  • 1. Data: 2002-10-02 18:33:51
    Temat: Ciepła woda -- jak ciepła?
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Witajcie,

    od dawna płaciłem 50zł miesięcznie za wodę i kiedyś wystarczało.
    Niestety ostatnio dostalem zawezwanie do uregulowania należności za
    wodę i nagle okazało się, że mam 1200zł niedopłaty... Bosko! Rozumiem
    podwyżki cen itp, ale z 50zł miesięcznie na 200zł?

    No ale nic dziwnego, bo ciepła woda jest droga, a ja praktycznie
    używam wyłącznie ciepłej wody, bowiem jest ona mniej więcej w
    temperaturze ciepłej i już. Można odkręcić kran i spokojnie włożyć
    rękę. Kąpiel -- cała wanna wyłącznie z droższego kurka. Zmywanie --
    tak samo. Kiedyś było już tak, że nie dało się wykąpać, bo była ledwie
    letnia. Zrobiłem wiję w administracji i optymistycznie po dwóch
    tygodniach naprawili i da się już wykąpać itp, ale jak mówię -- jest
    ona ciepła, a nie gorąca.

    Czy prawo mówi coś o jakiś normach? Czy poza objętością nie powinna
    być ważna też temperatura? W końcu dopłata za ciepłość jest dopłatą za
    ciepłość, a za objęstość jest stawka jak za zimną wodę...

    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 2. Data: 2002-10-02 19:32:14
    Temat: Re: Ciepła woda -- jak ciepła?
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@(USUN-TO)interia.pl>

    >a ja praktycznie
    > używam wyłącznie ciepłej wody, bowiem jest ona mniej więcej w
    > temperaturze ciepłej i już.

    No i wszystko jasne:-)) Przedyskutowalam to ze znajomym z PRGS jako znajacym
    slaskie realia i juz wiem ze ciepla woda moze miec temperatury
    1. lodowata
    2. zimna
    3. ciepla i juz
    4. goraca

    > Można odkręcić kran i spokojnie włożyć
    > rękę. Kąpiel -- cała wanna wyłącznie z droższego kurka. Zmywanie --
    > tak samo. (...) da się już wykąpać itp, ale jak mówię -- jest
    > ona ciepła, a nie gorąca.

    Pewnie dlatego się da, ze jest ciepla a nie gorąca:-) Gdyby z rur lecial Ci
    wrzątek nie wlozyłbys spokojnie ręki - a zmywanie musialbys przeprowadzac w
    azbestowych rękawicach:-)))

    > W końcu dopłata za ciepłość jest dopłatą za
    > ciepłość,

    Ładne twierdzenie:-))) Proponuję test. Odkręc kurek z zimna woda,wsadz ręke,
    zakręc, odkręc ten drugi kurek, wsadz rękę. Jesli wyczujesz róznice to
    wyczaisz skąd doplata za ciepłosc:-))

    Wiem, ze wygodnie byloby gdyby woda ciepla miala temperature wrzatku - kawę
    zalewałoby się prosto z kranu, jajka na twardo pod bieżacą woda ( lub w
    kąpieli - zalezy od jajek) :-). Ale ja poszłabym dalej w tych
    oczekiwaniach - dlaczego zimna woda nie mialaby byc w postaci kostek lodu?
    Do drinków jak znalazł:-)))

    HaNkA RaCjOnALiZaToR

    Ps, Sorrki, nie moglam sie powstrzymac:-)))))

  • 3. Data: 2002-10-02 19:50:42
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Czy prawo mówi coś o jakiś normach? Czy poza objętością nie powinna
    > być ważna też temperatura? W końcu dopłata za ciepłość jest dopłatą za
    > ciepłość, a za objęstość jest stawka jak za zimną wodę...

    Dz.U.15/1999 poz.140:
    par.120:
    "Instalacja ciepłej wody uzytkowej powinna zapewniać uzyskanie w punktach
    czerpania wody temp. co najmniej 45C, lecz nie wyższej niż 55C"

    Chociaż same parametry chyba nie uległy zmianie, to AFAIR rozporządzenie
    było w międzyczasie zmieniane, a niedługo zdaje się wchodzi nowa wersja.
    Jeśli chcesz się na to gdzieś powoływać to ustal sobie najpierw aktualnie
    obowiązującą podstawę.

    Pix

  • 4. Data: 2002-10-03 08:18:45
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Wed, 2 Oct 2002 21:32:14 +0200), "HaNkA
    ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@(USUN-TO)interia.pl> był(a) napisał(a):

    >Ładne twierdzenie:-))) Proponuję test. Odkręc kurek z zimna woda,wsadz ręke,
    >zakręc, odkręc ten drugi kurek, wsadz rękę. Jesli wyczujesz róznice to
    >wyczaisz skąd doplata za ciepłosc:-))

    Ja, ino Hanka, powiedz mi czy ta różnica jest warta tej ceny? Bo
    niedługo będzie cieplejsza o pół stopnia, a droższa o 100zł...

> [...]
    >kąpieli - zalezy od jajek) :-). Ale ja poszłabym dalej w tych
    >oczekiwaniach - dlaczego zimna woda nie mialaby byc w postaci kostek lodu?

    Oj ja rozumiem, ale chyba jakieś normy są?

    >Ps, Sorrki, nie moglam sie powstrzymac:-)))))

    No widzę... Najpierw się czepia mojego tytułu :-) a teraz wody...
    Koniec świata z tym plebsem :-)))

    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

    ,,Zerwanie plomb grozi utratą gwarancji'' (c) gwarancja
    ,,A juz forma grozby w warunkach gwarancji, to ewenement'' (c) Expert

  • 5. Data: 2002-10-03 08:19:30
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Wed, 2 Oct 2002 21:50:42 +0200), "pix"

    >Dz.U.15/1999 poz.140:
    >par.120:
    >"Instalacja ciepłej wody uzytkowej powinna zapewniać uzyskanie w punktach
    >czerpania wody temp. co najmniej 45C, lecz nie wyższej niż 55C"

    O kurde, taka zimna... To już chyba lepiej faktycznie założyć grzejnik
    i grzać samemu...

  • 6. Data: 2002-10-03 09:57:59
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > O kurde, taka zimna... To już chyba lepiej faktycznie założyć grzejnik
    > i grzać samemu...

    No i kawy też sobie nie zaparzysz, chyba że rozpuszczalna to może się
    w końcu rozpuści - musisz poeksperymentować ;-)

    Pix

  • 7. Data: 2002-10-03 19:56:15
    Od: "mer" <b...@n...pl>

    > O kurde, taka zimna... To już chyba lepiej faktycznie założyć grzejnik
    > i grzać samemu...

    Kąpałeś się kiedyś w takiej "zimnej" wodzie? Mierzyłeś termometrem ile ma? Przy ilu
    stopnaich
    temperatury powietrza jest Ci już gorąco? Marzniesz w temperaturze 45%?

  • 8. Data: 2002-10-04 09:18:31
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 3 Oct 2002, mer wrote:
    [...hrabia...]
    >+ > O kurde, taka zimna... To już chyba lepiej faktycznie założyć grzejnik
    >+ > i grzać samemu...
    >+
    >+ Kąpałeś się kiedyś w takiej "zimnej" wodzie?

    A sprawdzałeś ile stopni "zostaje" jak taką wodę wpuścisz do
    zimnej wanny ? *Zimnej* - a nie umieszczonej w środku mieszkania
    ogrzanego do 28 stopni ;) !

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2002-10-04 15:04:58
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Thu, 3 Oct 2002 21:56:15 +0200), "mer"
    <b...@n...pl> był(a) napisał(a):

    >Kąpałeś się kiedyś w takiej "zimnej" wodzie? Mierzyłeś termometrem ile ma? Przy ilu
    stopnaich
    >temperatury powietrza jest Ci już gorąco? Marzniesz w temperaturze 45%?

    Nie. 45% wystarcza mi zupełnie :-) Rozgrzewa i wogóle :-)

  • 10. Data: 2002-10-04 15:06:14
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Fri, 4 Oct 2002 11:18:31 +0200), Gotfryd Smolik
    - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> był(a) napisał(a):

    > A sprawdzałeś ile stopni "zostaje" jak taką wodę wpuścisz do
    >zimnej wanny ? *Zimnej* - a nie umieszczonej w środku mieszkania
    >ogrzanego do 28 stopni ;) !

    No więc właśnie. Jeśli woda z kranu daje włożyć rękę pod kran i
    trzymać bez bólu, to po wlaniu do wanny kąpiel jest średniawa...
    Również ciężko domyć tłuste naczynia.

    Na majątku rodzinnym miałem wodę z własnego podgrzewania i tam
    problemów nie było...