  • 1. Data: 2010-11-01 18:49:02
    Temat: Blad w wyroku w trybie nakazowym - czy warto sie odwolywac?
    Od: Andrzej Dwojnowski <a...@p...onet.pl>

    Dokonalem straszliwej zbrodni przejscia na czerwonym swietle na druga
    strone
    (pusciutkiej) ulicy. Nie przyjalem mandatu, sprawa trafila do sadu,
    dostalem
    wyrok w trybie nakazowym. Na wyroku blednie podana jest nazwa ulicy.
    (Blednie
    bylo tez w dokumentach policji w trakcie postepowanie nie zwrocilem na
    policjantom uwagi).

    Teraz tak -- na ulicy, ktora jest na wyroku w ogole nie ma ani jednego
    sygnalizatora :) Czy w tej sytuacji powinienem sie odwolac od wyroku?
    Czy
    wykazanie, ze na ulicy nie ma sygnalizatorow (a wiec nie moglem
    przechodzic
    na czerwonym swietle) spowoduje uniewinnienie, czy tez Policja bedzie
    mogla
    uzupelnic dokumenty/zlozyc dodatkowe wyjasnienia i tak czy owak
    zostane
    skazany?

    A.D.

  • 2. Data: 2010-11-01 18:59:06
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Andrzej Dwojnowski pisze:

> [...]
    > mogla
    > uzupelnic dokumenty/zlozyc dodatkowe wyjasnienia i tak czy owak

    Winno być uniewinnienie. A potem policja winna skierować nowy wniosek o
    ukaranie i będzie skazanie.

    --
    @2010 Johnson
    Przeciwko nudzie nawet bogowie walczyli daremnie.

  • 3. Data: 2010-11-01 19:37:04
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "Johnson" <j...@n...pl>

    > Winno być uniewinnienie. A potem policja winna skierować nowy wniosek o
    > ukaranie i będzie skazanie.

    Policjantów ???

  • 4. Data: 2010-11-01 19:44:11
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    niusy.pl pisze:

    > Policjantów ???

    Nie, ciebie.

  • 5. Data: 2010-11-01 19:45:35
    Od: SQLwiel <n...@c...pl>

    W dniu 2010-11-01 19:49, Andrzej Dwojnowski pisze:
> [...]
    > mogla
    > uzupelnic dokumenty/zlozyc dodatkowe wyjasnienia i tak czy owak

    Moim zdaniem - powinieneś.
    Ale nie "odwołać", a złożyć sprzeciw. Masz na to tylko 7 dni.
    Sprzeciwu nie musisz uzasadniać. Wzory znajdziesz w sieci.

    Ryzykujesz nieco wyższe koszta postępowania (bo będzie musiała się odbyć
    rozprawa), ale możesz zawnioskować o odrzucenie wniosku oskarżyciela.
    Zrobisz to dopiero na rozprawie. Zawnioskujesz o umorzenie w trybie art.
    5 §1 p. 1) kpw.
    - bo czynu na ulicy Kilińskiego - nie popełniono.
    (Tylko nie mów nigdy, że "nie na Kilińskiego, a na Kościuszki"). Na
    Kilińskiego NIE i kropka.

    --
    Dziękuję.
    Pozdrawiam.

  • 6. Data: 2010-11-01 19:49:52
    Od: SQLwiel <n...@c...pl>

    W dniu 2010-11-01 19:59, Johnson pisze:

    > Winno być uniewinnienie. A potem policja winna skierować nowy wniosek o
    > ukaranie i będzie skazanie.

    A można być 2 x sądzonym za to samo?

    --
    Dziękuję.
    Pozdrawiam.

  • 7. Data: 2010-11-01 19:55:27
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    SQLwiel pisze:

    > A można być 2 x sądzonym za to samo?

    Nie będzie o to samo. Będzie o inny czyn, czyli inna ulicę - tę właściwą.
    Czyn składa się z miejsca, czasu, zachowania. Zmienia się jeden element
    i już mamy inny czyn.

    Choć z drugiej strony jeśli miałby to by być jeden czyn wtedy zmiana
    opisu byłaby dopuszczalna, a więc nie byłoby uniewinnienia.

  • 8. Data: 2010-11-01 20:25:48
    Od: Andrzej Dwojnowski <a...@p...onet.pl>

    On Nov 1, 9:55 pm, Johnson <j...@n...pl> wrote:
    > Choć z drugiej strony jeśli miałby to by być jeden czyn wtedy zmiana
    > opisu byłaby dopuszczalna, a więc nie byłoby uniewinnienia.

    No wlasnie -- czy zmiana opisu bylaby dopuszczalna?
    W akcie oskarzenia jest ze przechodzil przez ulice Iksinska,
    czy zatem sad w tej samej sprawie moze skazac mnie
    za przejscie ulicy Igrekowskiej??

    A.D.

  • 9. Data: 2010-11-01 20:30:56
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Andrzej Dwojnowski pisze:

    > No wlasnie -- czy zmiana opisu bylaby dopuszczalna?
    > W akcie oskarzenia jest ze przechodzil przez ulice Iksinska,
    > czy zatem sad w tej samej sprawie moze skazac mnie
    > za przejscie ulicy Igrekowskiej??

    Przecież ci napisałem, że moim zdaniem nie może.
    Co nie wyklucza tego, że policja może [i powinna] wnieść nowy wniosek o
    ukaranie z właściwą ulicą.
    Tak czy inaczej jeśli było wykroczenie to bym się poważnie zastanowił
    czy warto.

  • 10. Data: 2010-11-01 20:31:46
    Od: Andrzej Dwojnowski <a...@p...onet.pl>

    On Nov 1, 8:59 pm, Johnson <j...@n...pl> wrote:

    > Winno być uniewinnienie. A potem policja winna skierować nowy wniosek o
    > ukaranie i będzie skazanie.

    1) Jak takie zmienianie zeznan wplywa na wiarygodnosc zeznan policji?

    2) Czy w pierwszej sprawie policja dopuscila sie poswiadczenia
    nieprawdy w dokumentach urzedowych? Czy nie powinno to byc
    scigane z urzedu (przeciez policjanci nie maja immunitetu).

    3) Jak w takiej sytuacji liczy sie przedawnienie? Jesli po roku czasu
    policja
    nie podejmie dochodzenia, czyn przedawnia sie po roku. Jesli
    podejmie
    dochodzenia, to przedawnia sie pod dwoch latach. Jesli zatem
    pierwszy
    wyrok -- uniewinniajacy zapadnie po przeszlo roku, policja skieruje
    potem
    kolejny wniosek, to sprawa sie przedawnila, czy nie??

    A.D.