  • 31. Data: 2008-04-23 18:04:10
    Temat: Re: Bony-obciazenie pracownika
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 23 kwiecień 2008 19:04
    (autor 'Tom N'
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <0...@i...dyndns.org.invalid>):

    > Gdzie Ty widzisz podwójne opodatkowanie?

    Sam wymieniałeś wady bonu, których nie ma gotówka i te wady są tym właśnie
    drugim opodatkowaniem. Ja dostaję gotówkę -- jestem opodatkowany raz.

    > ^^
    > Tak, tu miał być pytajnik.

    Nie rozumiem cię zupełnie w tym zakresie.

    --
    Tristan
    napisz tu: s...@i...eu t...@i...eu

  • 32. Data: 2008-04-23 18:55:15
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Tristan w <news:funto2$39u$2@news.onet.pl>:

> [...]

    > Sam wymieniałeś wady bonu, których nie ma gotówka i te wady są tym właśnie
    > drugim opodatkowaniem. Ja dostaję gotówkę -- jestem opodatkowany raz.

    Pokażesz łaskawie, gdzie napisałem, że bony są _podwójnie_ opodatkowane?

    > Nie rozumiem cię zupełnie w tym zakresie.

    Pisałeś coś o interesie pracodawcy, a teraz nagle nie rozumiesz....

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 33. Data: 2008-04-23 20:18:52
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 23 kwiecień 2008 20:55
> [...]

    > Pokażesz łaskawie, gdzie napisałem, że bony są _podwójnie_ opodatkowane?

    > Pisałeś coś o interesie pracodawcy, a teraz nagle nie rozumiesz....

    No. Bo nie pisałem słowa o interesie w opodatkowywaniu.

    --
    Tristan
    napisz tu: s...@i...eu t...@i...eu

  • 34. Data: 2008-04-23 21:10:34
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Tristan w <news:fuo5kk$tbh$1@news.onet.pl>:

    > W odpowiedzi na pismo z środa, 23 kwiecień 2008 20:55
    > (autor 'Tom N'
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak: <0...@i...dyndns.org.invalid>):

    I gdzie tam widzisz coś o podwójnym opodatkowaniu bonów.

    > No. Bo nie pisałem słowa o interesie w opodatkowywaniu.

    Dalej nie napisałeś jaki interes ma pracodawca.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 35. Data: 2008-04-23 23:07:28
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z środa, 23 kwiecień 2008 23:10
    (autor 'Tom N'
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <0...@i...dyndns.org.invalid>):

    > I gdzie tam widzisz coś o podwójnym opodatkowaniu bonów.

    Choćby tu: ,,Gdyby nie miał bonu poszedłby do sklepu tańszego i kupił to
    samo -- wydałby z wypłaty 50PLN''. I w innych miejscach również.

    > Dalej nie napisałeś jaki interes ma pracodawca.

    Różny. Chyba pisałem nawet, ale nie chce mi się szukać, więc ew. powtórzę:
    Mógł je dostać za w barterze, mógł je dostać poniżej kosztów. Może coś
    jeszcze. Tak czy siak, gdyby nie miał interesu, to po co dawałby bony?

    --
    Tristan
    napisz tu: s...@i...eu t...@i...eu

  • 36. Data: 2008-04-24 05:39:16
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Tristan w <news:fuofgn$uav$2@news.onet.pl>:

> [...]

    > Choćby tu: ,,Gdyby nie miał bonu poszedłby do sklepu tańszego i kupił to
    > samo -- wydałby z wypłaty 50PLN''. I w innych miejscach również.

    Aha, Ty tam widzisz podwójne opodatkowanie... Nie wiem co palisz, ale to
    musi być mocny towar.

    [...]
    > Mógł je dostać za w barterze, mógł je dostać poniżej kosztów.

    To chyba dobrze, mniej z konta funduszu socjalnego wyłożył/więcej bonów za
    te pieniądze może nabyć i rozdać pracownikom

    > Tak czy siak, gdyby nie miał interesu, to po co dawałby bony?

    Motywacja, premia, brak ZUS.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 37. Data: 2008-04-24 15:43:18
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Tue, 22 Apr 2008 22:29:45 +0200, Tristan napisał(a):

    > Nie. Na szczęście taka akcja była tylko raz. Co się nakląłem wtedy to moje.
    > Ale rok później już dawali kasiurę i problem się skończył.

    Zaliczka na podatek także została naliczona i pobrana - pod względem
    podatkowym na to samo wychodzi.

  • 38. Data: 2008-04-25 11:37:59
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 24 kwiecień 2008 17:43
    (autor Artur
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <e...@4...net>):

    > Zaliczka na podatek także została naliczona i pobrana - pod względem
    > podatkowym na to samo wychodzi.

    Za to mam użyteczne pieniądze, nie obciążone podatkiem niewygody,
    przywiązania do sklepu, konieczności nagłego wydania itepe.
    --
    Tristan
    napisz tu: s...@i...eu t...@i...eu

  • 39. Data: 2008-04-25 17:41:37
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Tristan w <news:fusfru$a8n$1@news.onet.pl>:

> [...]

    > Za to mam użyteczne pieniądze, nie obciążone podatkiem niewygody,
    > przywiązania do sklepu, konieczności nagłego wydania itepe.

    Za tę wygodę zapłaciłeś Ty oraz pracodawca haracz na ZUS -- no ale skoro,
    mając klapki na oczach i będąc leniem, wolisz dostać mniej niż więcej, to
    Twoja sprawa.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 40. Data: 2008-04-26 12:06:53
    Temat: OT, było: Bony
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 23 Apr 2008, Tristan wrote:

> [...]
    [...]
    > A to nie wiem, tej nazwy też nie słyszałem nigdy....

    Słyszeć... a ja wiem, jak to prawidłowo wymówić? :O
    Ale *przeczytać* to na pewno przeczytałeś, co najwyżej sobie
    nie uświadomiłeś.
    Siakoś tak "obonowanie" nie jest u nas popularne, prawda.
    Ale popatrz sobie czasem na szyby - bardzo często, szczególnie w różnych
    tzw. "sieciach sprzedaży" (agencjach), które mają pozawierane umowy przy
    bardzo wysokiej nieświadomości tego faktu przez agentów.
    Osobiście wprowadziłem kiedyś w szok panią w kiosku (taki przy przystanku
    autobusowym, z gazetami itp, bardzo często są właśnie "sieciowe") kiedy
    wyciągnąłem bon.
    I na jej protesty kazałem sobie poczytać, co też ma ponalepiane na
    szybie kiosku (od wewnątrz) :)
    (a było oczywiscie "honorujemy bony SODHEXO")

    pzdr, Gotfryd