  • 11. Data: 2010-11-01 20:34:35
    Temat: Re: Blad w wyroku w trybie nakazowym - czy warto sie odwolywac?
    Od: Andrzej Dwojnowski <a...@p...onet.pl>

    On Nov 1, 10:30 pm, Johnson <j...@n...pl> wrote:

    > Przecież ci napisałem, że moim zdaniem nie może.
    > Co nie wyklucza tego, że policja może [i powinna] wnieść nowy wniosek o
    > ukaranie z właściwą ulicą.
    > Tak czy inaczej jeśli było wykroczenie to bym się poważnie zastanowił
    > czy warto.

    A czemu ma byc nie warto? Skoro sad mnie uniewinni, to w najgorszym
    razie dostane kolejny wyrok w trybie nakazowym, od ktorego moge sie
    nie odwolywac.

    A.

  • 12. Data: 2010-11-01 20:41:30
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Andrzej Dwojnowski pisze:

    > 1) Jak takie zmienianie zeznan wplywa na wiarygodnosc zeznan policji?

    Żaden. Pomyłka to pomyłka.

    > 2) Czy w pierwszej sprawie policja dopuscila sie poswiadczenia
    > nieprawdy w dokumentach urzedowych? Czy nie powinno to byc
    > scigane z urzedu (przeciez policjanci nie maja immunitetu).

    Jw.

    > 3) Jak w takiej sytuacji liczy sie przedawnienie?

    To jest wreszcie sensowne pytanie.
    Możliwe są dwa podejścia:
    jeśli sąd przyjmie że to ten sam czyn (co pewnie też w pewnych
    sytuacjach dałoby się uzasadnić) - to wiadomo że 2 lata i nie będzie
    żadnego uniewinnienia, tylko zmiana opisu.
    jeśli przyjmiemy koncepcję dwóch czynów to - przedłużenie przedawnienia
    do dwóch lat w sumie nastąpi w chwilą złożenia drugiego wniosku o ukaranie.

    --
    @2010 Johnson
    Przeciwko nudzie nawet bogowie walczyli daremnie.

  • 13. Data: 2010-11-01 20:43:20
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Andrzej Dwojnowski pisze:

    > A czemu ma byc nie warto? Skoro sad mnie uniewinni, to w najgorszym
    > razie dostane kolejny wyrok w trybie nakazowym, od ktorego moge sie
    > nie odwolywac.

    No jak jesteś bezrobotny i potrzebujesz rozrywek to warto.
    Z tym tylko zastrzeżeniem że drugi wyrok może być np. wyższy.

    mnie tam uczono czas to pieniądz.

  • 14. Data: 2010-11-01 22:04:34
    Od: Andrzej Dwojnowski <a...@p...onet.pl>

    On Nov 1, 10:41 pm, Johnson <j...@n...pl> wrote:

    > aden. Pomy ka to pomy ka.

    > Jw.

    > To jest wreszcie sensowne pytanie.
    > Mo liwe s dwa podej cia:
    > je li s d przyjmie e to ten sam czyn (co pewnie te w pewnych
    > sytuacjach da oby si uzasadni ) - to wiadomo e 2 lata i nie b dzie
    > adnego uniewinnienia, tylko zmiana opisu.
    > je li przyjmiemy koncepcj dw ch czyn w to - przed u enie przedawnienia
    > do dw ch lat w sumie nast pi w chwil z o enia drugiego wniosku o ukaranie.

    Piszesz jakos tak malo przekonywujaco, cos dzwoni, ale
    nie wiadomo, w ktorym kosciele. Od kiedy to platanie sie
    w zeznaniach nie ma wplywu na wiarygodnosc swiadka?

    Kiedys w Lodzi policja zastrzelila jakiegos chlopaka, bo
    pomylila amunicje ostra z kulami gumowymi. Wg Twojej
    teorii -- pomylka to pomylka.

    Dlaczego przedluzenie do dwoch lat ma nastapic z chwila
    zgloszenia drugiego wniosku? To juz sie w ogole nie trzyma
    kupy. Skoro przyjmiemy, ze sprawa przedawnila sie po roku
    to zlozenie wniosku o ukaranie po roku i dwoch miesiacach
    przeciez nie moze jej "oddawic"? (Zakladam, ze albo policja
    prowadzila wczesniej dzialania w zupelnie innej sprawie
    -- wtedy sprawa z inna nazwa ulicy przedawnila sie po roku
    -- albo byly to dzialania w tej samej sprawie, ale wtedy nie
    moge byc dwa razy sadzony za to samo.)

    A.

  • 15. Data: 2010-11-01 22:10:36
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Andrzej Dwojnowski pisze:

    > Dlaczego przedluzenie do dwoch lat ma nastapic z chwila
    > zgloszenia drugiego wniosku? To juz sie w ogole nie trzyma kupy.

    Skoro wiesz lepiej, to po co się pytasz?

    > Skoro przyjmiemy, ze sprawa przedawnila sie po roku
    > to zlozenie wniosku o ukaranie po roku i dwoch miesiacach
    > przeciez nie moze jej "oddawic"?

    Ale czy ja coś takiego napisałem? Tzn. że przedawnienie się "odradza" ?
    Ja tylko podałem jaka jest zasada, czyli kiedy następuje przeskok z
    rocznego na dwuletnie przedawnienie. A sam zasadę sobie stosuj.

  • 16. Data: 2010-11-02 08:18:40
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Johnson" <j...@n...pl>

    > Nie, ciebie.

    Tak właśnie można sądzić

  • 17. Data: 2010-11-02 08:20:47
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Johnson" <j...@n...pl>

    > Przecież ci napisałem, że moim zdaniem nie może.
    > Co nie wyklucza tego, że policja może [i powinna] wnieść nowy wniosek o
    > ukaranie z właściwą ulicą.

    A jak znowu nie trafią ?

  • 18. Data: 2010-11-02 08:26:13
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Uzytkownik "Andrzej Dwojnowski" <a...@p...onet.pl>

[...]
    Pozostaje sadzic policjantów :-)

  • 19. Data: 2010-11-02 08:46:51
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 01.11.2010 Johnson <j...@n...pl> napisał/a:

    > Żaden. Pomyłka to pomyłka.

    Niby tak, ale powstaje pytanie, gdzie oni się jeszcze pomylili. Może w
    ogóle nie przechodził na czerwonym i nie on? Jeśli jedynym dowodem są
    zeznania policjantów, którzy, jak się okazuje, niespecjalnie pamiętają o co
    chodzi, to moim zdaniem dość poważnie podważa to wiarygodność takiego
    dowodu.

    --
    Samotnik

  • 20. Data: 2010-11-02 10:12:28
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Mon, 01 Nov 2010 21:41:30 +0100, Johnson napisał(a):

    > To jest wreszcie sensowne pytanie.

    Ojjjj Andrzej :))
    Przecież o przedawnieniu nawet w sądach nie wiedzą, czego doskonałym
    przykładem jest były dyrektor szkoły w Sopotni.
    http://nie.com.pl/art23841.htm

    Jeżeli sprzedawczyni w sklepie popełnia błędy - szef ją zwolni
    dyscyplinarnie. A #%$&^#%$$ w togach mogą orzekać dalej i dostają kasę za
    ....właśnie - za co?