  • 1. Data: 2011-04-16 18:41:15
    Temat: Brak odpowiedzialnosci kupujacego.. odbior przesylki Allegro sklepy
    Od: "Kris" <n...@w...pl>

    sporo sprzedajemy poprzez internet, sklepy
    niestety w wielu przypadkach klienci dochodza do wniosku
    a w d... to mam nie chce juz tego, znalazlem lepsza oferte wiec
    nie odbiore przesylki pobraniowej

    wiec praktycznie nasza firma ponosi koszt wysłania jak i zwrotu z przesyłki
    zazwyczaj jest to 20 zł wyrzucone w błoto

    czy można cos z tym zrobic by odzyskac ta kwotę
    jak to sie ma do zawartej umowy kupna sprzedazy, allegro sklepy internetowe?

  • 2. Data: 2011-04-16 18:46:04
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Kris wrote:

    > nie odbiore przesylki pobraniowej
    >
    > wiec praktycznie nasza firma ponosi koszt wysłania jak i zwrotu z
    > przesyłki zazwyczaj jest to 20 zł wyrzucone w błoto
    >
    > czy można cos z tym zrobic by odzyskac ta kwotę

    Kwota może się wydawać śmieszna, ale jak opanujecie procedury,
    to okaże się, że normalnie sądownie się odzyskuje.

  • 3. Data: 2011-04-16 18:52:51
    Od: "Kris" <n...@w...pl>

    > Kwota może się wydawać śmieszna, ale jak opanujecie procedury,
    > to okaże się, że normalnie sądownie się odzyskuje.

    w tym rzecz ze nie jest smieszna, sumarycznie jak sie trafi jest to kilkaset
    zloty
    tylko co mamy do opanowania? jestesmy zobowiazani do wysylki za pobraniem
    skoro jest taka mozliwosc

    pytanie jak odzyskac kwote ktora jest kula u nogi w firmie

  • 4. Data: 2011-04-16 19:24:17
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Kris wrote:

> [...]
    > pobraniem skoro jest taka mozliwosc
    >
    > pytanie jak odzyskac kwote ktora jest kula u nogi w firmie

    Jak to co macie do opanowania? Może ja coś źle zrozumiałem, ale chyba chodzi
    o to,
    że macie wielu różnych klientów, którzy nie odbierają tych paczek i
    kilkanaście razy po 20zł
    składa się na niezłe sumy już. Tak? No to opanujcie procedury odyskiwania
    tych kwot sądownie
    (nie wiem jaki paragraf, na pewno coś się znajdzie - w końcu ich
    postępowanie doprowadziło
    u Was do konkretnych wymiernych strat) Przejdźcie tę procedurę w sądzie z
    pierwszym klientem
    za te 20zł i z kolejnymi pójdzie już prościej. Podejrzewam, że przy sprytnym
    prawniku można na tym nawet zarabiać ;-)

  • 5. Data: 2011-04-16 19:36:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 16 Apr 2011, Kris wrote:

    > wiec praktycznie nasza firma ponosi koszt wysłania jak i zwrotu z przesyłki
    > zazwyczaj jest to 20 zł wyrzucone w błoto

    Tak postanowił ustawodaca.
    Nie ma jak ugryźć, przynajmniej formalnie.
    Ale jakby tak sposób sprzedaży zmienić... :P

    > czy można cos z tym zrobic by odzyskac ta kwotę

    Nie. W przypadku sprzedaży - nie.

    > jak to sie ma do zawartej umowy kupna sprzedazy,

    Dobrze się ma.
    Wysoki Sejm zaimplementował wersję, która ma chronić klientów
    przed "naciąganiem", dajmy na to na rewelacyjny garnek który
    sam gotuje. Za 20 zł. 200 rat za 20 zł :P
    Niestety skończyło się zapisami powodującymi że teraz klienci
    mogą bezkarnie naciągać.

    > allegro

    Oczywiście, negatyw.
    Ustawa nie zabrania przecież *innych* legalnych działań stron wobec
    siebie, w tym działań umownych, poza "zwróceniem wszystkiego przez
    klienta bez ponoszenia kosztów".
    Oprócz zwrotu dostaje jeszcze bonus w postaci opinii o transakcji :P

    > sklepy internetowe?

    Nic.

    Ad rem.

    Weź archiwum grupy, przekop na hasło 'allegro' z naciskiem na
    słowo: aukcja.
    DUŻYM naciskiem.
    I to na *AUKCJA*, a nie "aukcja" (czyli sprzedaż, omyłkowo nazywaną
    aukcją). Albo jak kto nie rozumie: "nie KupTeraz".

    Wiesz co to jest "aukcja wieloprzedmiotowa z ceną minimalną"? ;)
    (toto, z p. widzenia sprzedawcy, ma *SAME* plusy!)
    A ustawa leży tu:
    http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?st
    ory=332

    Nie zapodam artykułu, bo reszty nie przeczytasz (a IMO
    powinieneś), ale powiem że to 10 punkt :P (punkt, nie
    ustęp, zakładam że albo wiesz jak są numerowane przepisy
    albo znajdziesz np. w wikipedii pod hasłem "paragraf").

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2011-04-16 19:52:32
    Od: gacek <g...@w...pl>

    On 2011-04-16 21:36, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Tak postanowił ustawodaca.
    > Nie ma jak ugryźć, przynajmniej formalnie.
    > Ale jakby tak sposób sprzedaży zmienić... :P

    > Nie. W przypadku sprzedaży - nie.

    A artykuł 7?

    Konsument, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez
    podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie,

    Konkretnie o to na piśmie chodzi. Nieodebranie paczki bez słowa chyba
    ciężko pod to podciągnąć?

    gacek

  • 7. Data: 2011-04-17 00:49:16
    Od: PlaMa <mariush.p{wytnijmnie}@wp.pl>

    On 2011-04-16 21:52, gacek wrote:

    > Konsument, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez
    > podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie,

    musi jednak zwrócić koszta wysyłki

  • 8. Data: 2011-04-17 03:48:41
    Od: zdumiony <z...@j...pl>

    W dniu 2011-04-16 20:41, Kris pisze:
    > sporo sprzedajemy poprzez internet, sklepy
    > niestety w wielu przypadkach klienci dochodza do wniosku
    > a w d... to mam nie chce juz tego, znalazlem lepsza oferte wiec
    > nie odbiore przesylki pobraniowej

    Zazwyczaj kupuję wpierw wysyłając pieniądze? Można sprzedawać tylko
    takim klientom

  • 9. Data: 2011-04-17 07:33:57
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2011-04-17 02:49, PlaMa pisze:

    > musi jednak zwrócić koszta wysyłki

    Ale masz jakieś wsparcie?

    --
    spp

  • 10. Data: 2011-04-17 08:02:44
    Od: gacek <g...@w...pl>

    On 2011-04-17 09:33, spp wrote:

    > Ale masz jakieś wsparcie?

    art 10.

    3. Jeżeli strony nie umówiły się inaczej, prawo odstąpienia od umowy
    zawartej na odległość nie przysługuje konsumentowi w wypadkach:

    1) świadczenia usług rozpoczętego, za zgodą konsumenta, przed upływem
    terminu, o którym mowa w art. 7 ust. 1,

    transport to usługa, tak?

    gacek