  • 41. Data: 2011-04-18 09:30:01
    Temat: Re: Brak odpowiedzialnosci kupujacego.. odbior przesylki Allegro sklepy
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Mon, 18 Apr 2011 11:22:03 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > A jest możliwość wybadać, gdzie ten MacAdres się aktualnie loguje?

    macadress karty - to "unikalny" nr karty sieciowej, teoretycznie tak jak
    ludzki odcisk palca.
    A skąd się dany klient loguje?
    Oczywiście że można to sprawdzić.
    Ale....
    Admini allegro nie maja aż takich uprawnień by mogli to sprawdzić.
    Zresztą, podejrzewam że masz na myśli o monitorowaniu... "online" .. :)))
    To jest AWYKONALNE z powodów KOSZTOWYCH :)
    Musiałoby ze sobą współpracować KILKA co najmniej podmiotów i służb by to
    ustalić.
    No i musieli by wiedzieć CO MONITOROWAĆ :)

    Z reguły przy takich akcjach jak "namierzanie" to już jest działanie w
    stylu "offline" :)
    Poszkodowany składa doniesienie, policja/prokuratura występuje do allegro o
    dostęp do logów związanych z kontem poszkodowanego. Po analziie logów -
    policja/prokuratura dowie się że logowano się z takiego a takiego IP. To IP
    należy do ..... McDonalds w ..... i .....sprawę trzeba zamknąć.
    Bo to że każdy OP ma gromadzić logi ze swojej sieci - to jest inny temat
    niż to, kto w dynamiczny sposób korzysta z tego hotspota.
    Bo nawet McDonald pokaże logi i dojdą jaki macadress jest "sprawcą", to
    jego ustalenie jest trudniejsze niż trafienie "6" w totolotka.

  • 42. Data: 2011-04-18 09:32:46
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Mon, 18 Apr 2011 11:25:01 +0200, cyklista napisał(a):

    > Bo jeśli sam towar, to ja wysyłam za pobraniem po wpłaceniu wcześniej
    > kwoty za wysyłkę.

    Pytałem o to w poście obok.

    > ps. rozwiązaniem jest też po prostu ustalenie wysokiej opłaty za taką
    > wysyłke pobraniową (np.50zł)

    Nie przejdzie na allegro. Zaraz ci to zgłoszą jako "zarabianie na
    przesyłce" i "zdejmą" ci takie aukcje.

  • 43. Data: 2011-04-18 09:34:12
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-04-18 11:25, cyklista pisze:

> [...]
    > kwoty za wysyłkę.
    >

    > ps. rozwiązaniem jest też po prostu ustalenie wysokiej opłaty za taką

    Tak na logikę - wybór za pobraniem jest spowodowany między innymi
    dlatego, że ktoś może nie mieć możliwości/chęci zapłaty w inny sposób
    (przelew, przekaz). A sam przepis, cóż, im głupszy, tym więcej luk.
    Pewnie niedługo tęgie głowy Sądu Najwyższego naszego nieszczęśliwego
    kraju będą się w pocie zastanawiać, czy koszt dostawy wchodzi w skład
    ceny (wynagrodzenia), czy nie.
    By żyło się lepiej!

    --
    Liwiusz

  • 44. Data: 2011-04-18 09:36:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-04-18 11:30, Kamil pisze:

> [...]
    > Bo nawet McDonald pokaże logi i dojdą jaki macadress jest "sprawcą", to
    > jego ustalenie jest trudniejsze niż trafienie "6" w totolotka.

    Czyli nawet jeśli by chodziło o sprawę o morderstwo, to jest to
    beznadziejnie trudne?

    Na przykład sprawdzić, że ten MacAdress loguje się też z sieci UPC
    należącej do Kowalskiego?

    --
    Liwiusz

  • 45. Data: 2011-04-18 09:41:13
    Od: zdumiony <z...@j...pl>

    W dniu 2011-04-18 11:34, Liwiusz pisze:
    > Tak na logikę - wybór za pobraniem jest spowodowany między innymi
    > dlatego, że ktoś może nie mieć możliwości/chęci zapłaty w inny sposób
    > (przelew, przekaz). A sam przepis, cóż, im głupszy, tym więcej luk.

    Z tym argumentem mogę się zgodzić. Ktoś może nie mieć konta w banku
    internetowym.

  • 46. Data: 2011-04-18 09:46:00
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Mon, 18 Apr 2011 11:36:35 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > Czyli nawet jeśli by chodziło o sprawę o morderstwo, to jest to
    > beznadziejnie trudne?
    >
    > Na przykład sprawdzić, że ten MacAdress loguje się też z sieci UPC
    > należącej do Kowalskiego?

    No właśnie...widzisz do czego doszedłeś?
    Mając wgląd w logi MOŻESZ sprawdzić z np. jakiego OPa korzysta klient.
    Stwierdziłeś że jest to UPC. I ql....teraz musisz się zwrócić do UPC aby
    oni w swojej sieci sprawdzili do kogo należał adres IP (tutaj jest inna
    sprawa z macadressem karty, bo w UPC każdy modem ma swój macadress który
    jest najbardziej istotny dla UPC).
    No i jak już UPC sprawdzi to jeżeli jesteś uprawniony - poda Ci namiar na
    LOKAL użytkownika który wtedy miał to dane IP. Dajmy na to trafiasz do p.
    Kowlaskiego ;)
    Wpadasz do tego pana a on ma na tym łączu z UPC, WLANa, w dodatku
    niezabezpieczonego (sieć otwarta) :))))
    i kaplica.... ale to tylko tkai szybciutki opis jednej z możliwości.

    Co do kwestii że takie sprawy są beznadziejnie trudne.....
    Bodaj w tamtym tygodniu w informacjach podawali jakie to szczęście miała
    jakaś tam dziewczyna, bo klikała na gadugadu z jakims gościem i ten gość
    miał "przeczucie" że ta dziewczyna ma coś nie tak z kepelkiem i podejrzewa
    że może chcieć popełnić samobójstwo. Złapał telefon, wybrał 997 (lub 112) i
    zameldował o sprawie. Policja swoimi kanałami ustaliła adres tej
    dziewczyny, wpadli tam policjanci i sanitariusze z pogotowia i ...
    uratowali dziewczynę która zażyła jakieś tam pigułki :)))
    Panie...Hameryka, hameryka :)))))

    Propaganda i tyle :)

  • 47. Data: 2011-04-18 09:48:08
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Mon, 18 Apr 2011 11:41:13 +0200, zdumiony napisał(a):

    > Z tym argumentem mogę się zgodzić. Ktoś może nie mieć konta w banku
    > internetowym.

    A musi mieć?
    Po co?
    żeby dokonać opłaty za przesyłkę?
    Poczta polska, mnóstwo banków, mnóśtwo SKOKów, multum różnego rodzaju
    "Uni-Kas" itp itd.
    Jeszcze chwilka - a wpłat będziesz mógł dokonywać u pani Heli w warzywniaku
    na skwerku :)

  • 48. Data: 2011-04-18 09:55:21
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Liwiusz pisze:

    > Czyli nawet jeśli by chodziło o sprawę o morderstwo, to jest to
    > beznadziejnie trudne?
    >
    > Na przykład sprawdzić, że ten MacAdress loguje się też z sieci UPC
    > należącej do Kowalskiego?

    A powiedz mi co ci da poznanie MacAdresu?
    1) musiałbyś znaleźć osobę z komputerem z danym macadresem
    2) musiałbyć miec pewność, że stos tcp podał adres karty, a nie dowolny
    inny....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 49. Data: 2011-04-18 10:02:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-04-18 11:55, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > A powiedz mi co ci da poznanie MacAdresu?
    > 1) musiałbyś znaleźć osobę z komputerem z danym macadresem

    I właśnie się pytam czy jest taka możliwość.

    > 2) musiałbyć miec pewność, że stos tcp podał adres karty, a nie dowolny
    > inny....

    To też nie ma być jedyny dowód, zakładam, że w hipotetycznej sprawie o
    morderstwo, MacAdres miał tylko wskazać osobę do dalszej "obróbki".

    --
    Liwiusz

  • 50. Data: 2011-04-18 10:08:33
    Od: zdumiony <z...@j...pl>

    W dniu 2011-04-18 11:48, Kamil pisze:
> [...]
    > "Uni-Kas" itp itd.
    > Jeszcze chwilka - a wpłat będziesz mógł dokonywać u pani Heli w warzywniaku

    Ale internet musi mieć. Więc nie jest problemem założyć konto w
    bezpłatnym banku internetowym, a co za wygoda.