  • 1. Data: 2008-04-20 11:01:55
    Temat: Skandia - przepadajace wplaty
    Od: "Mariusz, Gorzoch" <M...@g...com>

    Witam

    Jakis czas temu stalem sie klientem tej firmy (http://www.skandia.pl).
    Podczas podpisywania umowy zaufalem osobie sprzedajacej (i tutaj byl
    moj bezsprzeczny blad) i nie zapoznalem sie z kazda kropka w umowie.
    Jak sie teraz zorientowalem w umowie jest punkt mowiacy o tym, ze
    jezeli chce zrezygnowac z uslug tej firmy, to przepada mi 12 (badz 24)
    ostatnie skladki. Dodatkowo nie moge zawiesic wplat na wiecej niz 3
    miesiace. Koniec koncow chce zrezygnowac z uslug tej firmy i zapowiada
    sie, ze strace calkiem konkretna sume.

    W zwiazku z tym mam pytanie do szanownych grupowiczow, czy ktos
    orientuje sie, czy zapis tego typu w umowie jest dopuszczalny zgodnie
    z polskim prawem ? Wiem, ze jest pewna pula wpisow, ktore nie maja sie
    prawa w takiej umowie pojawic i jezeli mialoby to zastosowanie do tej
    umow, to byc moze nie stracil bym tego co tam wplacilem :(

    z gory dziekuje za wszelkie sugestie i podpowiedzi
    MG

  • 2. Data: 2008-04-20 20:33:59
    Temat: Re: Skandia - przepadajace wplaty
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Mariusz, Gorzoch" <M...@g...com> napisał w
    wiadomości
    .googlegroups.com...

    Albo podaj link do regulaminu produktu, z którego korzystasz albo do umowy.
    Zajrzałem pod podany przez Ciebie link, ale tam trochę dużo informacji do
    analizowania.

  • 3. Data: 2008-04-21 21:18:55
    Od: "Mariusz, Gorzoch" <M...@g...com>

    On Apr 20, 10:33 pm, "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    wrote:
> [...]
    > Zajrzałem pod podany przez Ciebie link, ale tam trochę dużo informacji do

    Dzieki za zainteresowanie. Wertuje wlasnie umowe i za nic w swiecie
    nie moge znalezc tego punktu. Jutro z rana dzwonie na ta ich mLinie i
    bede wyciagal gdzie dokladnie znajduje sie ten punkt :(. Jak bede mial
    dokument to podesle.

    Jeszcze raz dziekuje za zainteresowanie.

    pozdrawiam
    MG.

  • 4. Data: 2008-04-22 07:46:12
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Dnia 21.04.2008 Mariusz, Gorzoch <M...@g...com> napisał/a:
> [...]
    > nie moge znalezc tego punktu. Jutro z rana dzwonie na ta ich mLinie i
    > bede wyciagal gdzie dokladnie znajduje sie ten punkt :(. Jak bede mial

    W Skandii jest gigantyczna oplata za wykup. W polisie, ktora widzialem,
    wynosila ona ok. 20% zgromadzonych srodkow, co przekladalo sie wlasnie
    na ok. 24 skladki.

    W OWU jest napisane, ze oplate za wykup moga ustalic dowolnie (!!)
    i informuja o niej listownie.

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * Jabber ID: v...@c...pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ5JIV *

  • 5. Data: 2008-04-23 21:04:18
    Od: "Mariusz, Gorzoch" <M...@g...com>

    On Apr 22, 9:46 am, Przemyslaw Frasunek <venglin
    +use...@freebsd.lublin.pl> wrote:

> [...]
    > na ok. 24 skladki.
    >
    > W OWU jest napisane, ze oplate za wykup moga ustalic dowolnie (!!)

    Cala ta SKANDIA to jedna wielka porazka. Zadzwonilem dzisiaj na
    infolinie i zostalem poinformowany o paru rzeczach, ktore zostaly
    delikatnie pominiete przez przedstawiciela, ktory mi wcisnal to.

    1. Przez pierwszych 5 lat nie ma mozliwosci zawieszenia wplat (czyli
    jak sie spoznisz z wplata, to rozwiazuje umowe i kasuje Ciebie za to
    24 ostatnie wplaty regularne)

    2. Przez pierwszych 5 lat nie ma mozliwosci obnizenia skladki, czyli
    to co zadeklarujesz to wplacasz i nie ma, ze boli

    3. Przy probie wycofania sie w pierwszych 5 latach , tracisz 24
    skladki. Po 5ciu latach... niewiem jak jest, ale prawde mowiac nie
    interesuje mnie to juz

    Dodatkowo, trzeba dorzucic do tego, ze kasuje mnie ~20zl/miesiac za
    prowadzenie te lipnego rachunku. Po roku wplat na to SKANDIe jestem do
    tylu 240PLN + spadek kursu (ale to juz nie ich wina).

    M.