  • 221. Data: 2020-12-16 12:16:42
    Temat: Re: COVID podejrzany o zakażenie traktowany jak zakażony
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemek Jedrzejczak" napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...
> [...]
    >tzn ok 1000 wiecej niz rok temu, a Covid daje sie przypisac tylko
    >polowie.

    >jeśli masz niedoinwestowana służbę zdrowia, brak sprzętu, ludzie
    >tyrają na 110% to nie jest chyba zaskoczeniem że jak przyjdzie virus
    >i powie sprawdzam to straty będą nieporównywalnie większe niż w
    >Niemczech gdy na wiosnę przyjmowano pacjentów z Wloch i Austrii a
    >pielegniarki wysyłano do domu bo nie bylo co robic w szpitalu ?

    >PS jesli bedzie pik to wyjdzie w podsumowaniu rocznym choc nawet to
    >NIE JEST ZADNYM dowodem patrz Niemcy 2015r +57 tys więcej poszło do

    Czy to o tym piszesz?
    https://www.money.pl/gospodarka/niemcy-zamykaja-kraj
    -choc-maja-podobne-wskazniki-jak-polska-658614094491
    5200a.html

    rysunek "liczba zgonow".

    Ciekawe.

    pik marcowy ... niewielki mozna by rzec.
    Jak widac - bywaly gorsze grypy ...

    Lipcowy ... byl tez w innych latach - upały za duze, czy sluzba
    zdrowia na urlopie ? :-)

    Obecnie ... brak danych od 8.11
    Ale skoro Merkel znow kraj zamyka - musi byc bardzo zle :-)

    J.

  • 222. Data: 2020-12-16 14:33:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemek Jedrzejczak" napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...
    --A pamietaj, ze sam test trwa ~24h ...
    >Dania
    >https://www.nordschleswiger.dk/de/daenemark/neuer-s
    chnelltest-sorgt-fuer-weniger-hektik-notaufnahme
    >Niemcy
    >https://www.mopo.de/hamburg/neues-corona-testzentru
    m-in-hamburg-in-20-minuten-zum-ergebnis---auch-an-we
    ihnachten-37801860

    >20 minut max, 50 ojro NIemcy, Duńczycy chyba troche taniej na granicy
    >..

    Tylko co to za test ?

    Za dokladny jest uwazany PCR, ktory niestety trwa.
    Inne miewaly jakies gigantyczne procenty bledow, ze w sumie szkoda
    pieniedzy.

    Szybkie sa testy na przeciwciala, ktore maja dwie wady:
    -przeciwciala sie wytwarzaja pare dni po zakazeniu, a wczesniej
    obywatel moze intensywnie zarazac,
    -za to pozniej ... nie roznosi wirusa, a wynik ciagle pozytywny. A
    powinien to byc ceniony pracownik.

    Przy czym przeciwciala sa we krwi ... a tu akurat nie pisza co
    testuja, w drugim cos sugeruja, ale jakos slabo rozumiem ...

    a tu masz typ trzeci
    https://www.medexpress.pl/koronawirus-czy-szybkie-te
    sty-antygenowe-sa-wiarygodne/79653

    84% ... co szostego chorego nie wykryjesz, akceptowalne ryzyko, czy
    szkoda pieniedzy ?
    Mowimy o pracowniku domu opieki, ktory codziennie przychodzi do pracy

    J.

  • 223. Data: 2020-12-16 14:41:52
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-12-16 o 14:33, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Za dokladny jest uwazany PCR, ktory niestety trwa.
    > Inne miewaly jakies gigantyczne procenty bledow, ze w sumie szkoda

    PCR też ma błędy, zwłaszcza jak sekwencjonujemy materiał ponad 30x (my
    chyba 35), przez co mamy dużo wyników fałszywie dodatnich. Drugi błąd to
    to, że uznajemy dodatni wynik PCR za chorobę, a dodatni wynik oznacza
    tylko wykrycie materiału genetycznego wirusa, a nie chorobę - materiał
    może dotyczyć już zupełnie "nieżywego" (nieaktywnego) wirusa.

    --
    Liwiusz

  • 224. Data: 2020-12-16 14:54:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemek Jedrzejczak" napisał w wiadomości grup
    ooglegroups.com...
    >--Taki system. Rzad nie chce sypnac groszem, emeryt moze by i sypnal,
    >ale nikt mu nie podpowie, sam wie, ze na grype to sie nigdy nie
    szczepil, do lekarza trzeba wstac o 5 rano ... itp. A teraz jeszcze
    jeden czynnik - szczepionek nie ma. Ale ... o co chodzi - umrze, to
    rzad sie ucieszy, bo ZUS odpocznie, a
    przeciez mogl sie zaszczepic :-)

    >rozumiem czyli typowe niedasie :-)

    Tylko w przypadku zwyklej grypy w miare uzasadnione, bo to malo grozna
    choroba ... choc jak podsumowac liczby ...

    Pare lat temu byla jakas grozna odmiana, Klepacz dala odpor ... ciekaw
    jestem - po rozwazeniu zalet i wad, czy wygralo "rzad nie ma
    pieniedzy".
    Wyszlo na jej, ale przypadkiem wyszlo, czy rzetelnie rozwazyla ..

    W tym roku rzad namawial do szczepien na grype, i nawet oddniosl
    sukces .. medialny, bo zapomnial szczepionek zamowic :-)

    Wczesniej ... moze bym sie i zaszczepil, ale oni wymagaja, abym sie
    zarejestrowal do lekarza, ktory stwierdzi, ze moge byc zaszczepiony,
    potem samo szczepienie, czyli dla mnie - utrudniaja maksymalnie :-)

    Ale przeciez inne szczepienia idą, tylko niektorzy obywatele daja
    odpor ...

    W Niemczech tez byl przeciez lekarz, ktory negowal tego koronawirusa,
    ale to bylo przed epidemia, ciekawe jak pozniej.

    J.

  • 225. Data: 2020-12-16 16:40:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
> [...]

    >PCR też ma błędy, zwłaszcza jak sekwencjonujemy materiał ponad 30x
    >(my chyba 35), przez co mamy dużo wyników fałszywie dodatnich.

    No ale te pierwsze innego typu mialy ponoc 40% bledow ... to w
    zasadzie szkoda pieniedzy ... i zadne zabezpieczenie.

    J.

  • 226. Data: 2020-12-16 17:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Przemek Jedrzejczak p...@g...com ...

    > udział procentowy zgonów w danej grupie wiekowej (z grubsza dobrze
    > obrazuje kto powinien uważać bo skończy na cmentarzu, może księża
    > powinni puszczać na mszach w kościołach :-)

    Musieliby mowic - nie przychodzcie do kosciola, nie potrzebujemy
    waszego tacowego...
    Przejdzie przez gardło? ;-D

    --
    Pozdrawia... Budzik
    A świstak siedzi i wyrabia nadgodziny.

  • 228. Data: 2020-12-16 17:59:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Hm, pdf sie zrobil jakis bardziej otwarty niz xls, i do "publikacji"
    > jakby lepszy.
    > Takich tekstowych.
    >
    > Ale takie tabelki ... csv, albo xml bylby wlasciwy.
    > XML to z kolei klopot w excelu :-)
    >
    > Uznac, ze wszyscy uzywaja Excela ?
    >
    > Inna sprawa, ze xlsx to juz prawie tekstowy ...

    Na ciebie zawsze mozna liczyc - znowu udało ci sie znaleźć kilka
    problemów których nie da sie rozwiazać....
    To patrz - mozna publikowac w kilku formatach rownolegle...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Film powinien zaczynać się od trzęsienia ziemi, potem zaś napiecie

  • 227. Data: 2020-12-16 17:59:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > No ale te pierwsze innego typu mialy ponoc 40% bledow ... to w
    > zasadzie szkoda pieniedzy ... i zadne zabezpieczenie.

    Po raz kolejny piszesz o 40%.
    Czy jak cie zapytam o zrodło to znów podasz artykuł o 20% błędów?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nie pożądaj żony bliźniego swego nadaremnie"

  • 229. Data: 2020-12-16 18:53:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >Po raz kolejny piszesz o 40%.
    >Czy jak cie zapytam o zrodło to znów podasz artykuł o 20% błędów?

    Ja Ci podawalem jakies inne.

    A nawet w tym co przed momentem
    https://www.medexpress.pl/koronawirus-czy-szybkie-te
    sty-antygenowe-sa-wiarygodne/79653

    "Jak określiło FDA, testy antygenowe wykazują czułość w zakresie 84,0%
    do 97,6% w porównaniu z PCR."

    "Testy antygenowe I generacji (konstruowane na początku pandemii)
    miały ograniczone zastosowanie w diagnostyce COVID-19 ze względu na
    czułość na poziomie około 40%. "

    To tylko luzny tekst, wiec sie nie bede upieral, ze prawdziwe ... ale
    masz lepsze dane ?

    "Testy antygenowe II generacji (na przykład wykrywające białko
    nukleokapsydu SARS CoV-2), które stały się dostępne od września 2020
    wymagają dalszej oceny w praktyce klinicznej.

    Jak dotąd opublikowane dane są dostępne tylko dla ograniczonej liczby
    testów antygenowych (Cerutti i wsp., 2020; Diao i wsp., 2020; Dinnes i
    wsp., 2020; Krueger i wsp., 2020; Mak i wsp., 2020; Nagura-Ikeda i
    in., 2020) i sugerują, że istnieją znaczące różnice w wydajności
    między różnymi dostępnymi na rynku testami, podkreślając znaczenie
    walidacji niezależnej od dostawcy (Krueger i in., 2020; van Beek i
    in., 2020).
    WHO rekomenduje stosowanie szybkich testów antygenowych, które
    spełniają następujące kryteria: czułość >=80% i specyficzność >=97% w
    porównaniu do metody PCR, w przypadku braku dostępności metody PCR lub
    w sytuacji, gdy wydłużony czas oczekiwania na wynik zmniejsza lub
    wyklucza przydatność kliniczną testu."

    Czyli czeski film, ale ... nawet WHO rekomenduje takie, co co piatego
    chorego przepuszcza.
    Czy to sie nadaje do testowania obslugi domow opieki ?

    J.

  • 230. Data: 2020-12-16 18:57:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik Przemek Jedrzejczak p...@g...com ...

    >Musieliby mowic - nie przychodzcie do kosciola, nie potrzebujemy
    >waszego tacowego...
    >Przejdzie przez gardło? ;-D

    Jakos tak ogolnie nie protestowali mocno.
    Moze im Mateusz obiecal rekompensate ... i nawet wyplacil.

    W jakiejs tam sasiedniej parafii zaczeli kombinowac z transmisja
    interneowa ... moze sie staraja o parafian.

    J.