  • 61. Data: 2020-11-30 20:00:03
    Temat: Re: COVID podejrzany o zakażenie traktowany jak zakażony
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > https://www.medonet.pl/koronawirus/koronawirus-w-pol
    sce,koronawirus
    > -w-polsce--szpitale-chca-zwrocic-koreanskie-testy-an
    tygenowe,artyku
    > l,47461764.html

    Czyli ze ta ogolna uwaga tyczyła sie jakiejs wadliwej partii testów?
    Mnie juz nic nie zdziwi po tym jak czytałem reportaze ze kupujemy
    drozsze testy sprowadzajac je z Turcji a odrzucamy oferty polskich
    firm.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwiązać"

  • 62. Data: 2020-12-01 02:11:47
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2020-11-30 o 09:28, A. Filip pisze:

    > IMHO *Teraz* w drugim sezonie grypowym Covid-19 chodzi tak naprawdę o
    > ograniczenie *tempa* zakażeń żeby ludzie nie umierali *masowo* bo nie
    > ma miejsca w szpitalach, na oddziałach intensywnej terapii z
    > respiratorami. Tak trudno sobie wyobrazić co w takich sytuacjach
    > nawijała nawet zwykła/lojalna opozycja a co dopiero taka
    > totalna opozycja ulicznie protestująca nawet w zabójczą pandemie?
    >
    > Nie dopuszczenie do (bardziej niż incydentalnego) przepełnienia szpitali
    > i oddziałów intensywnej terapii to (polityczny) *cel absolutne minimum*
    > na ten sezon grypowy/kowidowy IMHO.

    Narobili szpitali na stadionach i gdzie tylko sie da, więc nie pisz, że
    szpitale przepełnione, Na Narodowym pustka.
    Sprowadzili wirusa od przyjaciół w Wuhan, zamówili dostawy medykamentów
    największymi samolotami z Wuhan. Tym sposobem ten wuhanowy wirus może
    nas już nie opuścić.

    --
    animka

  • 63. Data: 2020-12-01 11:30:32
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    sce,koronawirus-w-polsce--szpitale-chca-zwrocic-kore
    anskie-testy-antygenowe,artykul,47461764.html

    >Czyli ze ta ogolna uwaga tyczyła sie jakiejs wadliwej partii testów?

    Nie wiem czy to jest wadliwa partia, czy wadliwe 2 mln, czy po prostu
    te testy kiepskie sa, a nie wadliwe.

    Czesi jakos podobnie pisali
    https://www.stefczyk.info/2020/03/24/czesi-kupili-w-
    chinach-szybkie-testy-na-koronawirusa-okazuje-sie-ze
    -wiekszosc-nie-dziala/

    Nie bez powodu WHO twierdzi, ze tylko PCR ..

    Tak swoja droga - Niemcy wiosna raportowali jakas kolosalna liczbe
    zarazonych, i stosunkowo niewiele zgonow.
    Czy oni przypadkiem nie stosowali "szybkich testow" ?

    >Mnie juz nic nie zdziwi po tym jak czytałem reportaze ze kupujemy
    >drozsze testy sprowadzajac je z Turcji a odrzucamy oferty polskich
    >firm.

    Ja bym tam jednak podzielil przez "wspolczynnik pismaka".
    Jest krew, jest news. Choc jak widac - czasem trzeba przemnozyc przez
    wspolczynnik ministra z PIS :-)

    J.

  • 64. Data: 2020-12-01 12:00:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >Jaja sobie robisz? Te lay z ta wydajnoscia to jakos od boga dane ze
    >nie
    >mozna ani zwiekszyc ani zrobic kolejnych?

    Trzeba sprzetu, a producenci maja portfel zamowien oblozony, trzeba
    wyszkolonych ludzi, trzeb odczynnikow.

    >Jak sobie radza inni?

    Tak samo? Tzn wcale nie testuja wszystkich, przynajmniej nie metoda
    PCR.

    A propos - wlasnie widzialem reportaz z Azji.
    Korea postawila na testy i ma dobre wyniki, Tajwan przyjal strategie
    izolacji i testowania, i ma dobre wyniki.
    Japonia stosuje malo testow, izolacje ma umiarkowana, mlodzi imprezuja
    na dyskotekach bez maseczek ... i tez ma dobre wyniki.
    No ale stan wyjatkowy w kraju mieli, w maju.

    Przy czym niektorzy twierdza, ze rzad nie testuje, bo nie chcial miec
    epidemii przed olimpiada :-)

    lowacja-rozpoczyna-testowanie-wszystkich-obywateli.h
    tml
    a-testy-wszystkich-obywateli-na-koronawirusa.html

    >Jezeli przyjelismy strategie ze walic testy bo i tak nic nie daja i

    Jesli to maja byc testy o skutecznosci "40%" ...

    >idziemy na zywioł to trzeba było zrobić jedno - MAKSYMALNIE WSPOMOC
    >SŁUZBE ZDROWIA.

    Nie mowie nie. Jedna z wersji - pozwolic wszystkim zachorowac, kto ma
    umrzec, ten i tak umrze, ten wirus na szczescie jest dosc malo
    smiertelny.
    Tylko tu jest drugie dno - trzeba miec szpitale i respiratory
    przygotowane, zeby nie zabraklo.

    Izolacja pomaga rozlozyc chorych w czasie.

    >A nie zaczynac budowanie szpitali we wrzesniu jak sie miejsca w
    >szpitalach konczyły.

    Co by nie mowic, to do wrzesnia sytuacja wydawala sie pod kontrola
    https://covid19.who.int/region/euro/country/pl

    I tu moze zabraklo testow - trzeba bylo wiecej testowac, moze nawet
    losowo, to moze by sie prawdziwy obraz odkryl wczesniej ... ale akurat
    testowano sporo, jesli rzadowym danym wierzyc.

    J.

  • 65. Data: 2020-12-01 12:11:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    W dniu 30.11.2020 o 18:25, J.F. pisze:

    >Część ludzi się od policjantów dowiaduje.

    Jest nowa metoda "doreczen"

    https://wroclaw.naszemiasto.pl/uwaga-oto-numer-telef
    onu-z-ktorego-moze-zadzwonic-do-ciebie/ar/c1-7979475

    A propos - prezydet podpisal ustawe o doereczeniach elektronicznych.

    >Przyszedł "wódz" i kazał jechać do domu.

    >Żadnego testu. Informacja, ze ktoś miał kontakt z potencjalnie
    >zarażonym.

    Ogolnie powiedzialbym, ze prawidlowo - podejrzany, to na kwarantanne.
    Tylko jak widac - podstawy prawnej brak :-)

    Ale ... skads jednak wiedzial. Sanepid na tej liscie zaznacza
    policjantow,
    czy male miasteczko, to sie "wodzowi" rzucilo znajome nazwisko na
    liscie nowych do sprawdzania ...

    Bo jeszcze jedna mozliwosc, ze ktorys z policjantow sie zarazil i
    powiadomil, wiec komendant izoluje tych, co mieli z nim stycznosc -
    ale czy to nie powinien byc caly maly komisariat ?

    >Oczywiście, że nie.

    No to ... gdzie pokuta za bezprawne dzialania ? :-P

    COVER ?

    J.

  • 66. Data: 2020-12-01 12:54:11
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

> [...]
    > -testy-na-koronawirusa-okazuje-sie-ze-wiekszosc-nie-
    dziala/

    > Nie bez powodu WHO twierdzi, ze tylko PCR ..

    Ach, teraz rozumiem. Czyli ta uwaga o 40% wadliwych tyczyła się tych
    testów ktorych dotychczas praktycznie nie wykorzystywalismy?

    > Tak swoja droga - Niemcy wiosna raportowali jakas kolosalna liczbe
    > zarazonych, i stosunkowo niewiele zgonow.
    > Czy oni przypadkiem nie stosowali "szybkich testow" ?

    Nie wiem.
    Niemcy akurat wiosna raportowali nie az tak mało zgonów, teraz u nich
    jest mało na tyle ze juz juz przegonilismy w liczbie zgonów pomimo
    ponad dwukrotnie mniejszej populacji.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Życie ma to do siebie, że nie można go powtórzyć."

  • 67. Data: 2020-12-01 13:20:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]

    >Ach, teraz rozumiem. Czyli ta uwaga o 40% wadliwych tyczyła się tych
    >testów ktorych dotychczas praktycznie nie wykorzystywalismy?

    Bo ja wiem ... jesli ministerstwo ich kupilo dwa miliony ...

    Tak czy inaczej, na razie sytuacja jest taka, ze
    -mozesz masowo wykonywac testy antygenowe, szybkie, tanie ... i nie
    wiadomo, czy sie do czegokolwiek nadajace,
    -lub mozesz wykonywac testy PCR, ktore sa dlugie, drogie, i na razie
    mozemy ich zrobic niewiele ...

    >Nie wiem.
    >Niemcy akurat wiosna raportowali nie az tak mało zgonów, teraz u nich

    Jak pamietam to malo bylo.
    Ale teraz patrze ... w szczycie mieli tygodniowo bylo 39k zakazonych,
    i 1600 zmarlych.
    Jakies 4% smiertelnosci ... istotnie sporo, sugeruje, ze sporo zakazen
    przeoczyli.
    Ale sasiednia Francja 30k i 6200 - 21% smiertelnosci, Holandia 8k i
    ~1000 - 12% ...

    Byc moze pamietam jakies wczesniejsze dane, gdzie zarazen juz podawano
    sporo, a zgonow jeszcze bylo malo.
    Taki np 23 marca - 3300 nowych zarazen i 27 zmarlych.

    Tegoz dnia Francja 1500 nowych zakazen i 112 zmarlych, ale 24.03 -
    3700/186.

    Wiec mozna bylo odniesc wrazenie, ze niemieckimi statystykami cos nie
    tak ... ale moze to raczej z francuskimi ...

    >jest mało na tyle ze juz juz przegonilismy w liczbie zgonów pomimo
    >ponad dwukrotnie mniejszej populacji.

    Bo w innych krajach druga fala okazuje sie jakas malo smiertelna, a u
    nas wyjatkowo wysoko.
    Aczkolwiek Niemcy jakby nas gonili w tej smiertelnosci
    https://covid19.who.int/region/euro/country/de

    Moze to faktycznie kwestia masowosci testow ... tudziez tlumienia
    pierwszej fali.

    A u nas rzekomo epidemia slabnie i wczoraj tylko 5 tys nowych zakazen
    ... lub rzad ukrywa prawdziwe statystyki :-)

    J.

  • 68. Data: 2020-12-01 13:46:48
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2020-11-30 o 20:00, Budzik pisze:
    > wypierdalaj debilu.

    Nie odpisuj jak nie rozumiesz

  • 69. Data: 2020-12-01 13:48:31
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    99% oglądaczy tvnu tego nie rozróżnia o przecież mowa o mediach ;-)

  • 70. Data: 2020-12-01 13:49:51
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu 2020-11-30 o 20:00, Budzik pisze:
    > Ale lek jak najabrdziej jest dostepny.

    Teraz napisz jaki procent chorych Polaków go zażywa i ile on kosztuje?