2005-09-12 05:48:59
    Temat: rekojmia - jak to teraz dziala ?
    Od: "bsod" <l...@o...pl>

    Czesc :)

    1. czy ktos z Was widzial, gdzies w sieci jakies wiarygodne
    artykuly dotyczace uprawnien konsumenta z tytulu rekojmi ?
    moglibyscie ewentualnie cos tu polecic ?

    2. mam pytanko - kupilem plyte asusa a8n-sli i jednej rzeczy
    na etapie researchu przed zakupem ewidentnie nie wiedzialem
    - plyta ma zmieniona specyfikacje szyn z bodajze pci 2.2 na 2.3-
    nie znam sie na tych niuansach - nawet gdybym przeczytal, ze
    cos takiego nastapilo to jestem typem osobnika, ktory jest w stanie
    zauwazyc co najwyzej liczbe szyn pci a nie przewidziec, ze
    zmiana v2.2 na v2.3 oznacza de facto, ze bedzie tam zasilanie
    bodajze 3.5 volta zamiast 5voltow, co de facto oznacza ze
    nie bedzie na niej chodzila np. wiekszosc kart dvb (w tym moj
    skystar II). No i mam problem czy mam prawo po dwoch
    miesiacach kiedy sie w tym polapalem - zwrocic te plyte
    glowna - jesli tak to na jaki przepis sie powolywac i czy moge
    sie spodziewac jakichs dzialan blokujacych ze strony drobnego
    sprzedawcy z warszawskiej gieldy ?

    thx.
    bsod

  • 2. Data: 2005-09-12 06:26:29
    Temat: Re: rekojmia - jak to teraz dziala ?
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    bsod napisał(a):
    > 1. czy ktos z Was widzial, gdzies w sieci jakies wiarygodne
    > artykuly dotyczace uprawnien konsumenta z tytulu rekojmi ?

    przy zakupie rzeczy ruchomej konsument takich uprawnień nie ma :)

    > moglibyscie ewentualnie cos tu polecic ?

    www.federacja-konsumentow.org.pl

    KG

  • 3. Data: 2005-09-12 08:19:27
    Od: "Lookasik" <l...@o...pl>

    ustawa o szczegolnych warunkach sprzedazy konsumenckiej

  • 4. Data: 2005-09-15 23:19:32
    Od: "Dariusz Młyński" <m...@p...pl>

    [..]
> [...]
    > glowna - jesli tak to na jaki przepis sie powolywac i czy moge
    > sie spodziewac jakichs dzialan blokujacych ze strony drobnego

    Nie chce mi się wierzyć aby to była przyczyna nie działania twojej
    karty
    W specyfikacji płyty zarówno na stronie jak i w instrujcji ASUS nie
    podaje jaka to jest wersja PCI
    Przy karcie Skystar producent podaje standard 2.1
    Standard PCI 2.3 obsługuje zarówno karty 5V jak i 3.3V
    Ze zdjęcia płyty i karty wynika, że raczej nie napięcie zasilania jest
    twoim problemem
    Zacznij może od instalacji najnowszego biosu (z 11.08.2005), driverów
    do chipsetu itd.
    Nie jest problemem sprzedawcy, że zakupiona przez ciebie płyta nie
    współpracuje z posiadaną przez ciebie kartę.
    I myślę, że sprzedawca ma rację. Szczególnie, że w specyfikacja karty
    napisano
    System requirements PCI-Devices ,IBM compatible PC with Pentium III
    700 MHz or higher
    1 available PCI slot (do not use the one directly under AGP graphic
    card )
    Nie wiem, jaką miałeś poprzednią maszynę ale może być to problem
    niekompatybilności karty z chipsetem, procesorem itd.

    Masz jeszcze oficjalną odpowiedź Technisatu (producenta twojej karty)

    it seems, that the Asus A8N series mainboards have problems with the
    TechniSat DVB-PC TV Stars devices and you cannot install the drivers
    to the system. We know this problem and we are currently analyzing
    this behaviour of your hardware/software in combination with the
    nVidia nForce 4 chipset.
    > Currently we cannot provide any solution for your problem.

    Poszukaj dobrego informatyka a nie prawnika :)