  • 291. Data: 2021-01-08 12:55:18
    Temat: Re: COVID podejrzany o zakażenie traktowany jak zakażony
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 8 Jan 2021 00:47:46 -0800 (PST), Przemek Jedrzejczak
    napisał(a):
    > --No chyba, ze proponujesz testowac szczepionke na staruszkach :-)
    >
    > Merkel mowila w TV ze szczepionka jest bezpieczna i ja jej wierze :-)
    >
    > --A tymczasem ... ponoc ta nowa odmiana wirusa z Anglii atakuje tez mlodych.
    > i dobrze ... 95% przechodzi koronawirusa bezobjawowo

    pokazalosie juz dementi w tej sprawie, czyli ... czeski film :-)

    > Koronawirus zmutował w sposób, który pomógł mu w szybkim
    > rozprzestrzenianiu się na całym świecie - przyznają naukowcy.

    Nie wiem jak z tym swiatem, ale niektore kraje pokazuja bardzo wysoka
    druga fale zachorowan .. ale niewysoka ilosc zgonow.

    No i jak chcesz tych staruszkow izolowac - personel tez zamknac ?

    > Jest
    > też druga - optymistyczna - strona medalu. Mutacja spowodowała
    > zmianę, dzięki której SARS-CoV-2 jest bardziej podatny na
    > szczepionki.

    To jakas oficjalna wiadomosc? Bo troche malo czasu bylo na badania.

    No i ... chodzi o te obecne szczepionki, opracowane na stara wersje,
    czy tak ogolnie "na szczepionki", te co dopiero beda opracowane i
    zatwierdzone ... za rok :-)

    > --I przestaniesz byc taki zasadniczy :-)
    >
    > na 99% przeszedlem koronawirusa w zeszlym roku i jesli sfinansujesz test na
    antyciala jestem gotow to udowodnic :-)

    Az tak mnie Twoje zdrowie nie interesuje :-P

    Miales utrate wechu/smaku? to ponoc silne wskazanie.
    Domownicy sie zarazili ?

    J.

  • 292. Data: 2021-01-11 16:56:13
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    --No i jak chcesz tych staruszkow izolowac - personel tez zamknac ?

    gamonie w koncu przyznali choc oczywiscie nie wprost :-)

    https://radioszczecin.pl/6,417728,minister-zdrowia-n
    ajpierw-szczepienia-dla-osob-8

    Adam Niedzielski podkreślał, że śmiertelność z powodu COVID-19 wynosi 20-25 procent w
    grupie osób powyżej 80. roku życia. "Na pewno zaczniemy od grupy 80+, a następną
    podgrupą (...) w grupie pierwszej będzie kolejna grupa osób powyżej 70. roku życia. I
    tak będziemy stopniowo schodzili. Populacja 80-latków ma ponad 1,5 miliona. Będziemy
    zaczynali od góry, jeśli chodzi o to zaawansowanie wiekowe" - poinformował.

    nie celebryci, nie partyjne swinie tylko po prostu bardzo starzy ludzie umieraja na
    koronawirusa ... przypadkiem tak samo jak w czasie sezonowej grypy :-)

    --Miales utrate wechu/smaku? to ponoc silne wskazanie.

    nie ale jako profan pije whisky z cola :-)

    --Domownicy sie zarazili ?

    wszyscy chorowali, ja 3 tygodnie bez temperatury, zona kaszlala ze 2 miechy, syn ze 2
    dni w szkole opuscil

  • 293. Data: 2021-01-12 13:26:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemek Jedrzejczak" napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...
> [...]

    >stopniowo schodzili. Populacja 80-latków ma ponad 1,5 miliona.
    >Będziemy zaczynali od góry, jeśli chodzi o to zaawansowanie

    Ale to nasi i teraz, a w zasadzie juz dawniej to mowili.
    Moze i Szumowwski zdawal sobie sprawe juz w marcu, bo przeciez to
    padalo w mediach czesto, ale ... szczepionki nie bylo.

    >nie celebryci, nie partyjne swinie tylko po prostu bardzo starzy
    >ludzie umieraja na koronawirusa ... przypadkiem tak samo jak w czasie
    >sezonowej grypy :-)

    No, co by nie mowic, to tych celebrytow i swinie wybrali ...
    niemłodych.

> [...]

    >--Domownicy sie zarazili ?
    >wszyscy chorowali, ja 3 tygodnie bez temperatury, zona kaszlala ze 2

    Ale jesli nikt nie mial utraty wechu/smaku, to moze to nie to.
    Znajoma tez tak miala, ze cos ja ze 2 miesiace trzymalo ... staralismy
    sie trzymac dystans, na mnie nic takiego nie przeszlo, na moich
    rodzicow tez nie, wiec trudno powiedziec.

    Z drugiej strony jak czytam, ze 20% mieszkancow zachodniopomorskiego
    ma przeciwciala, a potem jeszcze szacunki ze polowa zarazen pochodzila
    od bezobjawowcow ... to tym bardziej trudno powiedziec.

    Z trzeciej byly te wesela, gdzie sie rzekomo wszyscy zarazili ... ale
    mam watpliwosci - sanepid potwierdzil testami, czy jak zlapal jednego
    i uslyszal "ostatnio bylem na weselu", to cale wesele wyslal na
    kwarantanne ...

    J.

  • 294. Data: 2021-01-12 14:52:27
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    --Moze i Szumowwski zdawal sobie sprawe juz w marcu, bo przeciez to padalo w mediach
    czesto, ale ... szczepionki nie bylo.

    mozna bylo izolowac tylko dziadkow, kupic maski ffp2 dla personelu i lekarzy i tylko
    ich testowac co doprowadziloby do ograniczenia zgonow wsrod dziadkow oraz
    zapobiegloby zablokowaniu szpitali albo mozna bylo odwalic narodowa szajbe i zrobic
    po swojemu ... efekt mamy jak na dloni, cmentarze i szpitale pelne

    --Z drugiej strony jak czytam, ze 20% mieszkancow zachodniopomorskiego ma
    przeciwciala, a potem jeszcze szacunki ze polowa zarazen pochodzila od bezobjawowcow
    ... to tym bardziej trudno powiedziec.

    nie widze tu zadnych trudnosci, po prostu zamiast skupic sie na grupie podwyższonego
    ryzyka spróbowano ogarnąć całość i skończyło się porażką .... popelniono
    katastrofalne bledy w zarzadzaniu i malo tego ze nie uratowali dziadkow to kretyni
    wykonczyli jeszcze sporo ludzi ktorzy nie doczekali sie lekarza albo teleporada
    zawiodla ....

  • 295. Data: 2021-01-12 17:22:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemek Jedrzejczak" napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...
> [...]

    >wsrod dziadkow oraz zapobiegloby zablokowaniu szpitali albo mozna
    >bylo odwalic narodowa szajbe i zrobic po swojemu ... efekt mamy jak

    No coz - DPS u nas zamknieto dosc wczesnie - zadnych odwiedzin.
    Nie wiem jak u Niemcow.

    Maski ... chyba nie sa calkiem skuteczne.

    A testowanie personelu to przeciez dyskutowalismy - co 3 dni test PCR
    ?

> [...]
    >ze nie uratowali dziadkow to kretyni wykonczyli jeszcze sporo ludzi
    >ktorzy nie doczekali sie lekarza albo teleporada zawiodla ....

    Mnie chodzilo tylko o diagnoze - przeszlismy Covid, czy nie
    przeszlismy.
    Jak widac jest spora czesc tych bezobjawowych.

    No ale ... jesli jest ich tak duzo i puscisz na zywiol, to ci
    zabraknie personelu dla tych grup ryzyka.
    A testowanie co 3 dni nie wystarczy ...

    J.

  • 296. Data: 2021-01-12 21:11:42
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    -- A testowanie personelu to przeciez dyskutowalismy - co 3 dni test PCR ?

    jesli trzeba czemu nie ? wywalono i nadal wywala sie miliony na testowanie ludzi
    spoza grup ryzyka kiedy trzeba testowac tylko tych ktorzy maja kontakt z 80+

    --Mnie chodzilo tylko o diagnoze - przeszlismy Covid, czy nie przeszlismy

    imho bez znaczenia, spytaj producenta szczepionki czy osoba 2-krotnie zaszczepiona na
    100% nie zaraza ?

    --No ale ... jesli jest ich tak duzo i puscisz na zywiol, to ci zabraknie personelu
    dla tych grup ryzyka.

    niekoniecznie chyba ze masz ochrone zdrowia w trybie awaryjnym nawet bez koronawirusa
    wtedy tak system moze pasc ... w Niemczech mimo blednej strategii system wytrzymal i
    sa coraz blizej aby podjac konieczne acz niepopularne decyzje:

    1 scisla izolacja 80+
    2 obowiazkowe szczepienia (nie tylko negatywne testy) dla osob kontaktowych

    ogolnie ludzie olewaja temat, tu dochodzi do absurdu kiedy policja kryminalna szuka
    winnych smierci dziadkow

    https://www.br.de/nachrichten/bayern/kripo-ermittelt
    -nach-corona-ausbruch-im-pflegeheim-grosswallstadt,S
    GsjUPR

    Bawaria (Söder) juz rozwaza obowiazkowe szczepienia dla personelu w domach starcow
    ale raczej tego nie przepchnie bez awantury

  • 297. Data: 2021-01-12 21:31:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemek Jedrzejczak" napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...
    >-- A testowanie personelu to przeciez dyskutowalismy - co 3 dni test
    >PCR ?

    >jesli trzeba czemu nie ?

    W sumie tak ... ale czy 3 dni wystarczy ?

    >wywalono i nadal wywala sie miliony na testowanie ludzi spoza grup
    >ryzyka kiedy trzeba testowac tylko tych ktorzy maja kontakt z 80+

    Czy tak spoza grupy ryzyka ... raczej tych podejrzanych o nosicielstwo
    testowalismy.
    Plus teraz sportowcow :-)

    A grupy ryzyka ... mlodym sie tez zdarzalo zejsc.

    >--Mnie chodzilo tylko o diagnoze - przeszlismy Covid, czy nie
    >przeszlismy

    >imho bez znaczenia,

    Ale ciekawosc meczy :-)

    >spytaj producenta szczepionki czy osoba 2-krotnie zaszczepiona na
    >100% nie zaraza ?

    Chyba za wczesnie pytac - jeszcze nie sa pewni jak dlugo sie odpornosc
    utrzymuje, ani jak czesto wirus mutuje i czy szczepionka obejmie
    mutacje ...

> [...]

    >konieczne acz niepopularne decyzje:

    >1 scisla izolacja 80+
    >2 obowiazkowe szczepienia (nie tylko negatywne testy) dla osob

    Nie wiem, czy te 2 takie potrzebne - jak puscisz kraj na zywiol, to
    sie personel szybko zarazi, i bedzie odporny - lub martwy.

    Ale w obecnej sytuacji niemieckiej moze i sensowne - dzieki
    ograniczeniom nie kazdy mlodszy przeszedl, to teraz moze zlapac i do
    DPS przyniesc.

> [...]

    >Bawaria (Söder) juz rozwaza obowiazkowe szczepienia dla personelu w
    >domach starcow ale raczej tego nie przepchnie bez awantury

    Hm, kwestia wolnosci osobistych, czy moze sie da zalatwic wymogami
    stanowiska pracy ?

    J.

  • 298. Data: 2021-01-13 09:48:40
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    --A grupy ryzyka ... mlodym sie tez zdarzalo zejsc.

    no litosci ilu ich padlo ? jeden na 1000 starcow ? ratowano nie tych co trzeba

    --Chyba za wczesnie pytac - jeszcze nie sa pewni jak dlugo sie odpornosc utrzymuje,
    ani jak czesto wirus mutuje i czy szczepionka obejmie mutacje ...

    w sumie to niczego nie sa pewni :-) to wyglada na akcje hurra do przodu kupujcie
    szczepionke i bedzie git :-)

    --Nie wiem, czy te 2 takie potrzebne - jak puscisz kraj na zywiol, to sie personel
    szybko zarazi, i bedzie odporny - lub martwy.

    odporny, w ciagu roku koronawirusa zmarlo mniej niz 150 lekarzy i pielegniarek w
    zwyklym roku na grype i zapalenie pluc podobnie albo i wiecej

    --> Hm, kwestia wolnosci osobistych, czy moze sie da zalatwic wymogami stanowiska
    pracy ?

    w demokratycznym kraju możesz grzecznie poprosic i usłyszysz równie grzecznie
    spierdalaj :-) ci ludzie sa słabo opłacani i rząd może im skoczyć, jak zostawia
    dziadków i pójdą na chorobowe czy zasiłek to dziadki zaczyna zdychać i wtedy Söder
    pożegna sie ze stanowiskiem wiec za bardzo podskakiwać nie moze ... dzbany muszą
    szykować marchewkę tu kij nie zadziała ale nie takie gówno tylko sięgnąć do kieszeni

    Eine staatliche Kampagne zur Förderung der Impfbereitschaft, ,,an der sich Vorbilder
    aus Kunst, Sport und Politik beteiligen", könne helfen.

    wielka pro kampania i przodownicy szczepien ze swiata sztuki, sportu i polityki,
    zwlaszcza wyczynowy sport tu pasuje jakze popularny w grupie 80+ :-)

    PS faza wyparcia u Merkel właśnie minęła, w wewnętrznych dokumentach powoli przyznaje
    sie do bledu

    https://www.bild.de/bild-plus/politik/inland/politik
    -inland/kanzleramt-gibt-zu-pflegeheim-schutz-funktio
    niert-nicht-74862776,view=conversionToLogin.bild.htm

    Seit dem 1. Dezember starben in Deutschland über 24 000 Menschen an oder mit Corona -
    der Großteil davon waren Bewohner von Pflegeheimen.
    Jetzt zeigt sich auch die Bundeskanzlerin alarmiert und gab in internen Gesprächen
    zu: Die Regierung hat die Lage in den Alten- und Pflegeheimen nicht im Griff!

    od pierwszego grudnia padło 24k ludzi na/z koronawirusem wiekszosc w domach starcow.
    Merkel przyznaje w wewnetrznych rozmowach, rzad spierdolil akcje ochrony dziadkow i
    stracil kontrole.

    PS2 jeśli myślicie że PiS kiepsko sobie radzi to patrzcie na Merkel, ma praktycznie
    nieograniczone środki finansowe, najlepsza służbę zdrowia w Europie a mimo to
    spierdoliła temat ... to się nazywa niekompetencja level master :-)

  • 299. Data: 2021-01-13 14:30:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemek Jedrzejczak" napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...
    >--A grupy ryzyka ... mlodym sie tez zdarzalo zejsc.

    >no litosci ilu ich padlo ? jeden na 1000 starcow ? ratowano nie tych
    >co trzeba

    A tym czasem
    https://wiadomosci.dziennik.pl/swiat/artykuly/806670
    3,koronawirus-niemcy-trumna-covid-19-saksonia-turyng
    ia.html

    "Do szpitali trafia coraz więcej wymagających leczenia młodych ludzi.
    Prawie we wszystkich regionach do klinik przyjmowani są chorzy w wieku
    20-30 lat. Przeciętny pacjent z Covid-19 w Turyngii ma obecnie nieco
    ponad 50 lat - wynika z wewnętrznych statystyk Departamentu Zdrowia
    Turyngii. "

    Nie wiem jak to sie przeklada na smiertelnosc ... ale skoro "do
    kliniki", to chyba stan jest "powazny", i nawet jesli mlody zwykle
    przezyje ... to moze byc problem dostepnych respiratorow ..

> [...]
    >obejmie mutacje ...
    >w sumie to niczego nie sa pewni :-) to wyglada na akcje hurra do
    >przodu kupujcie szczepionke i bedzie git :-)

    No, co by nie mowic, to bez szczepionki grozi nam ze 30 mln zakazonych
    i ... ile zgonow ?
    100 tys, 300 tys?

> [...]

    >odporny, w ciagu roku koronawirusa zmarlo mniej niz 150 lekarzy i
    >pielegniarek w zwyklym roku na grype i zapalenie pluc podobnie albo i

    No, wirus ma stosunkowo mala smiertelnosc, ale przeciez nie zerową.
    Wiec zalozmy, ze 99% personelu przezyje ...

> [...]

    >nie moze ... dzbany muszą szykować marchewkę tu kij nie zadziała ale
    >nie takie gówno tylko sięgnąć do kieszeni

    Jakos tam do tej pory pracowali za te mierne pensje, a teraz o inna
    prace trudno :-)
    A ilu odmowi szczepionki ? 1%, 10%, 30%, 0.01% ?

    Pytanie tylko, czy wolno stwiedzic, ze do tej pracy szczepienie
    obowiazkowe, czy to bedzie niedopuszczalna dyskryminacja ... ale moze
    taniej ich wyrzucic i wyplacic odszkodowanie, niz analize prawna robic
    :-)

> [...]
    >wielka pro kampania i przodownicy szczepien ze swiata sztuki, sportu
    >i polityki, zwlaszcza wyczynowy sport tu pasuje jakze popularny w

    Ale to osoby w kampanii - mowisz, ze dla grupy 80+ powinni puszczac
    reklamy z udzialem nieznanych osob w wieku 80+ ? :-)

    Chociaz ... "mam 90 lat i mam ochote dozyc 100 - dlatego sie
    zaszczepilem" ... moze to jest argument :-)

> [...]

    k-inland/kanzleramt-gibt-zu-pflegeheim-schutz-funkti
    oniert-nicht-74862776,view=conversionToLogin.bild.ht
    ml

> [...]

    >ma praktycznie nieograniczone środki finansowe, najlepsza służbę
    >zdrowia w Europie a mimo to spierdoliła temat ... to się nazywa

    Bo nie zrobila lockdownu na czas ? :-)

    J.

  • 300. Data: 2021-01-13 14:52:30
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    --Do szpitali trafia coraz więcej wymagających leczenia młodych ludzi.

    jesli szpitale maja miejsce a pacjenci nie umieraja to nie ma dramatu

    -- No, wirus ma stosunkowo mala smiertelnosc, ale przeciez nie zerową.

    jasne ze nie ... zgaduje ze dla mlodych cos w okolicach grypy prawda ?

    --A ilu odmowi szczepionki ? 1%, 10%, 30%, 0.01% ?

    30% najmarniej, Söder nie bez powodu trzesie portkami

    --Pytanie tylko, czy wolno stwiedzic, ze do tej pracy szczepienie obowiazkowe, czy to
    bedzie niedopuszczalna dyskryminacja ... ale moze taniej ich wyrzucic i wyplacic
    odszkodowanie, niz analize prawna robic :-)

    nie mozesz ich wyrzucic bo wtedy dziadkowie zaczna padac jak muchy nawet bez korony,
    jeszcze wiecej trupow w domach starcow to nie jest wlasciwy kierunek :-) kretyni
    powinni przemowic do kieszeni ale woleli wypxxx miliardy euro w lockdown i wyplate
    odszkodowan, genialne zaiste :-)

[...]

    celem jest zaszczepienie starców i personelu medycznego tylko i az tyle

    --Bo nie zrobila lockdownu na czas ? :-)

    lockdown byl bledem, kosztownym jeśli chodzi o kase i życie ludzkie ale aby zachować
    twarz wielkich wybawicieli nie można już przyznać się do bledu ... dzis Polizei sciga
    osoby prowadzące dom starcow a jutro ktos moze wpasc na pomysl ze tak wlasciwie to
    Merkel mogła zapobiec tragedii a jednak tego nie zrobiła ... utrata wyborców już jest
    faktem, opozycja wytyka błędy bezlitośnie, rząd zawiódł dziadkow i skazał ich na
    smierc

    https://www.tagesspiegel.de/politik/corona-kurswechs
    el-kommt-zu-spaet-die-bundesregierung-hat-beim-schut
    z-der-vulnerablen-gruppen-versagt/26730162.html