  • 11. Data: 2005-09-13 14:36:30
    Temat: Re: Co mi grozi za zdjecie kratki?
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    m...@t...pl.nojunk (Witek Mozga) napisał:

    >No to robi sie niezły mętlik.
    Wee, jaki mętlik ? Nie czytaj bzdur, które nie są poparte przepisami
    prawa (ja w swojej odpowiedzi podałem takowe).

    >A co jesli ja mam przestrzen bagazowa mniejsza od pasazerskiej.
    To US (i tylko oni) nie traktują tego pojazdu jako ciężarowego (w
    rozumieniu przepisów podatkowych).

    >Skoro nie jest ciezarowe, a w dowodzie ma wpisane ciezarowe,
    Ależ jest. A skoro tak, ma być wyposażne w zgodzie z rozporządzeniem.

    >ktos moze nakazac mi je przerejestrowac na osobowe?
    Nie może.

    Artur Golański

  • 12. Data: 2005-09-13 21:55:52
    Od: "Dariusz Stefan" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Artur Golanski" napisał w wiadomości...
> [...]

    > rozumieniu przepisów podatkowych).

    > Ależ jest. A skoro tak, ma być wyposażne w zgodzie z rozporządzeniem.

    w całej rozciągłości popieram...

    pozdr. Darek SP2BZW

    P.S. odpowiedż na post w części podatkowej była błędna
    nie rodzi to żadnych skutków (podatkowych) i jeżeli jest
    Tobie z jakiś przyczyn to wygodne (np. OC, nie znam się na tym
    ale jednocześnie nie przejmujesz się innymi obostrzeniami
    np. "kodeksu drogowego" dot. samochodów ciężarowych czy
    "zwyczajowymi prawami przejść granicznych" to oczywiście
    możesz mieć nadal samochód ciężarowy [osobowy z kratką])

  • 13. Data: 2005-09-14 10:42:32
    Od: "MK" <i...@o...pl>

    "Dariusz Stefan" <s...@g...pl> wrote in message

    > a możesz podać podstawę prawną ? (IMHO - nie...)
    >
    > pozdr. Darek SP2BZW

    Podstawę logiczną możliwą do przedstawienia przez urzędnika US:
    zakupiłeś sam. ciężarowy w celu uzyskania przychodu - zmieniając jego
    charakter, zmieniłeś również jego wykorzystanie, czyli nie przysługuje Ci
    możliwość odliczenia VAT'u, jak też wliczenia tego jako koszt uzyskania
    przychodu. Zresztą takie rozumowanie mógłby zastosować dany urzędnik również
    w przypadku przyłapania Cię na wczasach :-) Odnośnie sprawy karno-skarbowej
    to mnie postraszyli panowie policjanci - skąd im to przyszło do głowy? No
    pewnie sami tego nie wymyślili, więc coś na rzeczy chyba jest. Dokładnie w
    przepisach nie grzebałem i nie mam zamiaru, bo ja się zajmuję DG, a nie
    biurokracją :-) W każdym bądź razie - jeśli auto jest na osobę prywatną, to
    problem grozi jedynie ze strony policji - US tu już nosa nie wściubi :-)

    pozdrawiam,
    MK.