  • 1. Data: 2008-04-20 11:28:25
    Temat: Bony-obciazenie pracownika
    Od: "Mr Bean" <z...@w...pl>

    czy pracodawca moze obciazyc pracownika podatkiem od bonów ??

  • 2. Data: 2008-04-20 12:14:32
    Temat: Re: Bony-obciazenie pracownika
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 20 Apr 2008 13:28:25 +0200, "Mr Bean" <z...@w...pl>
    wrote:

    >czy pracodawca moze obciazyc pracownika podatkiem od bonów ??
    Jesli masz na mysli podatek dochodowy to nie moze. Musi.

    WAM
    --
    www.wakacje2008.info

  • 3. Data: 2008-04-20 13:04:02
    Od: "GAL" <g...@w...pl>

    Użytkownik "WAM" <n...@n...nopl.pl> napisał w wiadomości

    > Jesli masz na mysli podatek dochodowy to nie moze. Musi.

    Zdaje się, że pytanie i odpowiedż "nie zazębiają się". Wydaje mi się, że
    pracodawca nie ma prawa uszczuplić wypłaty pracownika o podatek od bonów bez
    jego zgody. Czyli nie może być tak, że pracodawca stwierdza, że ja teraz
    dostanę mniejszą wypłate z powodu bonu którego ja mogę nie chcieć. Czyli w
    tym układzie odpowież byłaby : Nie może. Musi uzyskać akceptację pracownika
    do takiego działania.

    GAL

  • 4. Data: 2008-04-20 13:38:13
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    GAL wrote:

> [...]
    > teraz dostanę mniejszą wypłate z powodu bonu którego ja mogę nie chcieć.
    > Czyli w tym układzie odpowież byłaby : Nie może. Musi uzyskać akceptację

    Odpowiedź była dokładna i precyzyjna. Wszystkie (z niewielkimi
    wyjątkami) świadczenia pracodawcy na rzecz pracownika, zarówno
    pieniężne, jak i niepienięzne, są obciążone podatkiem dochodowym.

    Jeżeli nie chcesz bonu, to go nie przyjmujesz i wtedy świadczenia nie
    ma, czyli podatku tez nie ma.

    M.

  • 5. Data: 2008-04-20 13:44:07
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:fuff08$6mv$1@news.dialog.net.pl GAL <g...@w...pl> pisze:

> [...]
    > chcieć. Czyli w tym układzie odpowież byłaby : Nie może. Musi uzyskać
    > akceptację pracownika do takiego działania.
    A dokładniej odpowiedź brzmi: KP art. 86 §2.

    --
    Jotte

  • 6. Data: 2008-04-20 13:59:33
    Od: "Waldek" <b...@w...pl>

    > Jeżeli nie chcesz bonu, to go nie przyjmujesz i wtedy świadczenia nie ma,
    > czyli podatku tez nie ma.
    JAk się nie mylę świadczenia z bonów do pewnej kwoty są wolne od podatku -
    na 90%
    Waldek

  • 7. Data: 2008-04-20 14:10:48
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Waldek w <news:fufial$4so$1@atlantis.news.neostrada.pl>:

    > JAk się nie mylę świadczenia z bonów do pewnej kwoty są wolne od podatku -
    > na 90%

    To miałeś na myśli?

    Art. 21.
    1. Wolne od podatku dochodowego są:
    [...]
    67) wartość rzeczowych świadczeń otrzymywanych przez pracownika,
    sfinansowanych
    w całości ze środków zakładowego funduszu świadczeń socjalnych lub funduszy
    związków zawodowych - do wysokości nieprzekraczającej w roku podatkowym
    kwoty 380 zł; rzeczowymi świadczeniami nie są bony, talony i inne znaki,
    uprawniające do ich wymiany na towary lub usługi

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 8. Data: 2008-04-20 14:24:13
    Od: "GAL" <g...@w...pl>

> [...]
    > niepienięzne, są obciążone podatkiem dochodowym.
    >
    > Jeżeli nie chcesz bonu, to go nie przyjmujesz i wtedy świadczenia nie ma,

    Nie zgadzam się z kolejnością.Konkretny przykład: Zakład państwowy wydaje
    pracownikom talony. Wszyscy biorą jak jeden.Za miesiąc okazuje się, że mają
    mniejszą wypłatę.
    Wydaje mi się, że zakład nie miał prawa zmniejszyć pracownikowi wypłaty bez
    konkretnej ich zgody na piśmie. Chyba się nie mylę? W omawianym przypadku
    prawie żaden pracownik nie spodziewał się zmniejszonej wypłaty
    miesięcznej.Inny realny przykład : Pracownik dostaje bon do konkretnej firmy
    odzieżowej [chyba szemrane powiązania firm]. Okazuje się, że firma ta nie
    dysponuje niczym co zainteresowałoby pracownika. Oddaje bon niby wartości
    tysiąca zł za darmo znajomemu. I z przykrościcią stwierdza, że ma mniejszą
    wypłatę. Na marginesie: Firmy nie pytały czy oni chcą bony tylko przynosiły
    pracownikowi i kazały podpisać. Oczywiście nie wykluczam, że się mogę
    mylić -ale nawet jeśli to uważam , że moralnie tego typu praktyki są
    niefajne. Należy zdecydowanie powiadomić pracownika o jego prawach i nie
    zabierać mu pochopnie części wypłaty.
    GAL

  • 9. Data: 2008-04-20 14:39:17
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    GAL w <news:fufjmq$9r1$1@news.dialog.net.pl>:

> [...]
    > pracownikom talony. Wszyscy biorą jak jeden.Za miesiąc okazuje się, że mają

    Mniejszą? Ktoś zabronił im zamienić talon na towar?
    A jeżeli zamienili, to policz sam.

    > Wydaje mi się, że zakład nie miał prawa zmniejszyć pracownikowi wypłaty bez
    > konkretnej ich zgody na piśmie.

    Od kiedy zgoda pracownika jest potrzebna do tego, żeby płatnik stosował się
    do przepisów podatkowych?

    > W omawianym przypadku prawie żaden pracownik nie spodziewał się zmniejszonej
    wypłaty
    > miesięcznej.

    Wypłatę to dostali większą, wystarczy na "pasek" spojrzeć.

> [...]
    > dysponuje niczym co zainteresowałoby pracownika. Oddaje bon niby wartości

    A dlaczego nie zwrócił pracodawcy?

    > I z przykrościcią stwierdza, że ma mniejszą wypłatę.

    Ciekawe jak to z darowizna bonów jest...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 10. Data: 2008-04-20 16:20:57
    Od: "Waldek" <b...@w...pl>

> [...]
    > kwoty 380 zł; rzeczowymi świadczeniami nie są bony, talony i inne znaki,
    > uprawniające do ich wymiany na towary lub usługi
    Właśnie o to chodziło - wiedziałem że jakaś kwota jest ale nie wiedziałem
    ile ona wynosi
    Waldek
    Ps Widzę że niektórzy chyba to nie tak interpretują - gdzie jest napisane że
    ktoś dostaje część wypłaty w bonach
    Waldek