  • 1. Data: 2020-11-27 08:42:48
    Temat: Brak jawnego PESEL w CEIDG
    Od: Henryk Hajdan <h...@g...com>

    Nie ma w Polsce wydawanych jakichś osobistych dokumentów z uwidocznionym
    REGON lub NIP. Przedsiębiorca może mi pokazać wydruki, papiery, ale
    wiadomo jak to z wydrukami jest, wystarczy drukarka.

    W jaki prosty sposób *w dzień wolny od pracy* mogę zweryfikować czy
    rozmawiam z osobą wpisaną do CEIDG ?

    Jesli chcę nawiązać jakieś biznesy z firmą wpisaną do KRS to w łatwy
    sposb mogę sprawdzic, czy rozmawiam z osobą wpisaną do KRS.
    W KRS są PESELe osób, proszę osobę o okazanie dowodu osobistego lub
    paszportu, patrzę PESEL - zgadza się, to cieszymy się, robimy biznesy.

    Avast.

  • 2. Data: 2020-11-27 09:26:08
    Temat: Re: Brak jawnego PESEL w CEIDG
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.11.2020 o 08:42, Henryk Hajdan pisze:

> [...]
    > W KRS są PESELe osób, proszę osobę o okazanie dowodu osobistego lub
    > paszportu, patrzę PESEL - zgadza się, to cieszymy się, robimy biznesy.

    W dowodach nie ma adresu, więc co do zasady zostaje Ci spisać taką osobę
    z dowodu i mieć pewność, że to ta sama osoba. O ile pamiętam, to na
    NIPie gość ma PESEL, ale jak piszesz, to tylko wydruk. Z tym, że przy
    kolekcjonerskich dowodwach osobistych, to też nawet dowód osobisty nie
    jest problemem.

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2020-11-27 11:28:48
    Od: Krzysztof-kw1618 <k...@g...pl>

> [...]
    > W KRS są PESELe osób, proszę osobę o okazanie dowodu osobistego lub
    > paszportu, patrzę PESEL - zgadza się, to cieszymy się, robimy biznesy.

    Mozna po PESELu wyszukać lekarza na stronie nil.org.pl, a nie można po
    PESELu sprawdzić, czy ktoś ma zarejestrowaną firmę.
    Nie wiem czemu brakuje takiego kryterium wyszukiwania, tak jak w bazie
    lekarzy niech się ten PESEL nie wyświetla jeśli ustawa przewiduje
    niejawność PESEL w CEIDG, ale nie widzę przeszkody, aby po PESEL szukać
    przedsiębiorców.

    Moim zdaniem, pisałem to juz kiedyś, powinna być taka mozliwośc, aby dać
    obywatelom, firmom, mozliwość weryfikacji osób.
    Jeśli jest strona obywatel.gov.pl i możemy sprawdzić za pomocą logowania
    ePUAK własne dane w rejestrze PESEL, to dlaczego nie ma możliwości
    przekazania tego dostepu innym, komu chcemy to udostepnić.
    Jeśli jest aplikacja m.obywatel i przy pomocy m.weryfikator można kogoś
    zweryfikować skanując kod OR to czemu nie ma takiej wersji na www ?

    Avast.

  • 4. Data: 2020-11-27 12:57:31
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.11.2020 o 11:28, Krzysztof-kw1618 pisze:

> [...]
    > lekarzy niech się ten PESEL nie wyświetla jeśli ustawa przewiduje
    > niejawność PESEL w CEIDG, ale nie widzę przeszkody, aby po PESEL szukać

    Ale nie odczytasz PESEL po imieniu i nazwisku :-)

> [...]
    > Jeśli jest aplikacja m.obywatel i przy pomocy m.weryfikator można kogoś
    > zweryfikować skanując kod OR to czemu nie ma takiej wersji na www ?

    Bo trudno opanować komu i kiedy to udostępniasz. Teoretycznie od tego są
    te aplikacje z dowodem osobistym.

    --
    Robert Tomasik

  • 5. Data: 2020-11-27 14:06:33
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jeżeli już, to tych co nie mają NIP (jakichś niewatowców).
    IMHO jeżeli ma NIP to po co Ci jego Pesel.
    No tak, legitymowanie z dowodu osobistego :-/

    -----

  • 6. Data: 2020-11-27 17:59:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Bo trudno opanować komu i kiedy to udostępniasz. Teoretycznie od
    > tego są te aplikacje z dowodem osobistym.

    Ze co? Ze obywatel głupi? No tak...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Kobiety mogą uczynić milionerem tylko takiego mężczyznę, który jest

  • 7. Data: 2020-11-27 17:59:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Krzysztof-kw1618 k...@g...pl ...

> [...]
    > udostepnić. Jeśli jest aplikacja m.obywatel i przy pomocy
    > m.weryfikator można kogoś zweryfikować skanując kod OR to czemu

    Po tym jak władze wprowadziły nowy plik jpk dajac przedsiebiorcom do
    obsługi byle jaką aplikacje www, zabierajac jednoczesnie mozliwosc
    łatwego eksportu danych z excela - ja sie juz niewiele dobrego po ich
    mozliwosciach informatycznych spodziewam...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jak dostać się zdalnie na komputer podłączony do sieci Windows ?

  • 8. Data: 2020-11-27 22:16:03
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.11.2020 o 14:06, ąćęłńóśźż pisze:
    > Jeżeli już, to tych co nie mają NIP (jakichś niewatowców).
    > IMHO jeżeli ma NIP to po co Ci jego Pesel.
    > No tak, legitymowanie z dowodu osobistego :-/

    Ale jak go z dowodu wylegitymujesz, to widzisz, że to Jan KOWALSKI. Gość
    może podstawić papiery na działalność dowolnego Jana KOWALSKIEGO i
    twierdzić, że prowadzi działalność. O to chodzi pytającemu.

    --
    Robert Tomasik

  • 9. Data: 2020-11-27 22:17:33
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 27.11.2020 o 17:59, Budzik pisze:
> [...]
    > łatwego eksportu danych z excela - ja sie juz niewiele dobrego po ich
    > mozliwosciach informatycznych spodziewam...

    Widzisz, jak mądrze piszesz? Moim zdaniem powinno być tak, że da sie
    sprawdzić, czy REGON pasuje do PESEL. PESEL masz w dowodzie. REGON w CEiDG.

    --
    Robert Tomasik

  • 10. Data: 2020-11-28 07:03:38
    Od: Henryk Hajdan <h...@g...com>

    > Widzisz, jak mądrze piszesz? Moim zdaniem powinno być tak, że da sie
    > sprawdzić, czy REGON pasuje do PESEL. PESEL masz w dowodzie. REGON w CEiDG.

    Ten pomysł rozwiązałby to o czym pisałem.
    Troche naokoło, ale lepsze to niż nic. Dlaczego tego nie wprowadzą ?

    Avast.